• 0

Ontwerp de kroeg van morgen

De inhoud van deze thread en alle bijgevoegde bestanden vallen onder de bijgevoegde GNU licentie!



 

Als je gebruik wilt maken van de content van deze thread, dan wordt je geacht de regels van de licentie in acht te nemen!

 

Als je via higherlevel mee wilt bouwen aan dit initiatief of je staat verkeerd vermeld in de licentie, stuur dan een emailtje naar: zrski@higherlevel.nl

 

 

Speciaal voor Kermie, maar ook voor de rest (Zie http://www.felix.meritis.nl):

 

Hoe ziet het Café van de Toekomst er volgens jou uit? Niet een theoretisch verhaal, maar juist concreet vormgegeven voorbeelden die toekomstvisioenen zichtbaar maken. Aan jullie de vraag jullie visioenen vorm te geven voor het Café van de Toekomst!

 

Ontwerpen en kunst staan centraal. Niet alleen industrieel ontwerpen maar creatief en innovatief zoeken naar nieuwe mogelijkheden: vormen van interactie en technische ontwikkelingen die er toe moeten leiden dat het ontwerp optimaal tot haar recht komt, of juist een totaal nieuwe functie krijgt. De vorm is vrij als het doel maar wordt bereikt: internet, beeldende kunst, flash animatie, 3D-presentatievormen, industriële vormgeving, geluid en beeld. Een voorwaarde is dat je ontwerp digitaal presenteerbaar is. De trefwoorden die terug moeten komen in het ontwerp zijn: ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning.

 

Aanmelding

Je kunt je aanmelden door een e-mail te sturen naar linda.kleinhout@felix.meritis.nl o.v.v. Café-Cultuur Prijs.

 

Het ontwerp moet voor 1 juli opgestuurd worden naar:

Felix Meritis

o.v.v. Café-Cultuur Prijs

Keizersgracht 324

1016 EZ Amsterdam

 

Prijs

Een deskundige jury bekijkt welk ontwerp onderdeel zou kunnen uitmaken van en of deze vorm past in het denken over het project Living Tomorrow. Tijdens een feestelijke avond in november wordt het winnende ontwerp van het Café van de Toekomst gepresenteerd in de Shaffyzaal van Felix Meritis.

 

De winnaar van de Café-Cultuur Prijs ontvangt een cheque van € 2000. Tevens wordt het winnende ontwerp als inspiratiebron gebruikt voor de realisatie van een café in het project Living Tomorrow.

 

Meer informatie

Voor vragen en/of meer informatie kan je bellen met Felix Meritis 020 626 23 21 of e-mailen naar Linda Kleinhout

GNU_Free_Documentation_License_toekomst_cafe.doc

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog een ideetje voor de kroeg geinspireerd op de hond's 5e Dimensie.

 

Aan de achterwand van de kroeg kan een beeldscherm geplaatst worden ter grote van de hele opp. van deze wand. Op dit scherm wordt dan de een live verbinding met een kroeg aan de andere kant van de wereld getoond.

 

1. De wereld dichtbij; geen schermen langs te muur zodat je ze aan de andere kant van de wereld kunt zien dansen maar via beamers o.i.d kun je echt dansen met...

 

 

Oke, daar bennuh ik ook weer eens.... in de tussentijd dat ik mij probeerde in te leven in het concept/ vraagstuk is er veel gebeurt en geschreven. Zo zie ik dat een bepaald 'ideetje' dat ik heb opgeschreven al in een iets andere vorm is geroepen (zie quotes hierboven).... mijn hersenspinsel:

 

Ik zie het volgende voor me --> ipv een groot beelscherm op een wand --> een koepel-café, waarbij de volledige koepel een 'scherm' is .... een Omniversum achtig idee dus, waarop je overal om je heen jezelf in de betreffende wereld begeeft. . Dmv dit 3D-decor kan het café iedere dag een andere setting bieden. Bijvoorbeeld za 15 juni zijn we in de oerwouden van Zimbabwe, zo 16 juni midden in de bergen, dan weer op het rode Plein, dan weer op het strand met allemaal surfers om je heen, etc.... Hiertoe zou bijvoorbeeld ook de vloer digitaal kunnen zijn. Want als je op het strand bent, moet je wel (digitaal) zand als ondergrond hebben.

 

Je kun het tevens zien als een soort Panorama Mesdag in video/ 3D. De setting waar je je begeeft komt zowel tot uitdrukking in beeld en geluid ... en hierbij valt ook te denken aan climat control. Op een besneeuwde berg is het namelijk koud en op het strand heet, zo kun je echt themafeesten eraan verbinden waarbij je in skipak of badkleding komt ....

 

Het café moet ook niet zo zeer meer een café sec zijn, maar meer een Leisure-Dome - 'de wereld rond in settings'. Zo'n ideaal is niet voor ieder café weggelegd vanzelfsprekend .... maar het zal als een uniek (Grand) Leisure-Dome gelden, waarvan er wereldwijd maar één of enkelen zijn ....

 

Ikzelf ben nog nooit in Disneyland (of Warner Bros Movie World) geweest, maar weleens op tv gezien: je hebt ook bepaalde experience daar waarbij je je in een film waant: dat er in eens een overstroming komt en een bus verongelukt, etc.... (live) dat via techniek ook allemaal weer ongedaan wordt gemaakt ... weten jullie wat ik bedoel? ...

 

Zoiets kan je in het leisure-dome ook bieden, dus dat je de mensen af en toe verrast met iets spectaculairs... kun je er iets mee?

 

En als je praat over hologrammen, of 3D-'dingen' .... waarvoor niet gezamenlijk met meerdere cafés standupcomedians inhuren die op meerdere plaatsen tegelijk spelen zeg maar ...

 

Nou, dit was het voor nu .... volgende input, zal ik mij ook wat meer op de briefing focussen in relatie tot bier, ontmoetingsplaats, etc....

 

:wave: Goed weekend to you all!

Link naar reactie
  • 0
ipv een groot beelscherm op een wand --> een koepel-café, waarbij de volledige koepel een 'scherm' is

Hi Gforce,

 

Zoals jij het beschrijft is het contact (dmv de 5e Dimensie) niet meer met mensen die het zelfde doel hebben als jij (dansen, drinken, fun), maar met mensen die iets anders aan het doen zijn (surfen) hierdoor wordt de sfeer in de kroeg niet versterkt. Ik vond zelf het idee van contact met een identieke kroeg beter. Maar het idee van thema feesten vind ik wel echt goed. Een beach party terwijl de muren vloer zich aanpassen is echt super! Dus misschien is er een combinatie mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het volgende voor me --> ipv een groot beelscherm op een wand --> een koepel-café, waarbij de volledige koepel een 'scherm' is .... een Omniversum achtig idee dus, waarop je overal om je heen jezelf in de betreffende wereld begeeft. . Dmv dit 3D-decor kan het café iedere dag een andere setting bieden. Bijvoorbeeld za 15 juni zijn we in de oerwouden van Zimbabwe, zo 16 juni midden in de bergen, dan weer op het rode Plein, dan weer op het strand met allemaal surfers om je heen, etc.... Hiertoe zou bijvoorbeeld ook de vloer digitaal kunnen zijn. Want als je op het strand bent, moet je wel (digitaal) zand als ondergrond hebben.

 

Zo'n koepel vind ik echt een wereld idee. Dit is namelijk ook nog haalbaar (wel een vereiste als het uiteindelijk in Living Tomorrow geplaatst gaat worden) en geeft werkelijk een nieuwe dimensie (5-de??) aan zo een kroeg. Ridler, volgens mij bedoelde Gforce er vooral mee om een sfeer te maken met die koepel.... een koppeling met een andere kroeg blijft natuurlijk ook altijd mogelijk, al wordt het wel lastig. Iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

de koepel : is al ontwikkelt

 

Elumens' VisionDome is an immersive digital environment that, via proprietary projection and rendering technologies, creates a full color, high-resolution, interactive, 3D display in which a dozen or more people can simultaneously participate and collaborate without having to use restrictive head-mounted displays or goggles.

 

http://www.elumens.com/technology/technology.html

 

zie plaatje

v7002.jpg.bddea98aa99c6814e9eebf3be4cbd5ce.jpg

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Great speurwerk Tirza, hehe .. zo zie je maar hoe leuk dit forum zo kan werken ... :D

 

Dat de techniek voor de invulling van de 3D koepel er is, dat is toch alleen maar fantastisch?! ... zoals ik al aangaf biedt het Omniversum ook een dergelijk soort experience..... zij hebben de techniek, en wij geven er nieuwe invulling (mogelijkheden) aan...

 

Wij trekken hun patented technology door naar het LivingTomorrow project - naar de mogelijkheden van het leisure-dome/ café (toch?) Dit LeisureDome is ahw een verrijkte (andere) vorm van het Omniversum, waar je alleen maar in stoeltje zit ...

 

.... zo werk/denk ik veelal: het combineren van markten en mogelijkheden.

 

Met andere woorden --> ideale partij toch, om te betrekken bij invulling van het concept van de koepel /LeisureDome .... anyone?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een super tof idee.

 

Ik zit net een boek te lezen over Jim Clarck en daarin werd innovatie ongeveer als volgt beschreven:

Een perfecte keuken waar iedereen over dezelfde ingredienten beschikt. De innovator is de persoon die met deze bestaande ingredienten nieuwe en/of geweldige gerechten maakt.
Het is een vrije vertaling van de quote...

 

Dat die koepel bestaat is dus volgens mij alleen maar positief. De extra dimensie om er een leisure dome o.i.d. van te maken maakt het volgens mij een lekker en origineel recept.

Als we hier nou de rest van de besproken recepten (lees ideeen) en nog wat nieuwe innovatie/ideeen op loslaten (hoe meer op basis van bestaande of verkrijgbare techniek hoe beter) dan gaan we dat cafe-tje bouwen! ;D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

ok, nog een toevoeging op de bestaande/uit te breiden technieken:

 

Video-scherm waar je berichten heen kunt sturen. Niet de standaard SMS-berichtjes, maar 3G berichten, dus korte videoboodschappen inspreken op je mobiel (Imode/GPRS, later UMTS) en die af laten spelen op het grote scherm. Of live-verbinding met meerdere personen met het scherm hebben (Allemaal kleine vlakjes??). Misschien ook opie toevoegen om anoniem (alleen stem) te versturen?

 

Prijzen van drankjes en eten via interactief beurssysteem? Heb eens gehoord over een kroeg waar ze dit in hadden gevoerd en waar door vraag en aanbod de prijzen stegen/daalden. Niet erg vernieuwend, maar door dit te koppelen aan beurskoersen op je flat-screen bij je tafeltje ziet het er erg futuristisch uit. Voegt een element van spanning toe aan het uitgaan....

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Haha Zo wat een creativiteit! Echt super ideeen, daar kunnen we wat mee. Nog een opmerking:

Video-scherm waar je berichten heen kunt sturen. Niet de standaard SMS-berichtjes, maar 3G berichten, dus korte videoboodschappen inspreken op je mobiel (Imode/GPRS, later UMTS) en die af laten spelen op het grote scherm.
Ik wil hier nog wel even op verder gaan. Wat dacht je ervan om deze boodschappen niet naar een centraal scherm te sturen maar zelf te kiezen uit een scherm. Juist waar deze op zijn plaats is, omdat bijvoorbeeld de persoonen waar deze aan gericht is daar staan. Het versturen van stem lijkt me niet echt practisch aangezien er muziek in de kroeg is, of er moet een plaatselijk anti-geluid de muziek opheffen. Maar dat kijkt me alleen maar hinderlijk.

 

2 Super ideeen, dat is uh... 2 x 1 reus! ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook ooit gehoord over geluidsbundels. Het is dus mogelijk om tegen iemand te praten die zeg 50 meter van je vandaan staat, terwijl een persoon die een meter van het ontvangende bericht staat je niet hoord.

 

Volgens mij moet je daarmee wel iets kunnen doen in de trand van fluister plekjes. Een aantal circels bijvoorbeeld waar je kan staan en mensen kunnen dan vanaf hun tafel berichten in spreken die je alleen in circel 5 hoord ofzo.. ;D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Nog even op die beursprijs drankjes terugkomend. Dat werd gedaan in de tempel in Den Haag. Het was behoorlijk populair en het bevorderde de omzet. Dat is dus wel iets wat ik vind passen.

 

Die 3d chat is misschien leuk om het cafe ook aantrekkelijk te maken voor muurbloempjes via het Internet? Moeten we er alleen nog een omzet formule bij bedenken... Hoe krijgen we omzet binnen van de mensen thuis?

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

ok, nog een toevoeging op de bestaande/uit te breiden technieken:

 

Video-scherm waar je berichten heen kunt sturen. Niet de standaard SMS-berichtjes, maar 3G berichten, dus korte videoboodschappen inspreken op je mobiel (Imode/GPRS, later UMTS) en die af laten spelen op het grote scherm. Of live-verbinding met meerdere personen met het scherm hebben (Allemaal kleine vlakjes??). Misschien ook opie toevoegen om anoniem (alleen stem) te versturen?

 

Prijzen van drankjes en eten via interactief beurssysteem? Heb eens gehoord over een kroeg waar ze dit in hadden gevoerd en waar door vraag en aanbod de prijzen stegen/daalden. Niet erg vernieuwend, maar door dit te koppelen aan beurskoersen op je flat-screen bij je tafeltje ziet het er erg futuristisch uit. Voegt een element van spanning toe aan het uitgaan....

 

Ronald

 

Dat is inderdaad een gaaf concept .. ik ken het ... het huist ook in mijn 'inspiratie-database' ... in De Tempel Den Haag doen ze dit (kom daar nooit - jongerentent) .... maar is zeker iets waar we wat mee kunnen

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ben vrijdag in de tempel geweest ! Mocht ineens na escapade donderdag (oorzaak zal ik even niet mededelen) GEWOON weg!

Maar daar wist niemand van jullie idee! Heb wel een aantal telefoonnnummers gekregen, waarvan één relevant, ga ik dinsdag mee verder okay!?.

Kwam zaterdag tijdens werk in de kroeg iemand tegen die bij Meet your Match van Dreamstart is geweest. Hij heeft meerdere (virtuele .... maar kan ook oorzaak drank zijn) uitvindingen om ondernemer mee te worden (heeft lamp ontworpen die je in Tornado stormen terecht laat komen). Gaat ons helpen hiero.

 

Verder vindt ik ook dat we omzet minded moeten denken. DUS: Muurbloempjes die thuis zitten? Je krijgt als je een krat Dommelsch koopt (where ever) een bar code of password en kun je inloggen. Zonder krat of flesje geen ingang ! Dubble income !

Verder ... ehhhh .... effeh nix ... ben op zoek naar woonhuizen in Spanje (sorry Ed) ! Tot dinsdag ... maybe monday ... omdat ik VANDAAG net 4 uur (net wakker) weekend aan het vieren ben!

Heb momenteel behoefte aan '10 daagse week', zodat ook ik 2 dagen vrij ben. Miskien ook idee voor de toekosmt? Timeless !!!!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kwam zaterdag tijdens werk in de kroeg iemand tegen die bij Meet your Match van Dreamstart is geweest. Hij heeft meerdere (virtuele .... maar kan ook oorzaak drank zijn) uitvindingen om ondernemer mee te worden (heeft lamp ontworpen die je in Tornado stormen terecht laat komen). Gaat ons helpen hiero.

 

 

 

 

hey, wat grappig ... ik heb met hem gesproken op MYM .. beetje lange, blonde en aardige vent nietwaar?

Link naar reactie
  • 0

Oeps wat gemist, en wat een hoop info zo ineens.

 

Wat ik zo even denk als ik alles doorlees (moet het nog even op me in laten werken)

- techniek is wel voldoende zo

- multimedia ook

- contact via internet met andere kroegen ook

 

contact onderling in de kroeg zelf (het wordt meer een mega-dancing zo) kan nog wel wat bij, denk ik. En ook zaken om met lastige klanten om te gaan en hoe geweld te voorkomen, dat scoort vast ook goed bij de jury in deze tijd.

 

 

- ten eerste een dating-systeem. Kom je voor het versieren of contacten maken, dan kun je je aanmelden voor een systeem die via je handheld-pc een overzicht geeft van de personen die ook wel wat willen. En zo wordt de kans op een blauwtje wat minder (sta je niet een half uur tegen iemand aan te lullen voordat je erachter komt dat iemand al bezet is..... Eh.... nee, dit zijn niet zozeer mijn persoonlijke frustraties hoor, mocht je dat gaan denken ;) ;) )

 

nog iets met veiligheid.

 

Er komen camera's die aan computers hangen met daarop programma's die onbehoorlijk gedrag min of meer herkennen. Daarop kan de security vroegtijdig ingrijpen. Deze programma's berekenen aan de hand van bewegingen en reacties daarop, de kans dat er iets uit de hand gaat lopen. Bijvoorbeeld ook als er ruzie ontstaat en dat is dusdanig heftig, dat omstanders opeens ophouden met dansen en dan gaan kijken of zich ermee gaan bemoeien. Dat moet volgens mij wel te herkennen zijn door een computer.

 

-Ook veel te heftige dansers worden eruit gepikt, als de reacties daar toe aanleiding geven. Daar kan de security dan even netjes tegen zeggen dat hij/zij ietsje rustiger aan moet doen. Uiteraard wordt de muzieksoort bij de 'berekeningen'meegenomen.

 

- Een S.O.S. systeem op handhelds/ander mobiel spul, zodat de camara's daarop in kunnen zoomen. Zeker als de computers voor gedragsherkenning ook aanleiding daartoe geven.

 

 

Trouwens er schiet me net iets te binnen, wat ik gisteren op Net5 heb gezien bij Monty Python. ;D ;D

 

Dat begint zo: er zijn twee ontwerpen (maquettes) voor flatgebouwen en de ontwerpers mogen het om de beurt toelichten.

De eerste ontwerper (John Cleese) begint over een uiterst comfortabele loopband bij de entree.

Het eindigt met roterende scherpe messen en een geluidsdichte ruimte. (De ontwerper deed normaliter slachthuizen)

 

 

Ideetje?? ;) ;)

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De kroeg begint GENIAAL te worden !

Ik zal alles (samen met Bengel) even op een rijtje zetten. En dan voor 1 juli een grove schets opsturen naar de leaders of this game zodat we de ideetjes verder uit kunnen werken 3D enzo.

 

Ik stel voor dat we het businessplan onder het volgende licence schrijven. Iedereen die er aan meegewerkt heeft moet erin vermeld worden.

http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html

 

Liste zrski: ik denk dat het nu ECHT van belang is om de clausule binnen de license onder elke reactie in deze topic te plaatsen! Is NECASSARY, anders heben we geen "poot" om op te staan. Bydewee kan dan Dommelsch zelf er ook niet mee vandoor!

Please jij doen! Than we play safe !

 

Ik ga nog even verder speuren naar personen die ons kunnen helpen. Heb ooit met een club virtual reality boys gewerkt, misschien "leven" die nog en kunnen ze het virtual realiseren. Wel een beetje moeilijk opsturen naar Dommels, mar tijdens de presentatie van de finale is het misschien wel leuk als men for real alvast een Dommelschje kan drinke. Ik ga op onderzoek uit.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ehm, de licentie staat in de eerste post. Daar staat duidelijk vermeld dat deze licentie geldt voor alle content in deze thread... Ik denk niet dat we het in iedere post hoeven te plaatsen?

 

Ik heb aan lawman gevraagd of hij het even wil checken of het zo juist is. Ik hoop het want anders wordt het wel een erge rompslomp.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 1

 

- ten eerste een dating-systeem. Kom je voor het versieren of contacten maken, dan kun je je aanmelden voor een systeem die via je handheld-pc een overzicht geeft van de personen die ook wel wat willen. En zo wordt de kans op een blauwtje wat minder (sta je niet een half uur tegen iemand aan te lullen voordat je erachter komt dat iemand al bezet is..... Eh.... nee, dit zijn niet zozeer mijn persoonlijke frustraties hoor, mocht je dat gaan denken ;) ;) )

 

Heb een tijdje geleden hier iets over gehoord. Er schijnt een apparaatje op de markt te zijn, die je in kun stellen op je persoonlijke voorkeuren (Hobby's, gewenste eigenschappen partner, sexe-voorkeur, etc). Als je in de buurt komt van iemand die aan jou profiel voldoet dan geeft het apparaatje (al dan niet ingebouwd in horloge/ketting) een signaal af (geluid/licht?)

 

Volgens mij zijn we het er allemaal wel overeens dat betalen met een chipkaart of iets dergelijks moet gebeuren (in ieder geval 1 betalingssysteem voor alles). Kunnen we dit nog wat verder uitwerken? Heeft iedereen een chip in een ketting/ring om? Een los pasje is vast niet nodig, dit kan veel handiger. Of wat denken jullie van het idee om te betalen met je vingerafdruk? Bij bestelling even met je duim op het betaalautomaat en "bestelling akkoord"! Kun je ook gebruiken voor entree. Zo kan de bar ook een goed profiel van zijn bezoekers opstellen (Moeten wel erg op privacy gaan letten zo!!)

 

Hiervoor moet je eerst de personen registreren, wat ook weer voor de veiligheid een goed teken is (Dan komen we weer op de discussie Veiligheid-Privacy uit...)

 

Wat is jullie mening hierover?

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Trouwens ik had nog een idee wat betreft de locatie.

 

Naar aanleiding van een andere topic: in luchtschepen.

 

Deze luchtschepen gaan van zeg: amsterdam - leiden -den haag -rotterdam, of van a'dam naar den haag en daar kun je overstappen op die naar rotterdam.

 

Aansluitend kun je dan stappen in deze steden, of gewoon blijven zitten. Er hoeft niemand de 'Bob' te zijn.

 

Ook na het werk kun je even een pilsje pakken, wat eten, terwijl je op een milieuvriendelijke manier naar je woonplaats wordt vervoerd.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.