• 0

Verrekening belastingschuld

Beste allen,

 

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op het volgende:

 

Is het in mogelijk om een uitstel van betaling aan te vragen met oog op een teruggaaf in de toekomst als deze teruggaaf is gebaseerd op een nog in te dienen verzoek tot middeling?

 

Heb vorige week mijn voorlopige aanslag 2009 ontvangen (op basis van mijn aangifte) en moet bijbetalen. Echter zodra 2009 definitief is wil ik middelen over de jaren 2007 - 2009. Dat zal tot een teruggaaf leiden van een bedrag dat bijna gelijk is aan het te betalen bedrag 2009.

 

Ik wil graag uitstel van betaling aanvragen met verwijzing naar de te verwachten teruggaaf. Maar ik twijfel of een nog in te dienen middeling voldoende is.

 

Alvast hartelijk dank,

 

Japsa

 

Alvast bedankt,

 

Japsa

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Japsa

 

Dat kan uiteraard. Ik zeg niet dat de fiscus instemt, maar het op die manier aan ze voorleggen is geen probleem.

 

Echter, let er wel op dat je dan nu al kiest voor de middeling 07/08/09. Zoals je wellicht weet mag je een jaar maar een keer in de middeling betrekken. Zo kun je dus ook met 2009 middelen over de tijdvakken 08/09/10 of 09/10/11. Het zou best kunnen zijn dat een van de laatste 2 tijdvakken veel meer oplevert.

 

Keerzijde is dan wel dat je langer moet wachten op die teruggave en dat de fiscus daar waarschijnlijk geen uitstel op baseren zal.

 

Stuur de berekening van de middeling in elk geval mee met het verzoek om uitstel.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.