• 0

Werking KOR

Ik heb een KOR vraag waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden tussen de bestaande posts.... ook de site van de belastingdienst verteld me niet wat ik weten wil...

 

De feiten:

 

Kwartaal 1 en 2 samen in totaal 1000 euro BTW te betalen

Die 1000 euro heb ik alvast in de KOR genomen en dus niet af te dragen

Reden deels omdat in Kwartaal 3 een investering verwacht werd waarop veel BTW terug te vragen was

Kwartaal 3, 1200 euro BTW af te dragen, 2500 euro te verhalen dus netto 1500 euro retour te vragen van de BD

 

Ik kan nu mijn aangifte Q3 doen en dan dus 1500 euro terug vragen en daarop de 1000 euro uit Q1 + 2 in mindering brengen.

Netto / netto dus 500 euro terug te vragen in kwartaal 3.

 

Tot zover geen probleem, alle BTW netjes betaald en teruggevraagd en geen lastige boekingen.

 

Wat doe ik echter in kwartaal 4 waar de verwachting is dat er netto ongeveer 1200 euro te betalen zal zijn

 

Met nog 0 euro van mijn KOR tegoed verbruikt en 1200 euro te betalen zou ik dus 1200 euro in mindering kunnen brengen op basis van KOR.

 

Vraag nu mag dat, als ik kwartaal 4 namelijk saldeer met kwartaal 3 dan zou er 700 te betalen zijn en dus 700 euro te corrigeren voor de KOR.

 

Vraag dus nu, wat is van toepassing, salderen over een heel jaar of kan ik in kwartaal 4 1200 euro corrigeren op basis van mijn KOR saldo?

 

Ik denk zelf dat ik moet salderen en dus de teruggevraagde BTW over Q3 (500 euro) terug moet betalen. Wil het toch even checken.

 

Groet,

Remco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Remco

 

Je berekent de KOR in Q4 op jaar basis. Je hebt dan staan (ex de KOR):

 

Q 1+2: 1.000 afdracht

Q3: 1.500 terug

Q4: 1.200 afdracht.

 

Per saldo een afdracht van 700.

 

De KOR heb je feitelijk nog niet benut, dus je kunt in Q4 een KOR in mindering brengen van 700 (want de jaarafdracht is lager dan 1.345).

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.