• 0

Bang om je nieuwe ideeen naar buiten te brengen

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Reeds vaak genoemd. Het idee is maar 1 procent, gisteren zag ik de 1111 regel hier op het forum, een idee waar je niets mee doet is niets waard etc.

 

Kortom: Doe er wat mee anders is het 0.0 waard.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn heel veel mensen met fantastische ideeen, maar net wat Luc opmerkt een idee is niets waard. Doe er iets mee. Dat je het idee niet zomaar wilt openbaren is een bekend probleem waar we ook binnen Higherlevel al lang mee worstelen. Om dat te voorkomen kun je natuurlijk wel het idee verpakken of opknippen en je deelvragen aan de orde stellen. Succes met het realiseren van je idee.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Deel de ideeën die je zelf al afgeschoten hebt, of waar je toch niet aan toe komt. Zo kweek je gevoel en vertrouwen, hoe met deze materie om te gaan. Er zijn maar weinig ondernemers (mensen), wier eerste idee ook meteen het best-inhoudelijke en best-getimede ooit was.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik deel ideen uitsluitend met mensen die dicht bij me staan. Voor het "advies" hoef je het niet te doen, bij mij zijn de ideen die door niemand serieus genomen werden de beste!

 

Maar je kunt je idee dan wel verbeteren met de kritiek en je verhaal en argumenten om het te verkopen een betere basis geven.

Link naar reactie
  • 0

Polkadotje, dat is een logische reactie :). Je ziet het veel bij onervaren ondernemers/uitvinders.

 

Je moet namelijk beseffen dat als je je idee voor jezelf houdt, er nooit iets mee gebeurt... en dat is zonde!

Vertel het niet aan iedereen, maar aan mensen die je vertrouwd (zoals eerder al genoemd). Vooral omdat je weinig ervaring hebt (maar ook mocht je al veel ervaring hebben) dan is feedback essentieel om van je idee een plan te maken, en daarna een bedrijf.

Feedback helpt je idee uit te breiden, aan te scherpen, of misschien wel af te schieten als er al veel concurrentie is (waar jij geen weet van hebt). Succes!

 

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook een mentor nemen, dus een vertrouwenspersoon, waar je alle ideeën mee bespreekt en/of die je tips kan geven.

 

Het is als starter heel belangrijk, maar ook later als je al bezig bent, dat je ideeën kunt bespreken. Doe je dit niet, dan heb je heb je kans dat de ideeën nooit realiteit gaan worden of dat je iets doet, dat negatief kan uitpakken. Bijvoorbeeld een grote investering die niets oplevert.

 

Groeten van Hetty

Link naar reactie
  • 0

Beste Polkadotje,

 

Leuk om te horen, typisch een beginners ondernemers ding ;) . In het begin heb ik hier ook mee gestreden en bij leveranciers langs geweest met verbouwde anonieme tekeningen en er vervolgens maar omheen draaien, om vooral mijn ideeen niet prijs te geven.

 

Maar gaanderweg leer je daar toch beter je weg in vinden. Inmiddels ben ik daar niet zo moeilijk meer in. Wel heb ik het afgelopen jaar de nodige modelbeschermingen aangevraagd, als extra zekerheid.

 

Zonder je ideeen prijs te geven kom je waarschijnlijk niet ver. Uiteraard kan je wel wat voorzichtig zijn. En wat je je ook moet beseffen is dat wanneer jij een idee hebt, het ook echt jouw "kindje" is, jij er waarschijnlijk al lange tijd mee bezig bent en waarbij je al een enorme beeldvorming rond het product hebt gebouwd; Waarschijnlijk heeft de buitenwereld er sowieso geen interesse in?

En als ze dat wel hebben dan kunnen ze je waarschijnlijk van heel goed advies voorzien.

 

Daarbij: van idee tot product is een behoorlijk lang proces. Een idee is nog maar het prille begin.

 

Je kunt ook altijd iemand van het ondernemersklankbord inschakelen.

Succes!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.