• 0

Hulp bij inrichten indoor Kart centrum

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het probleem is een beetje, dat er al zoveel kartbanen zijn en wat jelmerdejong zegt bestaat eigenlijk al. Ik neem tenminste aan dat je deze zaken zelf ook wel had kunnen verzinnen.

Dat wedden is natuurlijk wel origineel, maar ik neem aan dat je dat niet zomaar mag gaan doen. Juridisch gezien en zo, maar daar weet ik het fijne niet van.

Het is natuurlijk het mooiste als je een bepaald thema hanteert en daar de inrichting op afstemt. Ben ff niet zo creatief, maar hopelijk kom ik nog met wat ingevingen.

Link naar reactie
  • 0

kijk nou gaan we praten.

 

Je bouwt je kartbaan rond een klein eilandje met een palmboom. Nou en dan alles wat maar iets met het Carabisch gebied te maken heeft kun je in het concept verwerken.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat zou leuk zijn als ik mij op toeristen zou richten. Deze zijn namelijk gek op palmbomen en strand en alles wat met de cariben te maken heeft. Deze zullen dan ook nooit naar een INDOOR-kartbaan gaan als zij de tropen bezoeken. Ik richt me juist op de lokale bevolking voor wie er naast de stranden nauwelijks entertainment is. Er is een bioscoop met 6 zalen en er is een bowlingbaan met 10 banen. Beiden zijn overbezet bij gebrek aan beter entertainment.

Link naar reactie
  • 0

Een openlucht kartbaan (of voor een deel). Om je kartbaan rendabel te maken, is het denk ik wel een must om toeristen te trekken.

Ik weet niet hoeveel inwoners Curacao heeft?

Link naar reactie
  • 0

Openlucht is voor mij geen optie omdat ik daardoor moet uitwijken. Ik heb nu een pand dat zeer centraal ligt. Indien ik moet uitwijken trek ik minder mensen die puur voor een avondje ontspanning, entertainment komen, maar meer de 'echte race-karters'. Daarnaast zal een outdoor baan die afgelegen ligt meer uitschot trekken waardoor het minder beheersbaar is. Overigens houdt de gemiddelde Curaçaoenaar helemaal niet van de zon. Hij/zij houdt van schaduw en airco.

Ter info Curaçao heeft ongeveer 130.000 inwoners.

Link naar reactie
  • 0

bedankt!

 

Misschien kun je wel een samenwerkingsverband met Unox eruit slepen. Hebben ze weer een afzetmarkt voor die oranje mutsen.

Iedere bezoeker een muts. ;D

Link naar reactie
  • 0

Helm verplicht op die kurasause kartbaan? Zet dan op ieder hellumpie een goedkoop draadloos cameraatje en geef ze hun eigen race mee naar huis en/of stream het op je website...traffic gegarandeerd!

 

vergat ik nog: laat het hele mobiele camera-spul betalen door de kurasause ondernemers, door vooraf wat reclame in die video's te tonen...

 

geef me een vliegticket en een bed aldaar en mijn consult is gratis... 8)

 

mvg

Macro

 

 

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie
  • 0

 

Tja, wat is het horeca-gat in de Antilliaanse eet- en drinkcultuur? Dat zal toch in het verlengde van het huidige gedrag moeten liggen. Je zegt al: geen palmen want die zijn voor toeristen, terwijl de locals liever koel binnen zitten.

 

Misschien is er iets te doen met het fenomeen dat mannen zich graag uitsloven voor vrouwen. Stel nou dat je vrouwelijke serveersters uitdost als pitsgirls (ech strak) ingedeeld in teams, verantwoordelijk voor de verzorging van hun team. Bezoekers worden bij binnenkomst ingedeeld bij een team, herkenbaar aan bijvoorbeeld een gekleurde band. Het winnend team krijgt een discount op zijn drankjes, tot de volgende race gereden is. Tis natuurlijk verschrikkelijk sexistisch, maar wot the hek!

 

Qua sfeer kun je wellicht aan Monaco denken. De teams zou je dan Monaco Red, Monaco Yellow, Monaco Blue etc kunnen noemen. De wanden bekleden met straatfotografie, en elk team zijn eigen terras tussen stapels banden. Maar dat lag tamelijk voor de hand.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet je met 130k mensen goed een rendabele kartbaan kunnen runnen (en er zullen vast en zeker ook verdwaalde toeristen op af komen).

 

Als je op avondjes uit mikt zouden de pitspoezen inderdaad goed kunnen werken. Ik verwacht dat je het meeste geld gaat verdienen aan de horeca, dus goed aankleden is een vereiste.

Een "race experience" is leuk, maar hoe goed is dat voor je terugkeerende bezoekers? Ik zou het dan meer op "lekkere meiden, strakke pakkies, achter de bar, zo dicht bij yet so far away" style houden ;)

 

Kijk naar concepten als Crazy Pianos, Ski-hut achtig (voor de airco gedachte) Baja beach, hooters, etc. Mix dit met de lokale bevolking (ga met wet mensen die vooraan in de trends staan praten, dj's, lokale bands, trendy lokale winkels, etc. en probeer zo de vibe te vinden.

 

Gooi er een mooi wedstrijd element bij (maak foto's van de rijders voor ze beginnen en de snelste rijder van de dag wordt op allerlij videoschermen in nep reclames getoond ofzo), accentueer het macho een beetje door de pitspoezen een soort van helden dansje te laten doen voor de winnaar van de ronde (op de bar ofzo). Met happy hour kan je je wedstrijd tijden verbinden aan de korting die ze krijgen (let wel, je wilt geen dronken bestuurders op je baan hebben volgens mij).

 

ehm, mijn consult kost je alleen de ticket naar curacao, de overnachting regel ik zelf wel ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Eèn kartbaan op een eiland met 130.000 inwoners lijkt mij zeker wel haalbaar. Kijk maar eens naar de bezetting van de markt in Nederland: elke stad heeft wel een kartbaan en in de meeste provincies zijn er zelfs meerdere te vinden. Als je ook nog eens een pand op een centrale locatie hebt weten te vinden lijkt mij dat niet zo'n probleem, mits je wel wat geld reserveert voor marketing.

 

Maar wat ik mij afvraag: de mensen in het Caribisch gebied zijn toch altijd zo relaxed? Ze nemen toch overal ruim de tijd voor? Waarom zouden ze dan op een kartbaan gaan racen om de snelste tijd neer te zetten? Het doet me een beetje denken aan die Malibu-reclames van tv: "als wij het leven zo serieus zouden nemen ..." (o.i.d.).

 

Een kartbaan in "winter-sfeer" lijkt me een heel slecht idee. Men heeft op Curacao niets met de winter zoals wij die in Nederland kennen en het heeft helemaal niets te maken met het karten op zich. "koek en zopie" faciliteiten zouden alleen maar Nederlandse toeristen aantrekken en dat is juist waar Tino niet naar op zoek is.

 

Maar waarom open je geen kartbaan waar het niet de bedoeling is om de snelste tijd neer te zetten, maar zo lang mogelijk over een traject te doen? ;D

 

[edit: ik lees net bericht van Mischa net pas; misschien moet je het pand toch maar gaan verhuren voor evenementen]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.