• 0

exporteren naar Vietnam

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet dat Vietnam zeer hoge belastingen heft op buitenlandse elektronica om zo de ontwikkeling van een eigen industrie te stimuleren, beter gezegd: forceren. Daardoor kan het zo zijn dat een broodrooster daar duurder is dan hetzelfde exemplaar hier in de Blokker. Dit maakt de aankoop van buitenlandse elektronica voor Vietnamezen vrij onaantrekkelijk.

 

Vergeet ook niet dat het welvaartsniveau in Vietnam een stuk lager ligt. Luxe-aankopen doet men niet snel. Nu weet ik natuurlijk niet wat voor elektronica je wilt gaan verkopen, maar er is maar weinig elektronica die men per se nodig heeft ;).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste New life,

 

Mocht je meer informatie willen over exporteren naar Vietnam; op 13 oktober organiseert het Research Project Maastricht een seminar in de Kamer van Koophandel Rotterdam over zakendoen in Vietnam. Het programma van de dag zal zich door middel van presentaties en workshops richten op verschillende aspecten van zaken doen in Vietnam, zowel interessant voor ondernemers die al op enige manier zaken doen met dit land als ondernemers die een eerste stap overwegen. Zo zal worden ingegaan op de kansen die de markt biedt aan Nederlandse bedrijven maar blijven ook praktische aspecten, zoals juridische en fiscale zaken niet buiten beschouwing.

 

Marten van de Berg, plaatsvervangend DG van het Dictoraat-Generaal Buitenlandse Betrekkingen van het Ministerie van Economische Zaken komt spreken over de Nederlandse economische betrekkingen et Vietnam en de huidige business opportunities. Een Tax & Legal Workshop zal verzorgd worden door Ernst & Young. Daarnaast delen Wouter van Vliet (van Larive International) en Dirk Aleven (van MeetIn) hun ervaringen met de Vietnamese markt en geven zij informatie over hoe de markt het best te betreden en de cultuur van het zaken doen.

 

Het volledige, actuele programma en meer informatie over de gehele dag is te vinden op onze website www.seminar.researchproject.nl. Op deze website kan je je ook direct inschrijven.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en misschien tot dan!

 

Met vriendelijke groet,

 

Maaike Zeeuw

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

In aanvulling op de voorgaande informatie volgt hier nog een linkje naar een onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken, Agentschap NL, EVD Internationaal, waar je ook heel veel informatie vindt over internationaal zakendoen met onder andere Vietnam, zie ook: http://www.evd.nl/home/landen/landenpagina/land.asp?land=vie

 

Kijk vooral ook bij de Veelgestelde vragen in de rechterbovenhoek.

En mocht je advies willen over zakendoen met dit specifieke land, dan kun je contact opnemen met de marktadviseur Vietnam:

Daphne Wu, e-mail: vietnam@info.agentschapnl.nl, telefoon: (088) 602 88 44.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Lindy

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hoi newlife,

 

Ik ben ook bezig om electronica te exporteren naar vietnam. Ik ben daar net 4 maanden geweest en zelf een import bedrijf daar opgericht. Nu ben ik op zoek naar betrouwbare leveranciers , misschien dat we met elkaar in contact kunnen komen als je connecties hebt of vragen..

 

gr.

 

Hallo,

 

Ik ben vanplan electronica producten naar Vietnam te gaan exporteren.

Dit kan zijn via Nederland, of via het buitenland.

 

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik op moet letten?

 

Iemand ervaring hiermee?

 

Gr, New life

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.