• 0

Openstaande factuur innen bij bijna failliet bedrijf

Beste Mensen,

Wij zijn een enig tijd bezig geweest met het overnemen van een aquariumzaak die failliet aan het gaan is door het wanbeleid van de huidige eigenaar.

Na het onderhandelen en het tekenen van het contract wilde de eigenaar onder het contract uit.

In een kortgeding heeft de rechter besloten dat het te vijandig was om verder te onderhandelen.

 

Echter hebben wij tijdens het onderhandelen, en het opstellen van het contract een Eneco rekening betaal van 1500 euro om afsluiting te voorkomen zodat de vissen blijven leven.

Wij hebben dit onder de voorwaarde gedaan dat dit bedrag terug betaald zou worden door de huidige eigenaar. In alle stukken staat dat wij recht hebben op dit geld ook de uitspraak van de rechter.

 

Maar nu komt het. Wij hebben nu al twee keer een factuur gestuurd naar de betreffende persoon.

Hier wordt niet op gereageerd. Hoe kunnen wij nu het beste ons geld terug krijgen.

Wij weten dat er geen geld te halen is bij deze persoon. Hij is immers bijna failliet.

Maar kunnen we het verrekenen met een voorraad die er nu nog staat.

Of inventaris uit de winkel zoals aquarium stellingen.

 

Hebben jullie hier een goed en juridisch onderbouwd advies voor.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Hans,

 

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, maar dan als klant van een firma die het niet ging redden.

Wanneer er sprake is van een faillissement dan zal de curator eerst langs komen. Hier zal hij of zij de nodige uren insteken welke betaald moeten worden. Daarna komt de fiscus haar geld halen.

 

Pas daarna komen overige schuldeisers. Dus ik hoop dat er wat voor je overblijft.

Als je wat kan halen (al dan niet op legale wijze) dan zou ik dat meteen doen.

Want zoals je zelf al aangaf, van een kale kip kun je niet plukken.

 

Wellicht niet netjes, maar soms moet/kun je niet anders.

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik begrijp is hij nog niet falliet, dus zou ik heel snel een incassobureau inschakelen en kijken of je beslag kan laten leggen.

LEt daarbij op dat je het incassobureau wel uitlegt dat je geen langlopende aflossingsregeling wilt.

 

 

Aanzetten tot illegale dingen raad ik ten strengste af. Je riskeert hiermee grotere problemen dan die 1500 euro.

Link naar reactie
  • 0

Een incasso bureau duurt te lang, zeker wanneer die een standaard protocol af gaan lopen. Een brief naar de betreffende partij sturen dat je hun sommeert te betalen, dat je hen vaker hebt geinformeerd betreffende de kosten door middel van de facturen. Stuur die sommatie aangetekend. wanneer ze nog niet reageren kun je de informatie doorspelen naar de rechter en zozorgen voor een dwangbevel waardoor de deurwaarder inboedel of financiën kan vorderen.

 

Dit is wat ik weet van de theorie, doe zelf nog even research voor de zekerheid.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.