• 0

Reclame verstandig!

Hallo,

Om extra geld te verdienen bouw ik wii's om. Dat houdt in dat ik softwarematig instellingen verander op een wii waardoor je gedownloade spellen en gebrande spellen kunt spelen dit is Legaal! dus niet illegaal. Ik krijg zeer weinig opdrachten nu ongeveer 1 in de maand met geluk ik heb betere tijden gehad. Op welke manier zou ik kunnen adverteren en waar? Ik ben hiermee niet ingeschreven bij de KvK.

Groeten,

Martijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Martijn,

 

Op de dag dat jij bedenkt dat jij wii's ombouwen leuk vind is het logisch dat er niet gelijk mensen in de rij staan. Dit soort dingen kost tijd. Voor dit soort aanpassingen geld dat dit vaak via mond tot mond reclame gaat, als jij bij een paar mensen dit heb gedaan vertellen zij het weer tegen anderen. Ik zou beginnen met visitekaartjes of iets dergelijks te laten maken die je bij klanten kan achterlaten zodat zij dat weer aan mensen kunnen geven die zij kennen met een wii..

 

Verder zou ik beginnen met "adverteren" bij de supermarkt, daar heb je vaak van die borden waar je briefjes op mag hangen.

En misschien kun je op marktplaats ook een advertentie plaatsen.

 

Klein beginnen, niet teveel kosten maken

Link naar reactie
  • 0
Dat houdt in dat ik softwarematig instellingen verander op een wii waardoor je gedownloade spellen en gebrande spellen kunt spelen dit is Legaal! dus niet illegaal

 

Er is een modsmelding gekomen over het al dan niet illegaal zijn van deze werkwijze.

 

Citaat van wikipedia:

Het downloaden van internet en vervolgens kopiëren zal altijd wel een hot issue blijven. Maar wat zijn in ons land hiervoor eigenlijk de de regels. Welnu, het is in zijn algemeenheid volstrekt legaal en dus wettelijk toegestaan om:

[*]Spellen voor de Wii te downloaden, wanneer je ook het origineel exemplaar van het spel in je bezit hebt.

[*]Alle freeware te downloaden.

Let op: het is illegaal, om spellen voor de Wii te downloaden, als je het origineel niet bezit

 

Het softmodden van Wii''s lijkt vooralsnog legaal. Het is de verantwoordelijkheid van de bezitter van de Wii om geen spellen te downloaden waarvan men het origineeel niet bezit .

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ombouwen dient maar 1 doel en dat is illegaal gekopieerde spellen kunnen spelen. Of het ombouwen zelf illegaal is verschillen de meningen.

 

Vijf minuten op Google leert dat je de wii heel eenvoudig zelf kan ombouwen. Mocht je het nog eenvoudiger willen dan kan je voor 4,95 het stappenplan en de software downloaden.

 

Om succesvol te zijn moet je flink uitbreiden en alle consoles "doen". Vooral in het repareren is veel te verdienen. Onderdelen zijn eenvoudig te bestellen en er zijn talloze Ebooks en Youtube's die laten zien hoe het kan.

 

Mijn zoon heeft een omgebouwde Xbox staan die al 1,5 jaar niet is gebruikt omdat hij het zat was dat gekopieerde spellen vast liepen. Toen hij ook nog gebanned werd van Xbox live heeft hij zelfs een hekel aan de omgebouwde gekregen. In zijn vriendenkring is ombouwen helemaal uit de gratie.

 

Kortom beter een andere bijverdienste zoeken.

Link naar reactie
  • 0
Ombouwen dient maar 1 doel en dat is illegaal gekopieerde spellen kunnen spelen

Feit blijft dat het softwarematig ombouwen van concoles op dit moment nog niet illegaal is. Een recente uitspraak hierover van een Nederlandse rechter, handelt uitdrukkelijk alleen over hardwarematige aanpassingen.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het kan best zijn dat het strikt genomen ombouwen niet illegaal. Als het doel van de op zich niet illegale actie het spelen van illegale kopieën is, lijkt het me op zijn minst onfatsoenlijk. De software ontwilkkelaars (er lopen er hier ook een paar) zien hun werk onbeloond. Dat is ook de reden dat Markplaats adverteren voor ombouwen niet toestaat.

 

Of we toe moeten staan dat TS via Google en zijn Email, bedoeld of onbedoeld, klanten werft is aan de mods. Persoonlijk ben ik er niet voor dit draadje te laten voortbestaan.

 

Link naar reactie
  • 0
Persoonlijk ben ik er niet voor dit draadje te laten voortbestaan.

Waarvan akte. Ik zal het met de mods overleggen.

 

Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om draden te beindigen of te verplaatsen op grond van louter morele argumenten - hoe zeer ik die ook zelf onderschrijf. Op HL moet daarover juist een discussie gevoerd kunnen en blijven worden. Het ombouwen van Wii's valt wat mij betreft in de zelfde categorie als schimmige belastingroutes: moreel wellicht verwerpelijk, maar zolang het niet bij wet verboden is, acht ik een goede discussie daarover zinniger dan de draad verwijderen.

En in dit geval lijkt het mij niet of nauwelijks aan de orde dat TS middels dit bericht klanten werft. De inhoud van het bericht geeft daar zeker geen aanleiding toe. Mocht dat wel aan de orde zijn of worden juist door deze (off topic) discussie over het al dan niet illegaal zijn van het ombouwen zelf, dan stel ik voor dat deel van de discussie af te splitsen van het oorspronkelijke onderwerp, dat gaat over reclame maken

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Los van de discussie of iets legaal is of niet, speelt mee dat higherlevel een ondernemersforum is en geen hobby/bijverdienforum

 

Ik zie in dit topic geen ondernemersgerelateerde vragen, temeer omdat TS aangeeft niet ingeschreven te staan bij de KVK en in die zin dus geen onderneming drijft.

 

Om bovenstaande reden gaat dit topic dus op slot.

 

Frans

HL-admin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.