Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Design engineer
Design engineer
Hallo allemaal,
Ik heb voor het eerst te maken met een klant die maar niet betaaldt
De afspraak was dat er direct na levering van het product betaald zou worden. Steeds werd er gezegd dat er binnen enkele dagen betaald zou worden maar ondertussen zijn we al een half jaar verder.
Het gaat om een bedrag van iets meer dan 4000 euro. De klant zegt dat de reden van het niet (kunnen) betalen is, dat hij ook nog steeds wacht op betalingen van zijn klanten. Maar ik heb uiteraard het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Het contact verloopt voornamelijk via email en regelmatig vraag ik hoe het met de betaling zit. Ik krijg dan steeds een mailtje terug met "deze week wordt er eindelijk betaald" maar vervolgens gebeurd er dus niks.
Zou ik nu bijvoorbeeld het volgende kunnen mailen?
"Ik heb tot op heden de betaling nog steeds niet ontvangen. Ik wil u nu nog twee weken de tijd geven en als de betaling daarna nog niet bij ons binnen is zal ik het overdragen aan een incassobureau zodat ik er zelf niet steeds meer achteraan hoef."
Ik hoop natuurlijk dat hij dan binnen twee weken gaat betalen want anders moet ik dus een incassobureau inschakelen en daar heb ik nog helemaal geen ervaring mee.
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
[ Mod edit: storende stijlfout in titel (betaald ipv betaalt) gecorrigeerd]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag