• 0

FBI-virus

Aha, nu wordt er reeds een virus verspreid vermomd als remote-scan van je pc-contents, lees ook deze waarschuwing.

 

Vandaag ontving ik zo'n zogenaamde kennisgeving, afkomstig van een master@yahoo.com, dus pas op! Mijn Mac is weliswaar gevrijwaard van de meeste vira, die immers dol zijn op wintel-systemen, maar ik heb het aangehechte bestand toch maar niet geopend.

 

Ladies and Gentlemen,

 

Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.

 

We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 172.38.223.186 . The

contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be indicated.

In the next days you will receive the charge in writing.

In the Reference code: #29335, are all files, that we found on your computer.

 

The sender address of this mail was masked, to protect us against mail bombs.

 

- You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI-

- Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350

- 935 Pennsylvania Avenue

- Washington, DC 20535, USA

- (202) 324-3000

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dat eigenlijk wel mogelijk (vraag voor de technici onder ons)?

 

Het is volgens mij zowiezo niet mogelijk om dan een rekening op te sturen, want er zijn ook legale films en mp3's.

 

Wel leuk bedacht (Bestaat er dan ook leuke spam!?)  ;D

Link naar reactie
  • 0

Leuke vorm, ik heb hem ook ontvangen idd.

Maar het is echt zo dat er mensen zijn die dit geloven. Op zich niets vreemds want als mensen al geloven dat ze echt een mobieltje gratis krijgen wanneer ze een mailtje naar 10 vrienden sturen, zullen ze ook wel geloven dat hun computer is gescanned en alles in beslag is genomen, tenslotte hadden ze gisteren ook een virus want wat anders kon dat automatisch openen van de cd rom drive zijn.....

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.