• 0

Ontwerp de kroeg van morgen

De inhoud van deze thread en alle bijgevoegde bestanden vallen onder de bijgevoegde GNU licentie!



 

Als je gebruik wilt maken van de content van deze thread, dan wordt je geacht de regels van de licentie in acht te nemen!

 

Als je via higherlevel mee wilt bouwen aan dit initiatief of je staat verkeerd vermeld in de licentie, stuur dan een emailtje naar: zrski@higherlevel.nl

 

 

Speciaal voor Kermie, maar ook voor de rest (Zie http://www.felix.meritis.nl):

 

Hoe ziet het Café van de Toekomst er volgens jou uit? Niet een theoretisch verhaal, maar juist concreet vormgegeven voorbeelden die toekomstvisioenen zichtbaar maken. Aan jullie de vraag jullie visioenen vorm te geven voor het Café van de Toekomst!

 

Ontwerpen en kunst staan centraal. Niet alleen industrieel ontwerpen maar creatief en innovatief zoeken naar nieuwe mogelijkheden: vormen van interactie en technische ontwikkelingen die er toe moeten leiden dat het ontwerp optimaal tot haar recht komt, of juist een totaal nieuwe functie krijgt. De vorm is vrij als het doel maar wordt bereikt: internet, beeldende kunst, flash animatie, 3D-presentatievormen, industriële vormgeving, geluid en beeld. Een voorwaarde is dat je ontwerp digitaal presenteerbaar is. De trefwoorden die terug moeten komen in het ontwerp zijn: ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning.

 

Aanmelding

Je kunt je aanmelden door een e-mail te sturen naar linda.kleinhout@felix.meritis.nl o.v.v. Café-Cultuur Prijs.

 

Het ontwerp moet voor 1 juli opgestuurd worden naar:

Felix Meritis

o.v.v. Café-Cultuur Prijs

Keizersgracht 324

1016 EZ Amsterdam

 

Prijs

Een deskundige jury bekijkt welk ontwerp onderdeel zou kunnen uitmaken van en of deze vorm past in het denken over het project Living Tomorrow. Tijdens een feestelijke avond in november wordt het winnende ontwerp van het Café van de Toekomst gepresenteerd in de Shaffyzaal van Felix Meritis.

 

De winnaar van de Café-Cultuur Prijs ontvangt een cheque van € 2000. Tevens wordt het winnende ontwerp als inspiratiebron gebruikt voor de realisatie van een café in het project Living Tomorrow.

 

Meer informatie

Voor vragen en/of meer informatie kan je bellen met Felix Meritis 020 626 23 21 of e-mailen naar Linda Kleinhout

GNU_Free_Documentation_License_toekomst_cafe.doc

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Whoooooo! Beoordelen? Doen we lekker samen! Ik zal wel kijken of we er iets van een samenhangend geheel van kunnen maken wat niet noodzakelijkerwijs de omvang van een voetbalstadium nodig heeft.... Het duizelt me nu al van de super-fantastische vliegende toiletten; komeetgevulde sterrenhemels; individueel gekoelde biertjes & hoofden; inklapbaar-wegschuifbaar-opgehangen-zwevende-krukken/barretjes/tafels/tapjes/soundmixinstallaties in hologramstijl .....

 

Ik mis het "Ideeën-uitwisselen" nog een beetje: hoe kunnen we er nou voor zorgen dat de feestneuzen in onze kroeg leuk creatief samen bezig zijn en dat bijv. tegelijktijd kortsluiten met de "partnerkroeg" (zie eerder idee van ...?) aan de andere kant van de wereld? Bijv. "Tequila Beach Coral Cove" op -ik noem 'ns wat- the British Virgin Islands ....

 

Virtual Cheers,

 

 

Bengel.:coolorange:

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0

O ja: in een beetje café van de toekomst moet je kunnen dansen en dakken en lekker kunnen ouwehoeren zonder dat de één last heeft van de ander, terwijl het toch lekker dicht bij elkaar moet zijn (inspiratie & feestvreugde)! Hoe regelen we dat?

 

Technology Wizards: kom met een strakke oplossing! Virtual soundwalls; contra-geluid (TNO/Rijkswaterstaat-oplossing om geluidsoverlast bij snelwegen tegen te gaan: moet hier toch ook kunnen?); .....

 

"Hang loose "...."

 

 

Bengel.

 

 

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0

nog wat...(bron: de digitale fan)

 

Infrarood "luchttypen"

 

Siemens komt dit jaar nog met een virtueel toetsenbord op de markt. Er zijn door andere merken ook al toetsenborden gepresenteerd waarbij de gebruiker moet "luchttypen". Dit in Israel ontwikkelde toetsenbord zal echter zichtbaar zijn.

Hiervoor is dan wel een vlakke ondergrond nodig waarop het toetsenbord geprojecteerd wordt. Via infrarood stralen wordt vervolgens gemeten welke virtuele-toetsen de gebruiker indrukt.

 

De Bier Bot

 

Wie durft er nog te zeggen dat gadgets nutteloze hebbedingetjes zijn? De Super Beer Walker voorziet in één van de eerste levensbehoeftes: Het vullen van je lege bierglas.

Het vriendelijke apparaatje komt zoals vrijwel alle consumenten-robots uit Japan. Speelgoedfabrikant Takara gaat de Walker tegen een prijs van 46 dollar op de markt brengen.

We voorspellen dat het niet lang duurt voor je de eerste van afstand bestuurde Super Beer Walkers met een goed gevuld blik bier op de rug op feesten en partijen ziet rondsjouwen (zoe foto)

bierbot.jpg.0800440bcca02d66bbcdd18105ab040d.jpg

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zal wel kijken of we er iets van een samenhangend geheel van kunnen maken

Cool ... dat doe jij dus ! Toppertje ben je !

 

Ik mis het "Ideeën-uitwisselen" nog een beetje: hoe kunnen we er nou voor zorgen dat de feestneuzen in onze kroeg leuk creatief samen bezig

Ideeën uitwisselen het halve werk is al dat we connecten met the other side of this world (or where ever). Gelijk een goed concept ... exploring the world met ons wedstrijdidee.

 

Met mijn chipknipper moet het wél mogelijk zijn dat ik de kroegtijgers in de andere wereld wat te drinken aanbied en dat ik kan inpluggen en met hen kan praten!

 

Maar ... ik ben extrovert en houd mezelf wel bezig ... maar hoe houden we ZE bezig. Mmmmm ... oud Hollandse spelletjes doen? Best leuk in de toekomst. En dan leer ik van de Braziliaanse kroeg de lambada. Dus als we het over "uitwisselen" hebben kan gedacht worden het uitwisselen van cultuur en gewoontes (zo leer je elkaar kennen), begrip hebben en begrijpen zal ik maar zeggen.

Dit idee moet ik nog even verder uitwerken. Want kan best zijn dat in de toekomst dé mesias al langs is geweest en wij dus leven in één en dezelfde wereld?

I'll keep you tuned !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

..ondertussen freubelen we er weer lustig op los...

 

de garderobe kast met ingebouwde stomerij functie, en automatisch opberg systeem, heerlijk geurtje erbij En last but not least... de multifunctionele ID-card voor de drankjes/hapjes/stomerij/beveiliging van de jas.

 

je moet wel van zoete kleurtjes houden...... :-\

 

 

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

ik visualiseer maar wat verder...sorry voor een onopgemaakte homepage, maar daar heb ik nu even geen zin in.

 

de images die nu gemaakt zijn. is klad!!!!

 

images zijn allemaal te zien op mijn homepage (zie vorige bericht)

 

1. De wereld dichtbij; geen schermen langs de muur zodat je ze aan de andere kant van de wereld kunt zien dansen maar via beamers o.i.d kun je echt dansen met...

 

2. de garderobe kast met ingebouwde stomerij functie, en automatisch opberg systeem, heerlijk geurtje erbij En last but not least... de multifunctionele ID-card voor de drankjes/hapjes/stomerij/beveiliging van de jas.

 

je moet wel van zoete kleurtjes houden...... :-\

 

3.de zwevende massagestoel.

 

4. de wc..maar dat is wel duidelijk.

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Tirza, je bent een topper: de halve kroeg is al af ....

 

De "Bier Bot" vind ik het voorlopige hoogtepunt: wat een geweldig ding! Dat moeten we ZEKER hebben. Ik wil er thuis wel een! Ziet er nog schattig uit ook; haalt je biertje en hoeft niet uitgelaten te worden ....

 

Top-alternatief voor een kat of hond. Alhoewel, ga toch 'ns kijken of onze kater (leuke woordspeling ...) niet met zo'n tankje op zijn rug een bijdrage aan de thuisgezelligheid wil leveren. Ik heb er -hem kennende- helaas een hard hoofd in .... ;)

 

Gr.

 

 

Bengel.

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0

Yippie, heb info binnen van de organisatie!

 

Hartelijk dank voor je belangstelling voor de Café-Cultuur Prijs.

 

Hierbij ontvang je informatie over de prijsvraag en een afbeelding van het project Living Tomorrow, waar het Café van de Toekomst misschien een deel van zal gaan uitmaken. Het ontwerp van het Café van de Toekomst hoeft niet tot in de puntjes uitgewerkt zijn; het gaat er om dat de jury een beeld krijgt van jouw ideeën. Dit mag beschrijvend zijn geïllustreerd met beeldmateriaal. Je ontwerp hoeft niet financieel of technisch onderbouwd te zijn. Dit zijn zaken die eventueel later aan de orde komen. Kortom: je mag je fantasie de vrije loop laten gaan.

 

Wij ontvangen het ontwerp graag voor 1 juli op cd-rom of diskette met een bestand geschikt voor een pc, zodat we dit met de prijsuitreiking op flatscreens kunnen tonen. Mocht je meer tijd nodig hebben dan heb je een uitloop naar 1 september om het ontwerp op te sturen.

 

Met een aantal van de grafische uitwerkingen van Tirza komen we dus een heel eind!

 

Bengel, heb je al tijd kunnen maken om een overzichtje te maken van de ideeen die we nu opgedaan hebben? Later kunnen we wel bepaalde delen schrappen. Ik zit te denken aan de volgende indeling (om alles even overzichtelijk te houden en om alle neuzen 1 kant op te krijgen):

 

- Wat zijn de vereisten/randvoorwaarden voor de prijsvraag (ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning + Bovenstaande informatie)

- Naam kroeg/visie (5th Dimension, M!Xed,)

- Algemene visie achter het cafe (5th dimension, contacten met andere 5th dimension cafés)

- Eigenschappen gehele bar (Bierchipper, tafeltjes met 1 druk op de knop in/uit de grond, touchscreen aangekoppeld, aanpassen licht/kleur met 1 druk op de knop [ander tijdstip/dag?], één wand is in het geheel een beeldscherm/berbinding met andere fifth-dimension bar)

- Inrichting andere delen

- Toilet (Heelal, bewegende muren, beeldscherm met watervallen, geur van dennebo, geluid van enya)

- Garderobe (Automatisch opbergen/stomerij jas)

- Functionaliteiten in bar (Bierglazen die seintje geven, Personal Airco/temp. regeling, aanpassen stoelen/kruk, eigen soundsystem [alleen hoorbaar bij eigen tafel?], draaiende dansvloer, vibrerende stoelen voor massage, virtueel toetsenbord, hologrammen, de BIER BOT)

- Overzicht grafische ontwerpen Tirza

 

Nog extra toevoeging. Zou het mogelijk zijn (voortbordurend op de 5-th dimension) dat je een bril opzet (nog beter: lenzen/implantaat) waarop je in 3D met de andere kroeg kunt communiceren (Om iemand heen lopen [op te lossen met camera's door de hele kroeg heen die berekenen waar jij staat en dat beeld tonen?]). Dan ben je fysiek in je eigen kroeg (of zelfs thuis!) en virtueel in de andere kroeg (Of meerdere kroegen tegelijk??)...of dit ook oplossen d.m.v. de hologrammen van Kermie? ...hmmm nu draaf ik door.....

 

Wat ben ik vergeten / moet verwijderd worden? Iemand nog andere toevoegingen?

 

- Kermie, heb je al iets gehoord van die (virtuele) DJ?

- Kent er iemand nog een goede (technische) oplossing voor het "tegen/anti-geluid"?

- Iemand al ideeen voor de locatie van de kroeg (Wordt het een Beachclub of één voor in een stad [kan natuurlijk ook gecombineerd worden....:)])

 

Ps. Ik heb een hot-line met de organisatie, dus als we nog wat (in-side) information nodig hebben kunnen we daar zo om vragen.....

opdracht-persbericht.doc

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Even belangrijkste punten uit het document dat hierboven meegestuurd is

 

Café-Cultuur Prijs

 

De Café-Cultuur Prijs is een aanmoedigingsprijs voor aankomende ontwerpers uit verschillende disciplines (industriële, architectonische, grafische, audiovisuele vormgeving, beeld- en mediatechnologie, beeld en geluid en communicatie & multimedia design). Dommelsch en Felix Meritis dagen studenten en pasafgestudeerden uit hun beeld te visualiseren van het Café van de Toekomst. Dommelsch is partner in het project Living Tomorrow (start 2003); waarin ook een café gerealiseerd gaat worden. Jouw ontwerp van het Café van de Toekomst kan deel gaan uitmaken van dit project!

 

De opdracht

Hoe ziet het Café van de Toekomst er volgens jou uit? Niet een theoretisch verhaal, maar juist concreet vormgegeven voorbeelden die toekomstvisioenen zichtbaar maken. Aan jullie de vraag jullie visioenen vorm te geven voor het Café van de Toekomst!

 

Ontwerpen en kunst staan centraal. Niet alleen industrieel ontwerpen maar creatief en innovatief zoeken naar nieuwe mogelijkheden: vormen van interactie en technische ontwikkelingen die er toe moeten leiden dat het ontwerp optimaal tot haar recht komt, of juist een totaal nieuwe functie krijgt. De vorm is vrij als het doel maar wordt bereikt: internet, beeldende kunst, flash animatie, 3D-presentatievormen, industriële vormgeving, geluid en beeld. Een voorwaarde is dat je ontwerp digitaal presenteerbaar is. De trefwoorden die terug moeten komen in het ontwerp zijn: ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning.

 

Prijs

Een deskundige jury bekijkt welk ontwerp onderdeel zou kunnen uitmaken van en of deze vorm past in het denken over het project Living Tomorrow. Tijdens een feestelijke avond in november wordt het winnende ontwerp van het Café van de Toekomst gepresenteerd in de Shaffyzaal van Felix Meritis.

 

De winnaar van de Café-Cultuur Prijs ontvangt een cheque van € 2000. Tevens wordt het winnende ontwerp als inspiratiebron gebruikt voor de realisatie van een café in het project Living Tomorrow.

 

Hierbij tevens een plaatje van het nieuwe Living Tomorrow ontwerp waarin het cafe gehuisvest zal gaan worden. Tirza, kun je er iets mee?

 

Ronald

 

[verwijderd door de admin]

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Helaas ben ik totaal geen ster in grafische vormgeving (twee linkerhanden daarin), maar inderdaad is er toevallig nog iemand die zich geroepen voelt? Zrski, jou ontwerp voor dat nieuwe bedrijf en als banner voor HL heeft ook wel iets crea's over zich heen, kun je ook niet iets moois ontwerpen?

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet zo goed in design... zodra het voorbij rondjes en vierkantjes gaat wordt het moeilijk.... We moeten even wat designer headhunten (alhoewel ik het volste vertrouwen heb in Tirza natuurlijk! ;D)

 

Ik heb de licentie bijgevoegd in het eerste bericht. Kunnen jullie svp even kijken of jullie het er mee eens zijn? (nee, je hoeft em niet helemaal te lezen, alleen de bovenste twee alineas)

 

Lawman, zou jij misschien wat input kunnen leveren over de licentie? Heb ik de aanpassingen juist gedaan denk je?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

 

We moeten even wat designer headhunten (alhoewel ik het volste vertrouwen heb in Tirza natuurlijk!

 

Heb jij er meer vertrouwen in dan ik! :(

 

Please graag meer creatype`s graag!!!

Als de ideeën goed zijn maar de visualisatie lijkt nergens op ..dan hebben we een probleem.

 

Pleassse!! zoek, en gij zult vinden!

 

PS; presentatie in powerpoint?

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
1. De wereld dichtbij; geen schermen langs te muur zodat je ze aan de andere kant van de wereld kunt zien dansen maar via beamers o.i.d kun je echt dansen met...

Een beamer kan niet werken omdat je dan in het licht van de beamer staat de dansen, maar dmv eerder genoemde hologrammen kan het weer wel. Maar dan dus de vraag in hoeverre moet het realistisch zijn. nog nooit een werkend hologram gezien :o

 

1 Juli is wel heel snel, misschien is het verstandig dat we een layout van de kroeg maken, waarop alle tot nu toe bedachte elementen terugkomen. Op basis daarvan kunnen designers dan een 3D beeld maken. Afzondelijke elementen kunnen alvast gevisualiseerd worden, tirza is al goed bezig. Helaas ben ook ik geen held in designen/tekenen/animeren

Link naar reactie
  • 0

We kunnen nog uitstel aanvragen als het echt nodig is...

 

Maar jou voorstel lijkt me wel ok. Dan hebben we een eerte opzet en misschien kunnen we het darna nog iets uitwerken en dan een tweede/aangepaste versie inleveren. Als we voor ons zelf 1 juli maar als deadline stellen....

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

ik ben absoluut geen techneut, maar kun je niet iets visualiseren d.m.v een straal wit/ultraviolet/infrarood/laser licht?

waarop je video/webcam beelden kunt laten zien?

 

waaaahh ik zeg maar wat...en het is al laat!

 

oja...voor de dansvloer een beattrilfunctie voor de slechthorenden?

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.