• 0

Stichting oprichten met behoud van uitkering

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het oprichten van een stichting.

 

Een vriendin van mij wil een stichting oprichten maar ze heeft op dit moment een bijstandsuitkering.

Ze heeft gebeld met de mevrouw die haar zaken behartigt bij de socialedienst maar die kon haar niet echt een duidelijk antwoord geven en is opeens ook telefonisch niet te bereiken.

 

Volgens mij kan ze de stichting oprichten omdat ze geen inkomsten uit de stichting krijgt maar doordat ze zich wel in moet

schrijven bij de kvk weet ik niet of dat gevolgen heeft voor haar uitkering.

 

Hoop dat iemand een antwoord heeft.

 

Warme groet Tam.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij draaien de loonadministratie van een stichting waar een van de bestuursleden op de loonlijst staat, die tevens een bijstandsuitkering heeft. In haar geval is op een gegeven ogenblijk door de sociale dienst de eis gesteld dat zij voor een bepaald bedrag/aantal uren op de loonlijst moest komen, hetgeen uiteraard gevolgen heeft voor de hoogte van haar uitkering.

De hoogte van het salaris in vastgesteld in onderling overleg tussen de sociale dienst en de betrokkenen.

Ik raad je vriendin aan het een en ander vooraf goed af te kaarten met haar contactambtenaar, om problemen achteraf te voorkomen.

 

Groeten,

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tamzen,

 

Hierbij krijg je te maken met een stuk gemeentelijk beleid waardoor deze vraag niet te beantwoorden is. Deze situatie is zelfs zo zeldzaam dat er een grote kans is dat de desbetreffende gemeente hier geen beleid op heeft en dit dus zal moeten improviseren.

 

De klantmanager kun je gewoon een brief sturen met daarin je vraag.

 

De volgende vragen zijn in ieder geval van belang.

 

Is je vriendin (deel) vrijgesteld van de arbeidsverplichtingen?

Leeftijd?

Scholingstraject of anderzins een reintegratie traject dat loopt?

Wat zijn de activiteiten van de stichting?

Hoeveel uur per week?

Opleidingsniveau / toekomstverwachtingen?

Dragen de activiteiten in de stichting bij tot reintegratie of werken die juist belemmerend?

 

Groet!

 

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.