• 0

Invoeren van product, later factuur van DHL met BTW. Hoe vul ik dat in ?

Hallo,

 

Hopelijk weet iemand hier hoe dit werkt.

 

Heb een eenmanszaakje (max. 15 uur per week).

 

Ik bestel regelmatig onderdelen uit China, deze worden dan verstuurd via DHL.

 

Een maand later krijg ik dan vaak een factuur van DHL. Hierop staat de BTW die ik hoor te betalen + 5 euro administratiekosten aan DHL.

 

Uiteraard betaal ik dit altijd zonder morren, maar de BTW zou ik toch gewoon kunnen terugvorderen ? Maar.. hoe ? Op de online aangifte kun je enkel de bedragen van de aankoop opgeven en de btw wordt dan automatisch berekend. Er is geen vakje of mogelijkheid om dit soort BTW-bedragen in te geven.

 

Ik ben juist zo verward omdat DHL een Nederlands bedrijf is dat mij factureert maar dan aangeeft dat (bij een rekening van 50 euro bijv) het 45 euro BTW is en 5 euro administratiekosten.

 

Heb ik brute pech of zie ik iets over het hoofd ?

 

Alvast bedankt voor enig advies ;)

 

Dennis

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Dennis,

 

Zou btw bij import (dus btw op het product wat je koopt) kunnen zijn maar hiervoor zou je wat meer inzicht moeten geven in de factuur.

 

Zie: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/zakendoen_buitenland/zakendoen_buiten_eu/zakendoen_buiten_eu-03.html

 

Groeten,

 

Roy

 

Hi Roy,

 

Sorry voor de late reply. Ik scan vanavond even zo'n factuur in en zal hem hier dan even posten.

 

bedankt !

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Geen probleem, ik ben allang blij dat ik antwoord krijg hoor :)

 

Enig idee hoe ik dat dan in de online aangifte (welk vakje) kan invullen ? Naar mijn weten kan ik daar namelijk alleen de waarde van inkomsten aangeven en berekent het ding zelf de BTW (of vice versa, ik vul de BTW in en hij berekent dan de waarde waarover deze BTW berekend is (die dan niet klopt, aangezien het invoer is).

 

Graag wat meer duiding voor deze prutser :D

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.