• 0

Fietsenmaker op locatie.

Hallo,

 

Weet er iemand of het mag om b.v in het centrum van een stad/dorp je bestelbusje met daarin de werkplaats te plaatsen op een parkeerplaats om daar fietsen te repareren voor de mensen die daar behoefte aan hebben?

Heb je daar vergunning/toestemming voor nodig van de desbetreffende gemeente?

 

Ik zie bij ons regelmatig bedrijfjes staan op een parkeerplaats bij de supermarkt om mensen die een steentje tegen de voorruit hebben gehad over proberen te halen om de ruit weer door hun te laten repareren.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Weet er iemand of het mag om b.v in het centrum van een stad/dorp je bestelbusje met daarin de werkplaats te plaatsen op een parkeerplaats om daar fietsen te repareren voor de mensen die daar behoefte aan hebben?

Heb je daar vergunning/toestemming voor nodig van de desbetreffende gemeente?

 

Ik zie bij ons regelmatig bedrijfjes staan op een parkeerplaats bij de supermarkt om mensen die een steentje tegen de voorruit hebben gehad over proberen te halen om de ruit weer door hun te laten repareren.

 

Alvast bedankt!

 

 

Dit moet je inderdaad bij de gemeente aanvragen,,carglas,etc etc etc moeten dit ook allemaal doen dit weet ik nog uit de tijd dat ik een met mobielpoetsbedrijf net zoals carglas etc etc ook wilde opereren

Link naar reactie
  • 0

Zoals jij het wil mag alleen met vergunning van de betreffende gemeenten die jou daar waarschijnlijk geen toestemming voor geven.

Een andere optie, die er al is en erg succesvol is, is op oproep naar de klant te gaan met pech.

Dit kan zowel bij de klant thuis als onderweg zijn.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden gemeenten geen vergunning afgeven?

Net zo goed als een visboer bij een supermarkt/winkelcentra kan daar ook een bus v/e fietsenmaker staan. In mijn gemeente staat ook zo'n gozer die veel werk heeft, 2 dagen in de week staat hij ergens bij winkels en doet daar de snelle klusjes, grotere reparaties neemt hij mee, of komt hij voorrijden bij de klant thuis.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden gemeenten geen vergunning afgeven?

 

In tegenstelling tot een visboer of bloemenkiosk is een fietsenmaker geen ambulante handel maar een ambacht en daarvoor wordt in de regel geen toestemming gegeven voor een vaste standplaats.

 

Het is wel interessant dat jij nu zegt dat er in jouw gemeente wel een vaste standplaats is vergeven aan een fietsenmaker.

Zijn er geen fietsenmakers in jouw gemeente?

Link naar reactie
  • 0

http://www.mobielefietsenmaker.nl/

volgens mij laat die zich bellen door de klanten en geen vaste locatie

 

Die man ken ik inderdaad :) Woont bij mij 5 KM vandaan. Al een aantal kerel laten komen, echt ideaal!

Hij rekent zich 5 euro voorrijkosten en voor de rest zijn de materialen ongeveer de normale prijs van de fietsenmaker hier om de hoek.

Groot voordeel is wel bij Giovanni: Je belt hem, hij komt naar jou toe en je hoeft dus niet te klooien met een kapotte fiets over de straat. Daarnaast is deze man zeer vriendelijk in de omgang en weet eigenlijk overal wel een mouw aan te passen. Sinds ik hem ken ben ik eigenlijk nooit meer naar de 'normale' fietsenmaker geweest, terwijl die 2 straten verder zit... Dat zegt toch al genoeg?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo'n mobiele fietsenmaker is wel een concept waar ik heel enthousiast van wordt :D. Zijn hier nog geen franchiseformules in? Zoiets als een 'klussenbus'? Ik denk dat er hier en daar wat gouden handjes in het land rondlopen die via zo'n formule willen ondernemen. Relatief lage investeringen, leuke frisse groepsuitstraling... LEUK!

Link naar reactie
  • 0

Zo'n mobiele fietsenmaker is wel een concept waar ik heel enthousiast van wordt :D. Zijn hier nog geen franchiseformules in? Zoiets als een 'klussenbus'? Ik denk dat er hier en daar wat gouden handjes in het land rondlopen die via zo'n formule willen ondernemen. Relatief lage investeringen, leuke frisse groepsuitstraling... LEUK!

 

Bestaat al, zie http://www.fietsned.nl/

www.cijfermanager.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie bij ons regelmatig bedrijfjes staan op een parkeerplaats bij de supermarkt om mensen die een steentje tegen de voorruit hebben gehad over proberen te halen om de ruit weer door hun te laten repareren.

bij ons staat die regelmatig IN de parkeergarage, aangezien dit privé terrein is omzeilt hij waarschijnlijk een dergelijke vergunning?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Zo'n mobiele fietsenmaker is wel een concept waar ik heel enthousiast van wordt :D. Zijn hier nog geen franchiseformules in? Zoiets als een 'klussenbus'? Ik denk dat er hier en daar wat gouden handjes in het land rondlopen die via zo'n formule willen ondernemen. Relatief lage investeringen, leuke frisse groepsuitstraling... LEUK!

 

Inderdaad, ben het helemaal met je eens dat dit een heel interessant concept kan zijn.

Er is al eens eerder een topic geweest over een fietsenmaker die met de aanloopkosten v/e werkplaats/winkel zat en hem heb ik ook vurig aangespoord om mobiel te gaan werken. Nooit meer iets over gehoord :'(

 

Ik zie het bij mij in de wijk dat het zeer goed werkt, met een dochter op de middelbare school maken we er ook regelmatig gebruik van >:(

Als de vergunningen geen obstakel vormen, kun je in allerlei winkelcentra of kleinere dorpskernen 1 of een halve dag gaan staan waar het voor een ambachtelijke fietsenwinkel niet meer rendabel is. Grotere klussen neem je mee of je maakt een nieuwe afspraak dat je bij je klant aan de deur komt.

Meer en meer worden fietsen ook online verkocht, de bezitters hebben dan geen "vast adres" waar ze met hun ijzeren ros naar toe kunnen voor onderhoud/reparaties.

 

voor de topicstarter: waarom vraag je niet 1 van de heren uit deze lijst niet naar hun ervaringen mbt vergunningen?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden gemeenten geen vergunning afgeven?

 

In tegenstelling tot een visboer of bloemenkiosk is een fietsenmaker geen ambulante handel maar een ambacht en daarvoor wordt in de regel geen toestemming gegeven voor een vaste standplaats.

 

Het is wel interessant dat jij nu zegt dat er in jouw gemeente wel een vaste standplaats is vergeven aan een fietsenmaker.

Zijn er geen fietsenmakers in jouw gemeente?

 

Nou, het is een gemeente met 60.000 inwoners dus fietsenmakers genoeg ;)

De beste man staat 2 dagen per week op 2 verschillende (kleine winkelcentra) in onze wijk van circa 10-15.000 bewoners waar in de wijk zelf geen fietsenmaker zit.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Graag wijs ik u op de volgende mogelijkheid om digitaal vragen te stellen aan en zaken te doen met de overheid, in uw geval de gemeente.

 

Via de berichtenbox kunt u met de Nederlandse overheid de procedures, zoals het aanvragen van een vergunning, die u nodig hebt afhandelen die u nodig hebt om in Nederland uw diensten te mogen verlenen.

 

Hoe werkt de berichtenbox?

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/berichtenbox/digitaalzakendoen

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Voorlichter Antwoord voor Bedrijven

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Als TS en diverse reageerders eens concreet in hun gemeente navraag doen naar vergunningen en voorwaarden, kan dit een zeer interessant topic worden. Zeker als duidelijk wordt, of mobiele aanbieders satellieten zijn van gevestigde partijen of daadwerkelijk puur ambulante ondernemers.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zeker als duidelijk wordt, of mobiele aanbieders satellieten zijn van gevestigde partijen of daadwerkelijk puur ambulante ondernemers.

 

De lijst van mobielefietsenmaker.nl (giovanni voor intimi) bestaat voor zover ik kan nagaan uit zelfstandige ondernemingen.

Ik heb er 3-4 gechecked via de KvK en ze hebben een eigen inschrijving.

Wellicht dat het franchise is, maar dat betwijfel ik gezien het gebrek aan uniforme uitstraling en presentatie.

Wellicht gewoon een samenwerkingsverband(je) en moet je even bellen

 

Eentje die qua uitstraling wat mij betreft wat beter overkomt is deze uit leeuwarden trouwens

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Giovanni van http://www.mobielefietsenmaker.nl gemaild met de vraag of die wilde reageren, hij vroeg of ik dit wilde plaatsten zodat hij geen account hoefde te registreren:

 

********************************

 

 

na een mail van RK wil ik even bij deze reageren.

 

je hebt geen vergunning nodig ,omdat je niet op vaste tijden ,op vaste

plaats en helemaal niet aan het venten bent.

 

je komt op afroep van de klant zelf ,denk aan een pizzaria.

 

het enige en belangrijkste is ,dat je verstand van zaken hebt ,dus weten

waar je mee bezig bent ,de klant naar behoren te helpen en zeker niet het

tegenovergestelde.

 

franchise formule ,is met schuld beginnen en eindigen , je gaat voor een

ander werken ,die gaat alles bepalen .

 

van werken word je niet rijk ,je kunt er wel leuk van leven

en dat is het belangrijkste.

 

groet giovanni

 

9 jaar mobielefietsenmaker

ik zeg maar zo ,giovanni di originale. hahaha

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.