• 0

Online handelen: internet & betalen

Regelmatig spreek ik ondernemers die helemaal niets doen met internetbankieren, online bestellen van producten, etc. Nu denk ik dat de mensen die hier op het forum komen er wel gebruik van maken... maar toch even een poll...

 

Ben erg nieuwsgierig waarom je er juist wel of juist niet gebruik van maakt. Wat zijn de voornaamste voordelen of nadelen om er wel / niet voor te kiezen?

 

Ik heb het over hierbij over alle handelingen op het internet, zowel betalen als shoppen, spulllen kopen als verkopen, etc. Online handel dus ;)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Interessant onderwerp :)

 

Verkoop: Voor verkoop maak ik eigenlijk niet gebruik van de mogelijkheden die internet bieden. De reden is dat ik niet zoveel verkoop. Wat ik al via internet verkoop (af en toe computer onderdelen) laat ik via overschrijvingen betalen. Dat kost niks aan transactie kosten en werkt (bijna) even makkelijk.

Het is voor mij niet rendabel om een abonnement met een of andere betaaldienst af te sluiten. En hoeveel Nederlanders maken nou gebruik van PayPal?

 

Inkoop: Bestellen van producten / betalen voor diensten doe ik ongeveer 3x per maand. Wat ik koop zijn meestal cd-rws of andere kantoor artikelen. De reden is dat het meestal online goedkoper is. Als het kan betaal ik dan via acceptgiro. Credit-card heb ik niet in mijn bezit. Natuurlijk is een acceptgiro niet een 'nieuwe' mogelijkheid die voor het internet is uitgevonden, maar ja, ze werken wel makkelijk :) Onder rembours laat ik nooit wat verzenden, veel te veel extra kosten, daar heb ik geen zin in.

Wel maak ik gebruik van (als het mogelijk is, gebeurt steeds vaker van wel!) Rabobank Direct. Betalen met je rabopas en je randomreader via een link bij een webwinkel. Laatst nog gedaan op markplaats en werkt eigenlijk hetzelfde als telebankieren. Was ik wel tevreden over.

 

Telebankieren doe ik eingelijk alleen maar :)

Dat is te makkelijk, de post die ik dan af en toe krijg gooi ik wel bij de andere, ik hou alles 'real-time' via internet bij.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Het liefst zou ik betalen bij winkels met mijn pinpas. Dat wil zeggen dat ik graag net zo betaal als dat ik internetbankier bij de ABN Amro. Helaas is het gevecht over de betalingsmiddelen op internet nog niet uitgevochten en zijn er zoveel betaalmiddelen dat er niets handig is.

 

Dus op dit moment betaal ik vooruit door overboeking, per creditcard, eenmalige machtiging of ik betaal per acceptgiro of factuur.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het liefst zou ik betalen bij winkels met mijn pinpas. Dat wil zeggen dat ik graag net zo betaal als dat ik internetbankier bij de ABN Amro. Helaas is het gevecht over de betalingsmiddelen op internet nog niet uitgevochten en zijn er zoveel betaalmiddelen dat er niets handig is.

 

Ja dat is inderdaad heel makkelijk, en de Rabobank biedt deze mogelijkheid wel aan.

Alleen dan kom je bij het punt, de webshop moet het natuurlijk ook ondersteunen.

En over het algemeen kunnen de banken niet goed samenewerken (he ING!) zodat die standaard lang op zich laat wachten. Dat zou natuurlijk wel ideaal zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een grote hekel aan cash en helemaal aan kasboeken. Het is me tot nog toe gelukt om nog nooit een cashbetaling te doen. Oh ja, één keer stond er onverwacht iemand aan de deur met een remboursbedrag. Dat heb ik dan maar uit privé gedeclareerd.

 

Verder online betalingen met creditcard, paypal, eenmalige machtigingen. Parkeren met chipknip. Mijn klanten betalen grotendeeld d.m.v. eenmalige machtigingen en vooruitbetalingen per factuur.

 

Alle bankzaken online alleen incasso's moeten bij de Postbank nog off-line met Girotel.... >:(

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
heb een grote hekel aan cash en helemaal aan kasboeken. Het is me tot nog toe gelukt om nog nooit een cashbetaling te doen

 

Mijn bakker heeft speciaal een chipknip voor mij heb ik wel eens het idee ;D

 

Alleen is helaas onze fantastische ondergrondse parkeergarage (schijnbaar de grootste in Nederland) niet gereed voor chipbetalingen, "tijdelijk buiten gebruik" hangt er inmiddels een paar maanden sinds de opening.

 

Maar goed het ging om online betalingen, dus ik houd verder mijn mond.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

 

Alleen is helaas onze fantastische ondergrondse parkeergarage (schijnbaar de grootste in Nederland) niet gereed voor chipbetalingen, "tijdelijk buiten gebruik" hangt er inmiddels een paar maanden sinds de opening.

 

Parkeergarages is wel een leuke! Ik was in Rotterdam de parkeergarage onder de nieuwe brug ingereden met mijn chipknip. Toen ik eruit wilde bleek mij saldo te laag te zijn. Ik vroeg aan de aanwezige miep van een bewakingsbedrijf of ik cash kon betalen of pinnen. Kon niet! >:( Heel veel stennis gemaakt maar linksom of rechtsom, ik moest gewoon maar een bank opzoeken en m'n chipknip gaan opladen. :( Anfin, door een storing bleek dit na een 'walk' van 20 minuten niet te lukken. Ik weet terug. Mocht eruit (na cash een fors bedrag betaald te hebben) op uitdrukkelijk voorwaarde dat ik maandags weer terugkwam met mijn chippas om mij 'uit het systeem te krijgen' . Kopie van mijn rijbewijs etc. Helemaal gestoord daar in Rotterdam!! :P Nooit meer wat van gehoord natuurlijk, maar gebruik tegenwoordig liever mijn creditcard als ik een garage inga.... ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Nou heb ik toch even niet goed opgelet. Ik las online betalingsmogelijkheden als 'ontvangen van creditcard betalingen en paypal faciliteiten'. Silly me ::)

 

De ChipKnip is de parkeerders uitvinding van de eeuw. Heerlijk om niet met een dubbeltje te staan bij een automaat die pas bij een munt van 20 cent begint. En als je regelmatig het vraagtekentje aantikt, zie je een leegloop van de knip ook aankomen. Maar ik heb ook al wel in Rotterdam gestaan bij een automaat die riep 'betaal anders'. Toen bracht inderdaad de credit card uitkomst.

 

Op Internet iets kopen komt steeds meer voor bij mij. Laatst nog twee vliegtickets, maar ook andere, vaak dure dingen.

 

Telebankieren is natuurlijk ook een digitale vorm van geldzaken regelen. verder nog de pinpas, credit card etc....

 

Maar wat is nu eigenlijk de beste manier om geld via internet in ontvangst te nemen? Daar ga ik maar eens een discussie over starten, denk ik. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Interessant onderwerp :)

 

Verkoop: Voor verkoop maak ik eigenlijk niet gebruik van de mogelijkheden die internet bieden.Het is voor mij niet rendabel om een abonnement met een of andere betaaldienst af te sluiten. En hoeveel Nederlanders maken nou gebruik van PayPal?

 

Moet je toch eens kijken naar www.softpay.nl dat is niet duur.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.