• 0

Naast bruidsboetiek ook webwinkel met gifts starten kan dit?

Hallo,

 

Ik heb een vraagje ik heb een bruidsboetiek, waarvoor ik ingeschreven sta bij de kvk. Nu wil ik een webshop met gifts/home decoration beginnen. Kan dit onder hetzelfde kvk nummer en moet ik deze bedrijfdnaam dan ook apart aanmelden bij de kvk. Of kan ik alle uitgaven/inkomste ook bij dezelfde boekhouding als mijn bruidsboetiek verrichten. En kan ik ook de uren gemaakt voor de bruidsboetiek en webshop samen optellen?

 

Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Griekie,

 

Je kunt je nieuwe activiteiten toevoegen aan je bestaande inschrijving bij de KvK als "nevenvestiging", met een eigen handelsnaam.

De uitgaven/opbrengsten kun je in één administratie opnemen samen met je bestaande onderneming, je kunt eventueel ook een aparte administratie aanhouden. Dit is niet verplicht. Soms kan het wel raadzaam zijn om gescheiden administraties te voeren, bijvoorbeeld als de verwachting bestaat dat een van de ondernemingen apart verkocht zou kunnen gaan worden. Voor de waardebepaling is het dan eenvoudiger als er een aparte administratie van is gevoerd.

 

Succes met je nieuwe activiteiten.

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een vraagje ik heb een bruidsboetiek, waarvoor ik ingeschreven sta bij de kvk. Nu wil ik een webshop met gifts/home decoration beginnen. Kan dit onder hetzelfde kvk nummer en moet ik deze bedrijfdnaam dan ook apart aanmelden bij de kvk. Of kan ik alle uitgaven/inkomste ook bij dezelfde boekhouding als mijn bruidsboetiek verrichten. En kan ik ook de uren gemaakt voor de bruidsboetiek en webshop samen optellen?

 

Bedankt.

 

Hallo goedemorgen.

 

Zover ik weet kan je gewoon bij de kvk de webshop als extra activiteit bij je bedrijf laten omschrijven,over de uren durf ik geen antwoord te geven.

 

Weet ook natuurlijk niet tot hoeverre je erin verdiept heb anders is dit wel een goed stuk mbt wetgeving http://www.mkbservicedesk.nl/1070/wettelijke-regelgeving-webshops.htm

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor jullie snelle beantwoording. Nou van de webshop heb ik niet zulke hele hoge omzet verwachtingen het is gewoon meer als hobby. Ik maak zelf dingen en die verkoop ik dan weer. Dus ik denk dat ik het inderdaad als een administratie ga voeren. Ik vraag me af of het veel kost om deze extra activiteit bij de kvk te laten toevoegen.

 

Bedankt in ieder geval, voor de uren hoop ik dat ik deze mag meetellen.

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor jullie snelle beantwoording. Nou van de webshop heb ik niet zulke hele hoge omzet verwachtingen het is gewoon meer als hobby. Ik maak zelf dingen en die verkoop ik dan weer. Dus ik denk dat ik het inderdaad als een administratie ga voeren. Ik vraag me af of het veel kost om deze extra activiteit bij de kvk te laten toevoegen.

 

Bedankt in ieder geval, voor de uren hoop ik dat ik deze mag meetellen.

 

 

Hallo goedemorgen.

 

Maar ga er maar vanuit dat het een uit de hand gelopen hobby gaat worden als op begeven moment goed loopt wil je toch meer.

 

Of de toevoeging veel kost ,,,ik heb het voor je opgezocht al moet ik zeggen met een beetje moeite had u het zelf ook gevonden gewoon www.kvk.nl

 

 

Handelsnaam wijzigen of toevoegen

Als u de naam van uw bedrijf wilt veranderen of een extra handelsnaam wilt toevoegen, dan kunt u dit doorgeven met wijzigingsformulier 14.

 

Kosten handelsnaam wijzigen of toevoegen

Het wijzigen of toevoegen van een handelsnaam is gratis.

 

Controle handelsnaam

Als u een nieuwe naam registreert in het Handelsregister, dan onderzoekt de Kamer van Koophandel of er al een bedrijf bestaat met precies dezelfde handelsnaam. Is dit het geval, dan moet u waarschijnlijk een andere naam kiezen.

 

Wie mag een naam wijzigen of toevoegen?

De volgende personen mogen het wijzigingsformulier ondertekenen:

 

de eigenaar van een eenmanszaak;

één van de vennoten van een vof of cv;

één van de maten van een maatschap;

een bestuurder van een rechtspersoon;

een notaris.

Handelsnaamonderzoek

Om conflicten over de naam van uw bedrijf te voorkomen kunt u een handelsnaam-onderzoek laten doen. Dit onderzoek kijkt niet alleen naar namen die hetzelfde worden geschreven, maar ook naar namen die hetzelfde klinken. Het kost 90 euro. Vraag een handelsnaamonderzoek aan.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor wie zou je wel/niet “uren mogen meetellen” eigenlijk?

Doel je hier op het urencriterium voor de ondernemersaftrek (in de inkomstenbelasting)?

Dan tellen alle uren die je in de onderneming steekt mee, dus ook deze.

 

Zelfs als je twee aparte ondernemingen zou hebben, met twee aparte administraties (wat dus niet iets is om na te streven, lijkt mij!), dan tel je de uren bij elkaar op voor het urencriterium. Behalve als het om “ongebruikelijke samenwerkingsverbanden” gaat, maar dat zal hier niet het geval zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Of de toevoeging veel kost ,,,ik heb het voor je opgezocht al moet ik zeggen met een beetje moeite had u het zelf ook gevonden gewoon www.kvk.nl

 

 

Het was ook niet bedoeld om u aan het werk te zetten, ik dacht(schreef gewoon even algemeen mijn gedachten op) had het zelf inderdaad ook al opgezocht. Maar toch bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Voor wie zou je wel/niet “uren mogen meetellen” eigenlijk?

Doel je hier op het urencriterium voor de ondernemersaftrek (in de inkomstenbelasting)?

Dan tellen alle uren die je in de onderneming steekt mee, dus ook deze.

 

Zelfs als je twee aparte ondernemingen zou hebben, met twee aparte administraties (wat dus niet iets is om na te streven, lijkt mij!), dan tel je de uren bij elkaar op voor het urencriterium. Behalve als het om “ongebruikelijke samenwerkingsverbanden” gaat, maar dat zal hier niet het geval zijn.

 

 

 

Ik doel inderdaad op het urenciterium voor de ondernemesaftrek. Thanks voor de info.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.