• 0

Klanten werven voor een Hobbywebshop

We zijn een Hobbyshop begonnen op het internet, we adverteren bv op marktplaats, we hebben redelijk hoge bezoekersaantal, kan natuurlijk beter, maar tot heden koopt niemand wat.

 

Ik zou graag advies willen krijgen hoe ik betaalde klanten trek.

 

We beginnen nu wel te twijfelen over onze shop, qwa layout bijvoorbeeld, is deze wel klantvriendelijk, heeft onze layout veel te maken met onze shop enz.

 

We zouden graag advies willen, hoe en wat er beter kan, en wat de beste manier om betaalde klanten te werven, we hebben een bezoekersregristratie en sommige gaan al na 30 sec. weer weg, ga je toch denken wat zit er fout.

 

is de shop wel e-commerce genoeg en proffesioneel genoeg.

 

de twijfel is er ingeslagen.

 

laat weten hoe het anders moet

 

je kan de shop bekijken op http://www.m-en-s-hobbyexpress.nl

 

is bv de domeinnaam wel in orde en zo nee, hoe kunnen we ons dan noemen?

alle tips zijn welkom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk vind ik het webadres te lang, maar als je blijft "verkopen" op de manier die je nu doet (via marktplaats / ebay) maakt het niet zoveel uit, aangezien je een link plaatst. Ik heb geen idee of een gewone consument het verschil ziet tussen "een mooi" en een "slecht" adres.

 

Ik heb geen hobbies, maar als ik het lees denk ik aan dingen zoals kralen, plexiglas, balsahout, weet ik wat niet allemaal meer om miniatuur dingen te bouwen (natuurlijk is het hobby segment breeder als minuatuuren) & low budget, "alles zelf maken" anders word een hobby al gauw een "koop hobbie".

 

 

Als ik je site bekijk, zie ik je best wel breede assortiment. maar ik "schrik" van 5 dure treinen (schrik tov mijn verwachting; goedkope prullaria voor mijn hobbie)

 

Misschien verklaart dat waarom teveel bezoekers maar 30 seconden blijven (alhoewel dat normaal is, het gros valt binnen 1 minuut af)

 

 

Verder heb ik een bestelling proberen te plaatsten en het is me niet allemaal zo duidelijk, sommige dingen te letterlijk vertaald zoals : "Inloggen: Met login bestellen " Wat moet een oma daar van denken als ze een bolletje wol besteld?

 

 

Als je wilt/kan plaats eens wat statestieken bez per dag / paginas bekeken

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

We zijn ook bezig met de domeinnaam, dat is erg lastig, onze bedrijfsnaam is M & S Hobbyexpress, wat kan het beste domeinnaam zijn?

 

de layout is gebouwd op basis van mijn webwinkel software, dus de shopcart is standaard.

 

ik las ergens over het advies om meerdere domeinnamen te regristeren, om zo de klant makelijk te laten vinden.

 

We twijfelen of shop wel profesioneel genoeg is.

Link naar reactie
  • 0

De site ziet er redelijk uit. Probeer de domeinnaam zo kort mogelijk te houden, bijvoorbeeld "Hobbyexpress". Verder ontbreken een aantal zoekfuncties zoals de metatags en omschrijving van de pagina's. Wat ook helpt is het maken van een betere openingszin. Vertel kort en bondig wat jullie doen en neem daarin enkele kernwoorden zoals hobby, trein, kralen etc.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 1

Hallo,

 

Ik denk dat het geen kwaad kan je website eens kritisch te bekijken (ook door de ogen van jouw doelgroep). Een paar opmerkingen:

 

- het maakt op mij een beetje een vreemde indruk dat je op je homepage een treinstel "met lakschade" aanbiedt, terwijl je dat product niet op voorraad hebt; waarom kun je dat treinstel niet bestellen / leveren zonder schade? en hoe groot is die schade?

 

- maak het niet moeilijker dan het is: waarom bijvoorbeeld een "voorraadindicatietabel"? zeg gewoon "op voorraad" en "niet op voorraad", eventueel met de verwachte levertijd

 

- wees duidelijk: hoelang is je cadeaubon geldig? en waarom staat daar alleen een postbusnummer op? als ik die bon cadeau doe, lijkt het mij handig als daar in ieder geval je website op vermeld staat;

 

- maak je site consistent in de presentatie, nu krijg ik bijvoorbeeld wel een héél erg grote foto van die PTT Telefooncel

 

- hoe moet ik bepalen of de door mij bestelde artikelen als briefpost verstuurd kunnen worden? wat doe je als ik kies voor briefpost en via iDeal betaal en je vervolgens de zending (veel duurder) als pakket moet versturen?

 

- je berekent trouwens geen btw over je verzend- en betaalkosten, terwijl dat wel hoort; ook zeg je in je bestel/verzendprocedure dat de kosten voor een pakket 8,95 zijn, terwijl je in je bestelproces 7 euro rekent

 

- probeer je klanten niet telkens te verleiden om tijdens het bestelproces hun bestelling te annuleren; de button "bestelling annuleren" is nu de grootste button; als klanten willen annuleren hebben ze daar wel andere methoden voor

 

- maak je algemene voorwaarden duidelijker; nu lijkt het op sommige plaatsen meer een richtlijn om voorwaarden op te stellen; je levert volgens die AV alleen aan consumenten, waarom kan ik in het bestelproces en op je contactformulier dan mijn bedrijfsnaam invullen?

 

Lijkt me voorlopig wel voldoende ...

 

Succes en groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de site net bekeken en wat mij gelijk opviel, waren de slechte en hele kleine foto's. Hierdoor kun je de producten niet goed bekijken en die wil je goed kunnen zien, want je wilt weten wat je koopt.

 

Ook het lettertype en de lay-out vind ik niet mooi. Het is in mijn ogen geen professionele site, die vertrouwen wekt. En als een klant iets wil kopen, dan moet het wel die uitstraling hebben.

 

Ik hoop dat je wat met alle tips gaat doen, die je van iedereen hebt gekregen. Laat je het resultaat hier zien?

 

Groeten van Hetty

 

P.S. Goed dat je hier advies vraagt, want daar kun je van leren en je voordeel er mee doen :)

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan een redelijk hoog bezoekersaantal te hebben, maar dat niemand besteld.

De site wordt dus goed gevonden, aan de url ligt het dus niet. Pas op de website haken mensen af. Betekent dat je vanaf dat punt eens door moet lopen of alles logisch werkt.

Ik heb een vergelijkbare webshop met hobbyzaken waar wel omzet gegenereerd wordt, ondanks dat ik de site zelf ook niet zo aantrekkelijk vindt. Blijkbaar worden de mensen toch eerder verleid om aankopen te doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet volledig maar noem een aantal punten die me opvallen. Ten eerste is dit een site voor mensen die al weten wat ze komen doen want als ik op een categorie klik, zie ik daarna alleen maar merknamen. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat dat allemaal is. (bijvoorbeeld onder modelbouw). Pas als ik een merk aanklik, zie ik dat het auto's en vrachtwagens zijn bijvoorbeeld.

 

Ik kom op home en dat is dan meteen 'nieuw in de winkel'. Ik snap niet goed wat je verkoopt. Ik zie auto's en helicopters. Is het een verzamelsite? Of moet ik die dingen zelf in elkaar zetten?

Dan klik ik het eerste product aan http://www.m-en-s-hobbyexpress.nl/index.php?item=opel-vivaro-voa-met-plateau&action=article&group_id=50&aid=3068&lang=NL en snap ik nog steeds niet wat het is? Een autootje? Of iets wat ik in elkaar moet zetten?

 

Wat is Transfers reserveer formulier?

 

Het allerbelangrijkste is dat je heel duidelijk maakt wat je verkoopt zodat je doelgroep denkt:hé wow hier vind ik alles van merk XXX

Link naar reactie
  • 0

Wat mij vooral opvalt, is het ontbreken van tekst. En dan bedoel ik

 

a) productomschrijvingen

b) tekst die mij moet verleiden om te kopen

 

Ik kijk nu alleen maar naar plaatjes. Maar dat is niet voldoende. Ik mis de 'verkoper' (in de vorm van een stukje tekst dus) die mij vertelt wat ik er allemaal mee kan doen. Misschien wist ik niet eens dat ik het nodig had maar kun jij mij met een wervende tekst overtuigen ;)

 

De productnamen die er staan zou ik zeker nog eens goed nakijken en beslissen of je ze nu met hoofdletters of uitsluitend met kleine letters schrijft. Nu is het niet consistent.

 

Verder is het ook voor mij onduidelijk wie nou precies je doelgroep is? De breiende knutseldames EN de helikopterverzamelaars? ??? Erg breed en moeilijk om die op één site te krijgen. Maar goed, ik ben niet van de knutsel enz., misschien heb je in de fysieke hobbywinkels ook een mengelmoes aan artikelen.

 

Kijk ook naar je metadata: als ik op je naam zoek in google krijg ik als meta title te zien: "Nieuw in de winkel", op nr. 2 staat in de omschrijving "Contact" en op nr. 3 "Naamloos document... " ???

Nodigt mij niet uit om op je site te klikken want ik kan uit de omschrijving niet opmaken wat jij voor mij in het aanbod hebt. Verder zijn sites met dergelijke slordige meta tags voor mij een teken dat er niet veel aandacht wordt besteed aan de site (en daarmee aan mij als klant) en koop ik daar liever niet.

 

Over het transfer reserveer formulier heeft Manon al het nodige gezegd. Maar dit geldt ook voor de productgroep 'Scenery'. What's that??? Tekst, tekst, tekst...

 

Nog een keer over jouw cadeaubon: Niemand koopt een cadeaubon zonder te weten hoe lang die geldig is! Zijn hier trouwens geen wettelijke regels voor (2 jaar of zo?)?

 

Verder denk ik dat 'hobbyproducten' heel persoonlijke, warme, gezellige producten zijn. 'Babbelproducten ;). Maak het allemaal wat persoonlijker door je bezoekers meer contactmogelijkheden te geven (meer weten over dit product? Bel ons, mail ons... / Hebt u hulp nodig bij het zoeken van het juiste artikel? Bel ons/mail ons... / Wilt u weten wanneer een artikel geleverd kan worden? Bel ons, mail ons...). My point: laat zien dat er een 'mens' achter de site staat.

 

Succes ermee!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het grafisch ontwerp van de site is slecht, dat wekt weinig vertrouwen bij een consument.

 

Productfoto's zijn rommelig, ik raad aan om een goed logo te laten ontwerpen. (kan goedkoop bv: http://ontwerpenvoorgeld.nl/)

 

Het valt me ook op dat je eerst op de winkelwagenlink, moet klikken om daadwerkelijk te gaan bestellen.

Waarom niet meteen de mogelijkheid bieden om het product te gaan afrekenen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kom niet snel met dit soort adviezen, het geeft al snel de indruk dat ik iets wil verkopen, maar mijn advies is bouw eerst een nieuwe website, of laat dit doen. De website die je nu hebt gaat nooit voor een redelijke conversie zorgen.

 

Voor het laten bouwen van je nieuwe website kan ik je wel enige waardevolle adviezen geven.

 

Je zegt dat je veel bezoekers hebt. Vraag dus aan je webdesigner een 301 redirect te leggen naar de nieuwe pagina's.

 

Zorg voor een goede bezoekersteller. Hiermee kun je het gedrag van je bezoekers volgen, hierop inspelen en dus de conversie verhogen.

 

Laat bij het ontwerp de mogelijkheid inbouwen dat je veel tekstpagina's kan aanmaken. Dit ivm je zoekmachine optimalisatie.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

1) Je navigatie heeft 5 niveaus! De klant moet 3 tot 5 x klikken om een product te zien. Dit is te veel.

2) De naam en omschrijving van je producten moet beter. Zoeken met normale worden zoals 'auto', 'trein' of 'bus' levert in totaal maar 4 producten op.

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga nu ongetwijfeld enigszins in herhaling vallen, maar wellicht kun je er toch iets mee.

 

* Het ontwerp van de site is niet erg professioneel, maar oogt sterk als een door een amateur gebouwde zelfbouwsite

Ook door de uitstraling van de site schep je al een bepaalde verwachting, een bepaald vertrouwen en kun je de kooplust van die klanten die je zo graag wilt stimuleren. Zorg bijv. voor een andere layout, een mooie header en een aansprekende afbeelding op je homepage, waardoor je klanten meteen zin krijgen om zich weer op hun hobby te storten etc.

 

* Structuur van het menu

Ik vind het persoonlijk niet prettig en nogal rommelig. Ik zou de volgorde anders gedaan hebben. Je moet de klant kunnen "vangen" met de eerste pagina van je site. Zorg dus voor overzichtelijkheid. En, ga of voor de bedrijfs- en leveringsinformatie in het linkermenu of in het topmenu. Nu staan dezelfde dingen aan de linkerkant en bovenaan.

 

* Duidelijkheid in wat je verkoopt

De site roept bij mij, door de naam, de verwachting op dat ik bij jullie een groot assortiment hobby-artikelen kan vinden en dit snel in huis heb. Het verbaast me dan eigenlijk dat ik op de homepage meteen bij speelgoedauto's belandt, waarvan al 1/3 niet/beperkt leverbaar is. Ik zou persoonlijk die stoplichten verwijderen van de site.

Het kan er aan liggen dat ik totaal niet thuis ben in de hobby- en modelbouwwereld, maar wat houdt "Transfers reserveren" in?

Duidelijkere foto's, eenheid in de foto's (dus allemaal met dezelfde of liever geen achtergrond) en duidelijkere productbeschrijvingen.

 

* Betaalmethodes

Wanneer ik op een site kom vind ik het prettig om op de homepage al meteen te kunnen zien hoe ik kan betalen, zonder daarnaar te moeten zoeken. Daarnaast reken je transactiekosten voor betalingen middels Ideal en meld je dat je verpakkingskosten rekent. Dit zou ik persoonlijk nooit doen. Wanneer het voor jou niet rendabel is om te leveren zonder die kosten te berekenen zou ik deze persoonlijk in de prijs verwerken.

 

* Algemene voorwaarden

Zorg dat je algemene voorwaarden gewoon op je eigen site staan en hier te downloaden zijn, dat wekt meer vertrouwen dan een pagina waarbij ik beland bij een gratis programma waar niets over de voorwaarden te lezen is.

 

*Bestel- en verzendprocedure

Zorg dat dit iets professioneler opgeschreven is. Er staan nu vrij veel spel- en stijlfouten in. Heb je hier problemen mee? Geef gerust even een seintje. Ik wil je er best mee helpen.

Eerder had ik het al over de extra kosten die je doorberekent aan je klanten

Hoe snel heeft de klant de bestelling in huis? Dat kan in nergens op de site ontdekken.

 

 

Samengevat:

Zorg voor een professionelere uitstraling, zorg voor duidelijkheid, gemak en onderscheid.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.