• 0

Exact plaatst adwordsadvertentie op onze bedrijfsnaam: Mag dat?

Toen ik vanavond met mijn online-campagnes bezig was, zag ik ineens dat het grote Exact met onze productnaam adverteert bij Google Adwords (PSU Boekhouden).

Deze naam gebruiken wij al zes jaar, al hebben wij het nooit laten registreren.

Mag dit zomaar?

 

Alvast bedankt

Josina

 

Ps: Het screenshotje voeg ik hierbij.

psuboekhouden1.thumb.jpg.d219da59f1727a1d5e47e0bea9c7051e.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@ TwaBla

Google vraagt niet eens of het bijvoorbeeld ingeburgerd is. Het antwoord was vrij bot: niet geregistreerd? Jammer dan.

 

@ Goog

Je zou inderdaad zelf een advertentie boven die van Exact kunnen plaatsen, maar ik ben niet van plan Google te sponsoren op die manier. Als internetters 'PSU Boekhouden' intypen, staan we stijf bovenaan, dat lijkt me goed genoeg.

Dat Exact er nog net bovenstaat, vind ik zelf toch een beetje sneu. Mensen gaan zich toch afvragen of zo'n bedrijf noodlijdend is, lijkt me. Of nee, hoop ik ;D

Link naar reactie
  • 0

@ TwaBla

Google vraagt niet eens of het bijvoorbeeld ingeburgerd is. Het antwoord was vrij bot: niet geregistreerd? Jammer dan.

 

Nee, dat is niet bot. Google kan niet betrokken raken in private disputen. Dat is iets voor de rechter om te beoordelen. Jij kan stellen dat een naam ingeburgerd is; de tegenpartij kan het omgekeerde beweren. De bewijslast ligt bij jou. Jij hebt immers verzuimd om je merk te registreren. Het simpele bezit van een enkele domeinnaam geeft je nog geen monopolie op een woord.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ TwaBla

Google vraagt niet eens of het bijvoorbeeld ingeburgerd is. Het antwoord was vrij bot: niet geregistreerd? Jammer dan.

 

Nee, dat is niet bot. Google kan niet betrokken raken in private disputen. Dat is iets voor de rechter om te beoordelen. Jij kan stellen dat een naam ingeburgerd is; de tegenpartij kan het omgekeerde beweren. De bewijslast ligt bij jou. Jij hebt immers verzuimd om je merk te registreren. Het simpele bezit van een enkele domeinnaam geeft je nog geen monopolie op een woord.

 

Wat ga je er aan doen als ik die domeinnaam vastleg, de site eraan koppel, deze blok voor google en erop ga adverteren? Alleen maar voor adwords? Kost me laten we zeggen 500 euro en kan daar zeker een jaar mee vooruit..

 

Ik geef de eigenaar 2 dagen anders leg ik hem vast. (als ik dan al niet te laat ben)

 

Mensen wordt wakker!

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • -1

Dan ben je bij deze te kwader trouw bezig...

 

Groet,

 

Highio

 

Lief was ik 7 jaar geleden toen ik begon. Maar was dat al snel niet meer.

 

Ethiek en marketing. Online gelden duidelijk andere regels. ;)

 

Naam is nog steeds vrij...... Onbegrijpelijk dat ze de hele reeks niet vastleggen.

 

Zal me hier gedragen (had ze al in het winkelmandje liggen ;D)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 2

Dan ben je bij deze te kwader trouw bezig...

 

Ethiek en marketing. Online gelden duidelijk andere regels. ;)

 

Goog, ethiek gaat niet over externe regels, ethiek is voor 95% over je eigen handelen. Dat doe je niet als je een domeinnaam van iemand anders vastlegt waar je zelf geen enkel belang bij hebt anders dan financieel gewin proberen te halen. Een verwijzing naar online gelden andere regels is een zwaktebod!.

 

Alles wat jij kunt doen als (vrijwillig) deelnemer aan dit forum is ondernemers het advies geven om zo snel mogelijk de relevante domeinnamen vast te leggen, dat vind ik ook een verstandig advies maar als mensen dat advies niet volgen dan is dat maar zo, einde van die discussie /draad. Een ieder heeft het recht eigenwijs te zijn en dan zullen ze mogelijk in de toekomst hun neus stoten. Je kunt ze hooguit er nog eens op wijzen dat doordat deze discussie nu online staat dat het risico nu extra vergroot is dat anderen de domeinnamen gaan registreren. (die dit dan ook ter kwader trouw doen)

 

Voor mij ga je echter een stap te ver (in forum ethiek, maar ook daarbuiten) als jij meerdere keren gaat roepen in dit topic dat de namen nog steeds vrij zijn en dat jij ze dan zal inpikken. Dit komt bijna rancuneus over omdat ze jou advies niet willen volgen. Jij zult als geen ander weten dat mensen bijzonder eigenwijs kunnen zijn. Dus wees dan niet zo verbaasd als andere mensen dat ook zijn en je adviezen niet volgen.

 

Juridisch kom jij zeer waarschijnlijk ook in de problemen, als jij nu (alsnog) deze domeinnamen zou registreren dan zal het voor TS niet zo moeilijk zijn om jou via een kortgeding te dwingen deze domeinnamenaf te staan..

 

kortom, wees verstandig beperk je tot het geven van het advies en ga niet proberen af te dwingen dat mensen je advies op te volgen en sluit deze discussie af.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niet met Roel eens. Als je kijkt reageer ik op twabla en op highio.

 

Ik rakel niet op maar spreek mijn verbazing uit.

 

Over de definitie van ethiek kan ik hier beter niet over gaan zeuren.

 

Een ding ben ik het wel met Roel eens. "Sluit deze discussie af"

 

Gaan we doen.

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0
Ik geef de eigenaar 2 dagen anders leg ik hem vast. (als ik dan al niet te laat ben)

 

volgens mij bedoel je hier toch iets anders mee dan je verbazing uitspreken!!

 

heb nog even wat domeinnamen gecheckt en TS heeft al heel wat mogelijkheden vast gelegd. Je kan moeilijk van iemand verwachten dat allerlei varianten vastgelegd moeten worden omdat mensen met slechte bedoelingen hier misbruik van zouden kunnen maken.

 

ergens moet je een grens trekken. Wellicht zou de wetgever het misbruik van look a like domeinnamen strakker moeten regelen, heb alleen geen idee of dat (internationaal) haalbaar is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.