Ik zit met de volgende vraag; een BV koopt 1000 aandelen MSFT en ontvangt 1000 * 0.13 * (1 - 0.15) = 110.50 dividend. Hoe boek je dit en kun je de 15% dividend belasting die in the USA wordt ingehouden terugvragen bij de VPB.
Ik heb gezocht maar nergens kan ik hier iets over vinden (heel klein beetje op belastingdienst.nl).
Mijn idee is het volgende:
130 naar verlies en winst
110.50 naar kas
19.50 naar terug te vorderen buitenlandse dividend belasting
Bij VPB aangifte krijg je dan
te betalen VPB = 130 * 20% = 26
minus 19.50 terug te vorderen buitenlandse dividend belasting
dus 6.50 overmaken naar belastingdienst.
Elk antwoord of link naar antwoord wordt in dank aanvaard.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michiel Veen
Michiel Veen
Hi,
Ik zit met de volgende vraag; een BV koopt 1000 aandelen MSFT en ontvangt 1000 * 0.13 * (1 - 0.15) = 110.50 dividend. Hoe boek je dit en kun je de 15% dividend belasting die in the USA wordt ingehouden terugvragen bij de VPB.
Ik heb gezocht maar nergens kan ik hier iets over vinden (heel klein beetje op belastingdienst.nl).
Mijn idee is het volgende:
130 naar verlies en winst
110.50 naar kas
19.50 naar terug te vorderen buitenlandse dividend belasting
Bij VPB aangifte krijg je dan
te betalen VPB = 130 * 20% = 26
minus 19.50 terug te vorderen buitenlandse dividend belasting
dus 6.50 overmaken naar belastingdienst.
Elk antwoord of link naar antwoord wordt in dank aanvaard.
Michiel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28827-hoe-buitenlands-aandelen-bezit-in-bv-te-boeken-inclusief-ontvangen-dividend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag