Strategieën voor: "het wordt me te veel, ik moet ff relaxen"

Aanbevolen berichten

Wat doen jullie in deze situatie? Bij komen de volgende dingen altijd naar boven: (in willekeurige volgorden)

 

Sporten als een gek, flink hardlopen, spinnen, of iets anders dat me helemaal sloopt.

Gamen, verschillende spelletjes, werkt niet altijd even goed omdat het me achter mijn computer houdt.

Lezen, maar dat hou ik nooit lang vol.

TV-kijken, naderhand voel ik me meestal niet veel beter dus dat is eigenlijk een non-oplossing.

Slapen.... helaas lukt dat meestal niet ;)

 

Dus sporten is voor mij eigenlijk de enige echte oplossing om mijn brein leeg te krijgen en opnieuw te beginnen. Wat doen jullie?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

sporten absoluut, alleen jammer dat zaalvoetbalcompetitie vaak niet op mijn stressmomenten is. squashen werkt goed, maar dat is ook niet heel lang uit te houden dus zit je snel weer in de dagelijkse sores.

 

gamen werkt ook erg goed, ik heb mezelf maar eens een xbox cadeau gedaan :)

 

(en natuurlijk lekker met vrienden uitgaan en bier drinken ;))

Link naar reactie

Een flink stuk wandelen of fietsen met de hond. Die is altijd enthousiast en heeft altijd zin om mee te gaan! Wat dat betreft werkt dat ook weer extra opbeurend... ;D

 

Verder wil ik me weleens in een flink schaakspel laten verzeilen of gewoon eens uitzweten in de sauna (daar kan je toch niets doen).

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

wat dacht je van mediteren 8)

Stoppen met denken, alleen zitten, ogen dicht en proberen leeg te worden door je gedachten af te remmen, te stoppen. OHMMMMM, mantra's helpen ook. ;D

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie

Ik weet niet zeker of je mij bedoeld, maar ben serieus.

Mediteren helpt (je).

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie

Inderdaad een belangrijk onderwerp om bij stil te staan.

 

Van tijd tot tijd zet ik de knop om. Omdat er weinig tijd is blijft het vaak bij teevee kijken, maar geeft inderdaad geen voldoening. Tegenwoordig iedere woensdagavond in de kroeg, potje pool. Dan concentreer ik me eens op iets totaal anders. Ik bedoel het pool, niet de inhoud van de tap, hoewel... ;D

 

Wat mij nog altijd het allerbeste helpt is het lezen van stripboeken. Tussendoor lukt me dat alleen in het kleinste kamertje des huizes. Daar bevindt zich dan ook een ruime meter Donald Duck pockets. Af en toe eens even een echte lunchpauze, met niemand minder dan onze onoverwinnelijke galliërs, Douwe Dabbert, van nul tot nu, whatever....

 

Yes, wat de een in mediteren vindt, tref ik aan in een wereld van oostindische inkt en aquarel.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Ik hou ervan om te zeilen. Groot water op (anders zit je nog in de stress ;)) en dan vooral de motor uit; geen lawaai toegestaan! Puur genieten van de rust en het zonnetje. Alleen jammer dat dit 's winters niet op gaat, maar dan valt er genoeg te klussen aan de boot ;) :D

 

Edit:(Speciale ondernemers aanvulling) ;)

Wat mij betreft is dit een goeie investering. Een simpel zeilbootje is niet zo duur (? 1000 - ? 3000) en nog belangrijker: hij behoudt zijn waarde. Daar een auto in waarde afneemt, blijft een (iets oudere tweedehands) boot deze behouden. Enige kosten zijn liggeld en verzekering, dat ook wel meevalt vind ik. In ieder geval wegen voor mij de baten zwaarder dan de kosten.

Link naar reactie

Met muziek bezig zijn, songteksten schrijven, drummen, met m'n band spelen, nieuwe muziek zoeken en beluisteren of erover lezen, dat werkt bij mij altijd enorm gedachtenverzettend. Ik vind het heerlijk om naast m'n bedrijf een tweede activiteit te hebben die veel aandacht vraagt en waar ik veel creativiteit en ideeën in kwijt kan.

 

En verder regelmatig een film kijken, thuis of in de bioscoop, met m'n vrienden rondhangen en Unreal Tournament spelen. :)

Link naar reactie

Voor mij geldt ook dat sporten een goeie uitlaatklep is, hardlopen en fietsen maken niet alleen het brein leeg maar geven me ook fysiek een goed gevoel. De hele dag achter een pc geeft toch houdingsproblemen (jaja Rene ;D)

 

Verder speelde ik vroeger veel Counter Strike en tegenwoordig Call of Duty. Helpt niet altijd want ik ben reuze fanatiek en als ik niet goed speel wordt ik er alleen maar gestresster van :P

 

Maar ik vind wel dat je van tijd tot tijd een uitlaatklep nodig hebt, anders gaat het vast mis.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Ow, ben nog een van de leukste dingen vergeten... met een hengel erop uit, actief of passief op karper vissen. Even helemaal opgaan in de natuur en het jagersinstinct zijn werk laten doen.

 

Wel leuk om alle verschillende dingen te zien. Iedereen gaat er anders mee om. Een tijdje geleden sprak ik een klant en die zei:

 

"De beste investering is een investering in jezelf. Gun je lichaam en geest de vereiste rust en het betaald zijn eigen vanzelf terug"

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

't Kan allemaal ook nog andersom:

 

Ik zat al jarenlang vast in een studie die niet wilde lukken, erg veel stress omdat er toch heel wat van je gevraagd wordt. Alleen in het weekend af en toe de werkplaats in om meubels te maken, een heerlijke uitlaatklep voor alle spanningen.

 

Inmiddels heb ik hier een bedrijf van gemaakt, en kan me dus de hele dag uitleven. Natuurlijk horen bij een bedrijf ook de nodige (gezonde) zorgen, maar die zijn er natuurlijk ook wel.

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie

Ik zie wel veel dezelfde dingen terugkomen. Als je er niet uitkomt, gewoon alles opzij gooien en iets anders gaan doen.

Ik krijg altijd als ik iets anders ga doen weer ideeen en inspiratie. Alleen als ik dan bijvoorbeeld uitga (bioscoop, theater, enz.) wil ik het liefst dingen op papier zetten of achter de pc. En tja dat gaat dan moeilijk.

Ik heb de laatste tijd trouwens brainstormsessies met mezelf als ik 's avonds in bed lig. Werkt niet echt bevordelijk voor je nachtrust moet ik zeggen.

 

 

Link naar reactie

Ik zie wel veel dezelfde dingen terugkomen. Als je er niet uitkomt, gewoon alles opzij gooien en iets anders gaan doen.

Misschien is het de kunst om dat moment aan te grijpen wanneer je nog steeds vooruit komt, maar het breekpunt nadert. Je voorkomt dan de situatie dat je 'er niet meer uitkomt'. Dit is in ieder geval iets wat ik zelf steeds probeer. Soms ga ik toch net iets te lang door en soms neem ik het er naar mijn gevoel iets te veel van. Maar ik tref steeds vaker dat evenwichtspunt waarop ik nog niet te moe ben, maar wel wat rust kan gebruiken. Af en toe een weekje met minder dan 60 uur is echt niet iets om je voor te schamen, ook niet als ondernemer zijnde. En eens per jaar vakantie verdienen we ook allemaal.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Ik weet niet of ik wel mag deelnemen aan deze vraag ???, zie zoveel sterren en andere "onderscheidingen".

 

Kan aardig meegaan met Martijn, het gedeelte van "s'nachts brainstormen" komt bekend voor.

Mijn zoon van bijna 4 helpt een aardig handje om even aan andere dingen te denken.Even niet aan de zaak denken.

Maar ja,ik denk wat ontspanning voor de één is spanning voor een ander,en je daarbij denk je dat jou ontspanning niet normaal is omdat voor jou spanning is ontspanning.

 

that's life

 

Link naar reactie

Ik weet niet of ik wel mag deelnemen aan deze vraag ???, zie zoveel sterren en andere "onderscheidingen".

 

Iedereen mag deelnemen... De sterren en 'onderscheidingen' zeggen niet zoveel, de antwoorden zijn des te belangrijker!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Wat doen jullie?

 

ik hoef niet meteen als een gek te gaan sporten, gewoon in beweging zijn in de natuur doet al wonderen. een lange strandwandeling doet het altijd goed bij mij. en dan niet gaan malen over de alledaagse dingen, maar bewust in het hier en nu de voeten bewegen, de golven of meeuwen tellen etc. nutteloos op het eerste gezicht maar erg effectief. een ontspanningoefening dus eigenlijk.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Allemaal leuke bezigheden, maar ik krijg al stress bij het idee om zo actief bezig te zijn als je wilt relaxen. Die mantra's lijken mij wel wat, maar helaas .... ook daar word ik nerveus van.

Ik heb de uitspraak "ontspanning door inspanning" dan ook nooit begrepen. Ik ga op zoek naar een bootje, lekker dobberen en sailing the relaxed way. Alhoewel ik zeilen eigenlijk alleen leuk vind als het lekker stormt en waait .. alle zeilen bij en gazzzzzzzzz

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.