• 0

Uurtarieven

Ik werk samen met een groothandel in vis.

 

Ik fileer vis voor hun, breng bestellingen weg, bak vis voor deze groothandel. De prijzen hiervoor zijn tot stand gekomen doormiddel van vergelijking met anderen die deze diensten leveren.

 

Nu is het echter zo dat er een nieuwe werkzaamheid bij is gekomen die ik moeilijk vind om te waarderen (uurtarief)

 

- Het is werk wat elke gezonde man kan doen.

- Er zijn 2 man tegelijk nodig om dit werk goed te doen

- De groothandel waar ik mee samenwerk houdt ongeveer € 250 per uur over wanneer ze deze dienst aan een andere groothandel verlenen.

 

Een pré voor mij is natuurlijk dat ik al meer zaken met deze groothandel doe dus dat ik wel wat hoger kan gaan zitten dan een prijs die voor bijv. een poolse oproepkracht betaald word. Maar ik moet natuurlijk ook weer niet te hoog gaan zitten omdat anders het inzetten van goedkopere (zoals bijv. poolse krachten) wel interessant word voor deze groothandel.

 

Kortom: hoe kom ik tot een goed uurtarief?!

 

Hoop dat mn vraag duidelijk genoeg is, anders verduidelijk ik het graag nog!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Andries,

 

De vraag is duidelijk, maar de overwegingen niet helemaal. Het is niet van belang wat de groothandel eraan overhoudt wanneer zij de dienst zelf aan een andere groothandel verlenen.

 

De vraag is: Wat wil jij er aan overhouden? Ik neem aan dat je weet welke inspanning nodig is, wat de kosten zijn aan personeel, etc..,. Als je die kent en je gooit er een marge op dan kun je toch berekenen wat het uurtarief is?

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste Edward.

 

bedankt voor je reactie!

 

Nee het is inderdaad niet van belang om te weten wat de groothandel eraan overhoud. Dit heb ik enkel aangegeven om de "ruimte" in het tarief aan te geven.

Waar het mij om gaat is dat de groothandel het mij zeker zal gunnen maar dat ik (en mijn personeel) niet onvervangbaar zijn. Een poolse uitzendkracht die zo rond de € 20,- per uur zal kosten het werk ook kan doen. Beter gezegd gaat het mij er dus om tot welk bedrag het nog interessant is om het werk juist door mij te laten doen..

 

Bij een tarief van €50,- per uur kan ik me voorstellen dat de groothandel denkt: "voor dit bedrag heb ik 2 poolse krachten"

 

Een tarief van € 30,- per uur lijkt me dan meer realistisch aangezien in het bedrijf al ken, nederlands praat en al ervaring heb in de branche. Deze zaken zijn een pré om het tientje per uur meer te kunnen verkopen.

 

Hoe denk jij hierover?

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe denk jij hierover?

 

Dat je jezelf niet moet vergelijken met een poolse uitzendkracht... en er zeker niet mee moet gaan proberen te concurreren, op prijs verlies je het altijd.. en gratis kwaliteit bestaat niet.

 

Je bent ondernemer met specifieke kennis en ervaring (als het goed is) en dus geen concurrent van het uitzendkracht op zoek naar een snelle euro , als die groothandel poolse uitzendkrachten wilden vanwege de lage prijs dan liepen ze er al.

 

Je tarief als ondernemer komt anders tot stand als dat van uitzendkracht en is dus per definitie aanzienlijk hoger. Jij zult je toch ook moeten verzekeren tegen een aantal risico's, je moet eigen gereedschappen/bedrijfsuitrusting hebben, je moet belasting betalen, je eigen pensioen regelen enz, je loopt risico over het personeel dat je zelf in dienst hebt..

 

Het zou best kunnen dat jij misschien wel 35 euro moet rekenen om netto evenveel te verdienen als de poolse uitzendkracht, daarnaast heb je waarschijnlijk ook een wat hogere levenstandaard als een uitzendkracht..

 

Je moet je vooral afvragen waarom jij word gevraagd, jij zult wel iets kunnen wat die poolse uitzendkracht (nog) niet kan waardoor de groothandel bereid is om meer te betalen. Niet iedereen is prijskoper..

 

Bereken voor jezelf eerst wat je denkt dat het moet kosten om er ook aan te kunnen verdienen en kijk dan of dat een reeële prijs is. Misschien moet de conclusie wel zijn dat jij die werkzaamheden niet wilt doen omdat je er niet aan kunt verdienen..

Das nog altijd beter als het toch maar voor te weinig geld gaan doen omdat het een goede klant is en vervolgens geen winstgevende opdrachten aan kunnen nemen omdat je aan die klant / dat contract vast zit..

Link naar reactie
  • 0

Dag Andries,

 

Een pré voor mij is natuurlijk dat ik al meer zaken met deze groothandel doe dus dat ik wel wat hoger kan gaan zitten dan een prijs die voor bijv. een poolse oproepkracht betaald word. Maar ik moet natuurlijk ook weer niet te hoog gaan zitten omdat anders het inzetten van goedkopere (zoals bijv. poolse krachten) wel interessant word voor deze groothandel.

 

Een tarief van € 30,- per uur lijkt me dan meer realistisch aangezien in het bedrijf al ken, nederlands praat en al ervaring heb in de branche. Deze zaken zijn een pré om het tientje per uur meer te kunnen verkopen.

 

Ik denk dat je overwegingen realistisch zijn maar vraag me af of dit een uurtarief is waarmee je werkelijk iets overhoudt.

Wellicht staat en valt het met de hoeveelheid extra inzet die nodig is voor de extra dienstverlening. M.a.w. ik kan me voorstellen dat je anders aankijkt tegen 10% extra uren die nog op te vangen zijn met de huidige personeelsbezetting dan tegen

een extra inzet waarbij het nodig is om extra personeel in te zetten.

 

Groet.

Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.