Momenteel ben ik dienst bij de rijksoverheid. Over een aantal maanden gaat mijn ontslag in en zal ik als ZZPér aan de slag gaan. Bij de huidige werkgever heb ik een levenslooptegoed opgebouwd. Mijn afkoopsom wordt naar alle waarschijnlijkheid gestort in een stamrecht BV. Daarnaast richt ik nog een BV op waaruit ik mijn werkzaamheden zal gaan uitvoeren. Heeft iemand ervaring of advies wat ik het beste kan doen met het opgebouwde levenslooptegoed ?
Ik dacht zelf aan de volgende mogelijkheden maar ik ben slecht op de hoogte van wetgeving hieromtrent;
A. Levenslooptegoed in de stamrecht BV
B. Levenslooptegoed opnemen als verlof voor de daadwerkelijke ontslagdatum
C. Levenslooptegoed koppelen aan mijn nieuwe DGA positie
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dennis Smit 2
dennis Smit 2
Momenteel ben ik dienst bij de rijksoverheid. Over een aantal maanden gaat mijn ontslag in en zal ik als ZZPér aan de slag gaan. Bij de huidige werkgever heb ik een levenslooptegoed opgebouwd. Mijn afkoopsom wordt naar alle waarschijnlijkheid gestort in een stamrecht BV. Daarnaast richt ik nog een BV op waaruit ik mijn werkzaamheden zal gaan uitvoeren. Heeft iemand ervaring of advies wat ik het beste kan doen met het opgebouwde levenslooptegoed ?
Ik dacht zelf aan de volgende mogelijkheden maar ik ben slecht op de hoogte van wetgeving hieromtrent;
A. Levenslooptegoed in de stamrecht BV
B. Levenslooptegoed opnemen als verlof voor de daadwerkelijke ontslagdatum
C. Levenslooptegoed koppelen aan mijn nieuwe DGA positie
Alavast ontzettend bedankt voor de feedback
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28806-levensloop-oude-werkgever-en-het-starten-van-een-eigen-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag