• 0

Alibaba fabrikanten hebben rare prijzen

Hallo,

 

Ik wil gaan starten met het verkopen van zonnepanelen in Nederland.

Aangezien ik geen distributeurs hiervan kan vinden heb ik een bulk lading verzoeken gedaan aan leveranciers hiervan op Alibaba.

 

Echter de prijslijsten die ik ontvangen heb hebben prijzen met minimale marges

170 euro voor een zonnepaneel FOB waar ik deze in de winkel kan kopen voor 220 euro

Met de kosten erbij ga ik daar dus hoogstens 10 euro op verdienen.

Ik ben gewend dat de inkoopprijs van goederen 30 tot 50% onder de verkoopprijs ligt.

Heeft iemand een idee hoe dit zit?

 

Het heeft niets te maken met discouns want die zijn maximaal 5% naar zeggen van de leveranciers..

Enige wat ik nog kan plaatsen is dat dit komt door de schaarste aan zonnecellen of het gecreerde verhaal.

Want meerdere leveranciers van zonnecellen komen aanzetten met dezelfde prijzen per watt als die van volledige zonnepanelen.

En vervolgens een verhaaltje over schaarste in zonnecellen wat die andere leveranciers ook weer bevestigen.

Of is dit een ongoing circus wat zich zelf in stand houdt?

 

Ik heb ze proberen uit te leggen dat ik zo geen marge kan maken, maar het interessert ze weinig

"This is our pricing" hoor ik dan..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die 30% tot 50% marge, was dat ook op zonnepanelen? Ik kan me voorstellen dat de marge op zonnepanelen in zijn algemeen minimaal is, en dat je het bijvoorbeeld zou moeten zoeken in toegevoegde waarde als installatie bij jouw klant, advies en verkoop van accessoires.

 

Overigens hoor ik veel negatieve verhalen over Alibaba handelaren.. Je kan wellicht beter direct zaken doen met een bekende fabriek in China dan via platforms als Alibaba. Er zijn veel china-import experts op dit forum, zij kunnen jou daar waarschijnlijk wel in ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Houd er ook rekening mee dat je vanaf heden voortdurend wordt gebeld door Chinezen en allerlei ongenode emails krijgt. Alibaba weer afzeggen helpt niet, zelfs niet als je de emails aangeeft als spam. Heb er een heel tijd last van gehad. Zodra ik de telefoon opnam en de zin hoorde: Hello Sir, how are you today.' Antwoordde ik: 'Great,' en legde meteen op.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Houd er ook rekening mee dat je vanaf heden voortdurend wordt gebeld door Chinezen en allerlei ongenode emails krijgt. Alibaba weer afzeggen helpt niet, zelfs niet als je de emails aangeeft als spam. Heb er een heel tijd last van gehad. Zodra ik de telefoon opnam en de zin hoorde: Hello Sir, how are you today.' Antwoordde ik: 'Great,' en legde meteen op.

 

Ik denk dat dat wel meevalt. Geen telefoonnummer invullen doet wonderen.

Link naar reactie
  • 0

Houd er ook rekening mee dat je vanaf heden voortdurend wordt gebeld door Chinezen en allerlei ongenode emails krijgt. Alibaba weer afzeggen helpt niet, zelfs niet als je de emails aangeeft als spam. Heb er een heel tijd last van gehad. Zodra ik de telefoon opnam en de zin hoorde: Hello Sir, how are you today.' Antwoordde ik: 'Great,' en legde meteen op.

Dit kan ik helaas bevestigen. GEK werd ik er van, al die investeringsvoorstellen!

 

Account laten verwijderen en het is terug heerlijk rustig.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zitten rekenen en krijg het gevoel dat het niet interessant is om minder als een full container load te importeren vanuit China.

 

Maar nu zit ik wel ermee in mijn maag. Als ik kleinschalig wil beginnen is inkopen in China geen optie aangezien verzenden te duur is in verhouding met de winstmarge.

 

Ik denk dus dat het beter is om in te kopen via een distributeur of partner in bijvoorbeeld Duitsland en dan zodra ik met container loads in kan kopen zelf in ga kopen.

 

Of is er wel een tussenstap die kan werken?

 

Ik hoor graag van de experts op dit vlak

Link naar reactie
  • 0

Kan me niet voorstellen dat er geen goede marge zit op zonnepanelen. Zeker wanneer je met een producent praat.

 

Een producent is ook minder geintresseerd in kleine afnemers, maar dat is gewoon marktwerking waardoor je weer beter bij een tussenhandelaar kan kopen.

 

De prijs per Watt ligt rond de 1 usd als ik me niet vergis bij redelijke afname en dat is voor solid state poly crystalline panelen. Dan zijn er ook nog thinfilm solar panels die als ik het goed begrijp nog goedkoper zijn.

 

Ik kan me niet voorstellen dat je hier geen mogelijkheden ziet.

 

Maar goed, het kan heel goed zijn dat je door de producenten niet serieus genomen wordt. Wat zijn de prijzen die je ontvangt voor panelen 120 en 180 Watt ?

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

Bedankt voor je reply

 

- Ik heb alleen gemaild met leveranciers

 

- Meerdere leveranciers (20!) komen steevast aanzetten met een prijs tussen de 1.95 $ en de 1.98$ per watt PV

 

- Dit op basis van hun standaard prijslijst, ze claimen een korting van 5 tot 10 % te geven vanaf 1.000 stuks (wat ik niet ga bestellen)

 

- Distributeurs van zonnepanelen e.d. kan ik niet vinden, ik vind het dan ook knap te lezen op diverse sites dat er zoveel groothandels zijn voor zonnepanelen terwijl ik deze niet kan vinden (zoeken op distributeur zonnepanelen levert niets op)

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, maar de laagste prijs die ik in dit document kan vinden is 1.45 EURO en niet 1 USD.

En 1.40 euro is weer de door mij genoemde 1.95 USD dus ik zie geen prijs verschil?

Waar haal je die 1 USD vandaan, voor hoeveel panelen is dat?

Want dat is dan wel de helft van wat je in de excel sheet noemt....

Kan me niet voorstellen dat de inkoop prijs 50% daalt bij afname van een container dat zouden wel mooie kortingen zijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.