Ik heb een vraag m.b.t. het berekenen van rente over een RC tussen DGA en BV. Nu weet ik dat er een vrijstelling is van 17.500 euro. Stel nou dat halverwege het jaar het saldo 20.000 was en eind van het jaar 17.000, geldt de vrijstelling dan nog steeds dat je geen rente reken over deze RC.
En mijn 2e vraag is. Geldt deze vrijstelling ook voor BV's onderling? In bijvoorbeeld een holdingstructuur.
En zijn er nog bepaalde dingen waar ik nog meer op moet letten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Danny1981
Danny1981
Hallo,
Ik heb een vraag m.b.t. het berekenen van rente over een RC tussen DGA en BV. Nu weet ik dat er een vrijstelling is van 17.500 euro. Stel nou dat halverwege het jaar het saldo 20.000 was en eind van het jaar 17.000, geldt de vrijstelling dan nog steeds dat je geen rente reken over deze RC.
En mijn 2e vraag is. Geldt deze vrijstelling ook voor BV's onderling? In bijvoorbeeld een holdingstructuur.
En zijn er nog bepaalde dingen waar ik nog meer op moet letten?
Gr. Danny
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28642-rente-berekenen-over-rc-tussen-dga-bv-en-holding-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag