Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
thatsbusiness
thatsbusiness
Hallo,
Ik wil gaan starten met het verkopen van zonnepanelen in Nederland.
Aangezien ik geen distributeurs hiervan kan vinden heb ik een bulk lading verzoeken gedaan aan leveranciers hiervan op Alibaba.
Echter de prijslijsten die ik ontvangen heb hebben prijzen met minimale marges
170 euro voor een zonnepaneel FOB waar ik deze in de winkel kan kopen voor 220 euro
Met de kosten erbij ga ik daar dus hoogstens 10 euro op verdienen.
Ik ben gewend dat de inkoopprijs van goederen 30 tot 50% onder de verkoopprijs ligt.
Heeft iemand een idee hoe dit zit?
Het heeft niets te maken met discouns want die zijn maximaal 5% naar zeggen van de leveranciers..
Enige wat ik nog kan plaatsen is dat dit komt door de schaarste aan zonnecellen of het gecreerde verhaal.
Want meerdere leveranciers van zonnecellen komen aanzetten met dezelfde prijzen per watt als die van volledige zonnepanelen.
En vervolgens een verhaaltje over schaarste in zonnecellen wat die andere leveranciers ook weer bevestigen.
Of is dit een ongoing circus wat zich zelf in stand houdt?
Ik heb ze proberen uit te leggen dat ik zo geen marge kan maken, maar het interessert ze weinig
"This is our pricing" hoor ik dan..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28728-alibaba-fabrikanten-hebben-rare-prijzen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag