• 0

Hulp bij uitbreiding van ons bedrijf

Hallo beste mensen. Wat een geweldig forum is dit!

Ik hoop dat er mensen zijn die met ons mee kunnen sparren over uitbreiding van ons bedrijf.

Wij zijn een Duitse onderneming en doen aan tegelwerken en complete binnenafbouw. Nu willen we ons bedrijf uit gaan breiden met in- en verkoop van wand- en vloertegels. We willen dus internationaal gaan werken. We zijn al steeds bezig ideeen op te doen om contacten te leggen met buitenlandse verkoop-organisaties (groothandels en liever nog fabrieken) maar dat valt ons zwaarder dan gedacht. We weten niet hoe we precies op de juiste plekken moeten komen en wat er verder allemaal bij komt kijken.

Ons plan is als volgt: we willen tegels gaan importeren voor een zo laag mogelijke prijs. Land van herkomst hebben we ook nog niet in kaart gebracht. We willen zelf de tegels importeren en eventueel weer exporteren naar Nederland/belgie.

Daarnaast willen we uit gaan breiden met eigen tegelzetters die de werken uit gaan voeren.

 

We willen dit gaan doen vanuit een eenmanszaak en hebben ook geen idee of een bank hierin mee wil werken om dit op poten te gaan zetten. Een BV opzetten in Duitsland (een GmbH) moet met een minimale inleg van E 25.000,- en dat is geenzins voorhanden. Het is meer bedoeld om een wat groter fenomeen neer te zetten waar wij meer winst uit kunnen halen, omdat alleen met tegelwerken er niet veel meer te verdienen valt. Het begint een koemarkt te worden in Nederland en Duitsland en alles moet steeds goedkoper. Je moet concureren tegen Polen en Russen die voor bodemprijzen werken, en daar kunnen wij niet tegenop. Wie heeft er ervaring hiermee en kan ons doorverwijzen naar de juiste mensen die ons hierin kunnen begeleiden? Alle ideeen zijn welkom!

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor de tijd en moeite!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik de prijzen van tegels bij bouwmarkten zie vraag ik me af of je daadwerkelijk wel in dit goedkope segment wil gaan zitten.

Omdat je zelf tegelwerk doet lijkt het mij voor de hand liggend dat je je richt op een wat hoger segment. er van uitgaande dat jullie vakmensen zijn.

 

Je geeft aan dat 25000 euro niet voorhanden is om een gmbh op te richten. Ik denk dat als je tegen de laagste prijs wilt importeren dat je een nog groter startkapitaal moet hebben. lage prijs is vaak een groot volume afnemen. Heb je opslag ruimte voor handen of moet je die nog huren.

 

In het importeren van materialen uit andere (europese) landen is afgezien van de financiën niet zo moeilijk, moeilijker is hoe breng je het hier aan de man.

 

Met jullie arbeid kan je niet concurreren met polen en russen, kan je dat wel met de verkoop van tegels met de grote bouwmarkten?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Tetha,

Ik merk aan de vraagstelling dat je niet precies weet wat je wilt, en zoals ik het proef wil je eigenlijk in goedkope tegels

gaan handelen.

En dit alles zonder geld, ervaring en kennis van een markt, die zoals je al aangeeft op koehandel begint te lijken.

Ikzelf heb oa een groothandel en kan je verzekeren dat zonder al het bovenstaande (en zeker zonder een goede kennis) dit bijna niet te doen is.

Ik denk dan ook dat je de energie en tijd beter kunt steken in werkzaamheden waarvoor een Vakman nodig is.

Je hebt altijd mensen die voor de laagste prijs gaan en voor wie kwaliteit een bijzaak is, dit moeten gewoon jou klanten niet zijn.

Probeer in je regio de mensen te overtuigen van je vakmanschap en zoek een andere markt, bijvoorbeeld antieke tegels,

klasieke afwerking enz.

Zorg zeker ook voor een profesionele webside met de nadruk op service!

veel geluk.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jos en Henkh, allebei bedankt voor deze reacties. Dat nemen we zeker mee in onze overweging. Het klopt dat we niet precies weten hoe wat en waarvandaan. We merken aan de aanvragen dat mensen momenteel vooral op zoek zijn naar goedkoop. Ze vragen om goed en goedkoop, maar kiezen uiteindelijk voor goedkoop.

Uiteraard WIL je wel graag in een hoger segment gaan zitten, maar je publiek is dan erg beperkt.

We wonen nu in een klein dorp in Duitsland, die voornamelijk zelf allemaal 'kennissen' en 'vrienden' hebben die de klussen klaren. En als je de opdracht dan wel gunnen, moet het wel voor een minimale prijs en het liefst zwart. Dat belemmert je natuurlijk enorm in je groei. Vandaar dat we dachten aan een extra service: het importeren van tegels en deze zowel aan klanten als aan handelaren doorverkopen. Die markt is heel breed. Je kunt het zo duur en exclusief maken als wat de klant wil. Maar inderdaad, de investering moet ook mogelijk zijn.

Qua ruimte zou dat bij ons aan huis kunnen. Dat zijn voor ons geen extra kosten.

 

Het is goed beide zijdes te belichten en te horen hoe anderen daar tegenaan kijken. Nogmaals bedankt hiervoor.

Link naar reactie
  • 0

Jos en Henkh, allebei bedankt voor deze reacties. Dat nemen we zeker mee in onze overweging. Het klopt dat we niet precies weten hoe wat en waarvandaan. We merken aan de aanvragen dat mensen momenteel vooral op zoek zijn naar goedkoop. Ze vragen om goed en goedkoop, maar kiezen uiteindelijk voor goedkoop.

[....]

Als mensen structureel om goedkoop vragen en dat is niet je segment dan klopt je propositie niet. Je kan niet technisch de beste en qua prijs de goedkoopste zijn. Vaak komt dit door: De verkeerde doelgroep wordt aangesproken of de verkoop en marketing benadrukken niet goed de belangrijkste toegevoegde waarden van jullie organisatie. Het lijkt dan ook meer een sales probleem. En in die zin klinkt het aanbieden van een extra product juist negatief omdat het je imago qua kwaliteit nog veel sneller omlaag haalt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.