• 0

Even voorstellen - Het Nieuwe Ondernemen

Per 1 oktober ben ik begonnen met twee missies.

1. Het promoten van Het Nieuwe Ondernemen

2. Het ondersteunen van de ondernemer

 

Mijn mening over het huidige en toekomstige ondernemen steek ik niet onder stoelen of banken. Is zeer uitgesproken. En is som s zelf 'pakkend'. Echter velen delen inmiddels het gedachtengoed.

 

Op mijn blog - http://www.debusinesssupporter.nl - is daar een goede indruk van te krijgen.

 

Graag neem ik deel aan de relevantie onderwerpen op dit forum. Ondernemers die graag met mij in gesprek gaan zijn van harte welkom. Primair ben ik hier om kennis, ervaring en inzichten uit te wisselen.

 

gr,

Theo Thomas

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Per 1 oktober ben ik begonnen met twee missies.

1. Het promoten van Het Nieuwe Ondernemen

2. Het ondersteunen van de ondernemer

 

Het Nieuwe Ondernemen d.m.v. Social Media is alweer op zijn retour en iemand ondersteunen is iets wat je naar mijn mening pro bono doet.

Link naar reactie
  • 0

Met het nieuwe ondernemen doel ik op: een visie en missie anders dan winst maken en groeien.

Winst maken is zeer gewenst en noodzakelijk om de operatie gaande te houden, dat is duidelijk. Er zijn echter 'mooiere' doelen.

Zoals geloven in een product of dienst omdat het iets moois is. Waar je mensen blij mee kan maken. En dat daar dan geld mee verdiend wordt is de beloning.

Ik spreek vaak ondernemers die verdwaald zijn in de cijfers en hun contact met het product, hun bedrijf en de markt hebben zien wegglijden. Die willen graag weer terug naar af. Vol passie met een product een mooie plek op de markt veroveren.

Het nieuwe ondernemen d.m.v. social media zie ik ook niet zitten. Social media heeft wel veel invloed denk ik.

 

Inderdaad kun je helpen, ondersteunen, coachen, sparren, praten en motiveren als zaken zien die we pro bono doen.

Gelukkig zijn daarvan ook vormen die een kostwinning kunnen en mogen zijn.

Link naar reactie
  • 1

Welkom en een mooi verhaal Theo, heerlijk om te lezen.

 

Het Nieuwe Ondernemen d.m.v. Social Media is alweer op zijn retour en iemand ondersteunen is iets wat je naar mijn mening pro bono doet.

 

Hier zie ik wel een mooie discussie in eigenlijk? Is dat zo, hoezo is dat zo en Theo ( en andere social media goeroes) hoe zie jij dit?

Ik zou me namelijk zelf kunnen voorstellen dat dit eerst een soort van hype is, de hypers hier in mee gaan tot het moment dat ze een andere hype vinden en de mensen die het ècht als meerwaarde in hun (bedrijfs) leven zien, hier nog lange tijd mee door zullen gaan. M.a.w. als iets op z'n retour is, zegt dat voor mij dat iets 't einde van zijn bestaan toe gaat. Mij lijkt dat in social media nooit van toepassing.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kunt dus dienstverlenen ook al "het nieuwe ondernemen" gaan noemen. Misschien ligt daar wel een heel mooie subsidiepot voor te wachten.....

Er zullen best ondernemers zijn die de weg zijn kwijtgeraakt. Die zijn onderweg vergeten hun tent te verkopen. Ik ben ze idd zelf ook wel tegen gekomen, maar de doorsnee ondernemer laat zich niet uit het lood slaan en heeft genoeg mentale bagage in huis, om zijn "schip" in ruim water te houden.

 

Wel knap bedacht trouwens dat "nieuwe ondernemen".

Link naar reactie
  • 0

Social media is niet op z'n retour. Ondernemen zoals we altijd al doen en dan snel geld verdienen over de rug van social media is inderdaad wel op z'n retour.

Ik heb spreekbeurten gegeven over social media waarbij toch altijd de meest gestelde vraag was: "maar hoe verdien ik daar nu morgen extra geld mee? Waar moet ik nu dan op klikken?" Die vraag wordt nu niet meer gesteld. Het is nu wel duidelijk dat het zo niet werkt.

Veel ondernemers doen het prima. Die weten echt wel wat ze aan het doen zijn en hebben daar social media niet eens bij nodig of doen het soms juist beter zonder. Het kan ook enorm afleiden.

Social media begint bij nu vaker bij ondernemers andere aspecten te raken. Met name op het personele vlak. Dat is wat ik in het artikel op mijn blog aanstip.

 

Het begrip 'Het Nieuwe Ondernemen' is eigenlijk te flauw voor woorden. Het nieuwe autorijden, het nieuwe werken, het nieuwe neu ... afijn. Het is slechts de verwoording van 'het een keer anders bekijken'.

De restaurant-eigenaar die ooit zelf een eetcafeetje is begonnen en met veel plezier in de keuken stond te experimenteren. Praatjes maakte met klanten, menukaartjes maken, enz. Iemand die met veel passie en hard werken de zaak heeft doen groeien. Succes heeft behaald. Die zit nu de hele dag achter personeel aan, met z'n neus in de cijfers, stoeien met papierwerk, arbo, volksgezondheid, enz. Hij maakt nog steeds goede winsten. Hij vindt het echter niet meer leuk. Er liggen op zijn bureau meer papieren met het euroteken erop dan met recepten. Met de euro's zit het wel goed, hij mist het koken.

Dit soort voorbeelden kom ik heel veel tegen en die ondernemers willen eigenlijk - of er mee stoppen, of 'opnieuw gaan ondernemen'. Maar dan anders. Bij 'het koken blijven'. Dat is volgens mij het nieuwe ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Dag Theo,

 

Op [mod-edit: link verwijderd], een van 3 grootste sites over Het Nieuwe Werken, wordt veel aandacht besteed aan Het Nieuwe Werken vanuit perspectief organisatie en werknemer. Ik zou graag ook eens aandacht schenken aan het Nieuwe Ondernemen vanuit perspectief ondernemer. Misschien iets voor jou om eens over te schrijven op ons platform?

 

Groet,

 

Reinier (Add)werken20.nl

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.