• 0

Algemene voorwaarden TNT Post

Goedemiddag!

 

Ik heb even een paar korte vragen over TNT Post en dan met name over de algemene voorwaarden die ze hanteren. Zijn ze bijvoorbeeld wel rechtsgeldig als ze niet door mij zijn ondertekend? Zijn ze wel rechtsgeldig als ik er nooit op ben gewezen, ze niet aanwezig zijn in het postkantoor en moeilijk te vinden op de site?

 

Ik kwam hier op het forum wel een post tegen, maar daar werd niet op gereageerd.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=28;action=display;threadid=20026;start=msg177426#msg177426

 

Dan heb ik nu een passage die mij dwars zit in deze AV:

 

http://www.tntpost.nl/zakelijk/Images/AVP_tcm210-514609.pdf

 

16.2 Aangetekend met waardeaangifte/‘verzekerd vervoer’

1 Verzending met ‘waardeaangifte/ ‘verzekerd vervoer’ kan plaatsvinden van gesloten aangetekende poststukken tot ten hoogste het bedrag van de waarde in het economisch verkeer van de ingesloten goederen of waarden. De waarde van de inhoud mag niet meer bedragen dan het aangegeven bedrag met een maximum van e 5.500,-. Indien de inhoud van een

aangeboden poststuk bestaat uit geldstukken, bankbiljetten, waarden aan toonder van allerlei aard, edele metalen, edelgesteenten, parels, voorwerpen of documenten met een kunst- of verzamelwaarde of andere kostbaarheden is de

afzender verplicht ter beveiliging een Sealbag®* te gebruiken.

 

Mijn situatie:

 

Ik heb een (heel erg mooi) horloge verzonden van 1300 euro. Dit is compleet geruïneerd aangekomen op locatie, de klap die het uurwerk moet hebben gehad is nauwelijks voor te stellen. Nu heb ik geen sealbag gebruikt en keert TNT mij maximaal 50,00 euro uit. De mevrouw aan de telefoon vond het de normaalste zaak van de wereld.

 

Nu wil ik wel eens weten wat hier aan te doen is. Want met name het deel "...of andere kostbaarheden" in de AV is in mijn ogen dusdanig algemeen dat met de dienst "Extra waardeverzekering", het NIET gebruiken van een sealbag te allen tijde leidt tot het verliezen van je claim. Dus zou TNT deze dienst niet mogen leveren zonder de AV te laten ondertekenen en je te verplichten een sealbag te gebruiken.

 

Dus hier iets aan te doen?

 

- Ik heb niet de AV ondertekend of wat dan ook

- Ik heb geen pakkettencontract en breng zelf mijn post weg

- De businessbalie medewerkers weten exact wat ik doe voor mijn beroep dus ook dat ik horloges en edele metalen vervoer. Toch vinden zij het geen probleem dat ik een zending wil verzenden met extra waardeverzekering zonder sealbag.

- Een sealbag had deze schade niet voorkomen

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Voorts kom ik nogal wat dingen tegen die in de AV sowieso niet kloppen van hun kant, dus zijn ze dan compleet te verwerpen?

 

- AV zijn niet aanwezig op het postkantoor

- Sealbags zijn enkel verkrijgbaar via de klantenservice en zijn niet aanwezig op het postkantoor.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier nog een leuk stukje TNT AV op pagina 43:

 

De Sealbag® is op de postvestigingen verkrijgbaar. NIET WAAR

TNT Post Klantenservice Consumentenmarkt

(058) 233 33 33, voor zakelijke klanten TNT Post Business

Service (076) 527 27 27 kunnen informatie verstrekken

over de wijze, waarop het bedrag van de waardeaangifte

moet worden vermeld.

 

De mensen bij de Business Balie hadden nog nooit gehoord van een sealbag, laat staan dat dit verplicht was voor de artikelen die ik verstuur.

Link naar reactie
  • 0

:(

 

Ik bedacht me net dat ik ze mogelijk wel heb ontvangen, namelijk dat er op het verzendbewijs een referentie wordt gemaakt naar de AV. Dit is dus het geval, er staat dat de AV op te zoeken zijn via tntpost.nl en dat ze gratis verkrijgbaar zijn op het postkantoor.

 

- Ze zijn niet verkrijgbaar

- Ik ontving dit bewijs pas na betaling

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.