• 0

Expres of gewoon een foutje?

Vandaag lag er een folder van Bart Smit in de bus met een aanbieding van 10% korting op alle Lego.

Onder deze mededeling staat: "bij aankoop van meerdere lego artikelen geldt de korting op het duurste artikel"

 

In eerste instantie dacht ik dat het een foutje was want de klant koopt eerst één artikel loopt evt. de winkel uit en vervolgens pas het tweede artikel zodat hij daar ook de 10% korting op pakt.

Later zat ik er over te denken dat het misschien ook een slimme marketingstruc kan zijn want veel klanten zullen nu denken op bovenstaande wijze extra korting mee te pakken.

 

Hoe denken jullie hierover?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Veel mensen lezen de regel eronder niet (of niet goed) of hebben alleen via-via van deze actie gehoord zonder die extra informatie. Dat geeft dus een heleboel irritatie bij de kassa, waar niemand op zit te wachten. En als klanten achteraf horen dat ze op een "slimme" manier toch op alle Lego artikelen deze 10% hadden kunnen krijgen voelen ze zich genomen en ook dat kan niet de intentie zijn. Marketing is volgens mij niet bedoeld om ontevreden klanten te genereren.

 

Ik gok dus op een foutje.

 

Als ik trouwens op hun website op "Lego" klik, krijg ik een page-not-found melding. Zou dat dan ook een foutje zijn ... :-)

Link naar reactie
  • 0

Een actie wordt altijd bedacht met een calculatie e.d. er achter. Altijd zijn er mensen die, in plaats van het waarderen van het aanbod, gaan proberen om de boel te omzeilen door bijvoorbeeld meerdere keren los af te rekenen etc. Be happy with it, doe het lekker maar bij een kleinere winkelier komt zoiets erg vervelend over. Dat het nu toevallig ketens zijn is prima, maar ook daar is gewoon een leuke actie bedacht, daaromheen gaan shoppen levert ze waarschijnlijk alleen maar publiciteit op (net zoals bij de AH acties). Die kunnen het waarschijnlijk zelfs nog wel waarderen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Expres wat mij betreft. Er staat in kapitalen 10% korting, dat zit in het hoofd. Eenmaal bij de kassa op een drukke zaterdag gaan weinig mensen voor een paar euro (of minder) opnieuw in de rij.

 

De slimme winkel maakt dus een bord met de actie waar de voorwaarden duidelijk (beter als de advertentie) te lezen zijn voor de mensen bij de kassa zijn zodat ze even boos kunnen worden maar dan bedenken dat ze voor die paar cent niet meer opnieuw in de rij gaan. Enkele mensen zullen de Lego uit de kar leggen. Maar de meeste zullen het niet doen omdat ze zich schamen dat ze niet goed gelezen hebben (dus én niet zo slim) zijn én de korting nodig te hebben.

 

Winkels die geld terug geven lopen hierdoor wel het risico op heel veel retouren.

Link naar reactie
  • 1

Ik sluit me aan bij Hans, ik denk dat het expres zo vermeld is.

 

Het sterretje is duidelijk aangegeven waardoor je meteen weet dat er een MAAR in het spel is.

 

Ík verwacht dat de marketeers stiekem hopen dat mensen die meer lego artikelen nodig hebben, meerdere personen (hun man of vrouw, maar natuurlijk liefst kinderen) meenemen en die ieder 1 artikel laten afrekenen. Uiteraard met de hoop dat deze personen dan ook ander speelgoed meenemen uit de winkel.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 1

Desondanks zelfs met die korting is Lego vaak bij andere winkels goedkoper te krijgen. Gelukkig hebben we in Hilversum een Toychamp met een enorm assortiment, wat nog goedkoper is dan Intertoys en Bart Smit. En ook de Makro heeft wel eens interessante aanbiedingen.

 

In de Toys XL folder, die overigens in het zelfde folderpakket zat, op alle Lego 3 halen 2 betalen.

Na enig rekenwerk van mijn vrouw i.v.m. de aanschaf van 3 grote gebouwen met een totaal van 260,00 is Toys XL voorlopig de beste optie want dan betalen we nu 195,00.

Link naar reactie
  • 0

Het is een familie traditie geworden dat we het laatste weekend van de herfstvakantie een weekend weg gaan en dat de kids en papa zich helemaal te buiten gaan aan Lego. Dus deze acties zijn meer dan welkom!!! :)

 

Toys XL heeft overigens maar een beperkt assortiment en ze zijn 'flink' aan de prijs... Ik raad je vrouw aan die drie dozen ook bij concullega's op te zoeken.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Veel mensen lezen de regel eronder niet (of niet goed) of hebben alleen via-via van deze actie gehoord zonder die extra informatie. Dat geeft dus een heleboel irritatie bij de kassa, waar niemand op zit te wachten. En als klanten achteraf horen dat ze op een "slimme" manier toch op alle Lego artikelen deze 10% hadden kunnen krijgen voelen ze zich genomen en ook dat kan niet de intentie zijn. Marketing is volgens mij niet bedoeld om ontevreden klanten te genereren.

 

Het is in ieder geval geen handige actie zo. Persoonlijk zou ik nog best in staat zijn te gaan eikelen als ik er achteraf achter kwam.. gewoon de goedkopere artikelen ruilen (binnen 14 dagen met bon?) en doodleuk opnieuw, 1 voor 1, afrekenen.

 

Ik denk dat ze er gewoon niet zo bij stil hebben gestaan. Je zie vaak betere constructies waarbij je bijvoorbeeld het goedkoopste artikel voor de halve prijs krijgt bij aanschaf van 2 stuks, waardoor het aantrekkelijk is er 2 ipv 1 te kopen.

Link naar reactie
  • 0

Eenmaal bij de kassa op een drukke zaterdag gaan weinig mensen voor een paar euro (of minder) opnieuw in de rij.

Een pragmatische caissière heeft hier een prima oplossing voor: "U vindt het vast wel goed als ik de drie lego dozen apart met u afreken, dan krijgt u namelijk op iedere doos 10% korting ..."

Link naar reactie
  • 0

Nou ben ik toevallig uitbater van een Lego website :) (www.lowlug.nl)

Wij zien dit dus heel vaak voorbij komen, dit soort acties. Niet alleen deze winkel maakt zich er schuldig aan.

 

Deze actie is overigens wel heel vergaand, de constructie van dat alleen het duurste artikel 10% geeft had ik nog niet gezien.

Bij ons op het forum is inderdaad ook al geopperd dat je dan gewoon meerdere keren langs de kassa moet lopen.

Vaak is het wel dat je niet 3 dezelfde dozen mag hebben bij 3 halen 2 betalen (ToysXL).

Wat heel vaak gebeurt is "opprijzen" voor afprijzen. De uiteindelijk aanbiedingsprijs is dan de Lego adviesprijs.

 

Overigens, Bart Smit, Intertoys en ToysXL zijn echt de duurste zaken. Goedkope Lego koop je via het web.

Link naar reactie
  • 0

Wat heel vaak gebeurt is "opprijzen" voor afprijzen. De uiteindelijk aanbiedingsprijs is dan de Lego adviesprijs.

 

Eerst de prijs verhogen en dan terug naar de oorspronkelijke als aanbieding is iets dat je veel ziet, en voor zover ik weet ook wel een redelijk bewezen marketingconcept. Grappigste voorbeeld vind ik bijvoorbeeld candybars die over de tijd steeds een paar gram lichter worden. Zo gaat het van bijv 80 naar 65 gam, en op dat punt kun je met bombarie "nu gratis 25% extra" roepen om weer aan die 80 gram te komen.

 

Wat lego betreft zal men profiteren van niet-transparante prijzen bij impulsaankoop... kinderen die jengelen dat ze het willen hebben, en het is nog in de aanbieding ook - das een snelle sale. Lego enthousiastelingen en verzamelaars zullen zich ongetwijfeld wel van prijsvergelijkingen bedienen en concluderen dat de standaardprijs elders onder de aanbiedingsprijs van zo'n keten kan liggen.

Link naar reactie
  • 0

Expres - natuurlijk zijn er een paar mensen die 1 voor 1 artikelen gaan afrekenen. Dat weet men van tevoren en dat vindt men goed of heeft men al ingecalculeerd. Over het algemeen weet men dat bij kortingen op gewilde artikelen sommige consumenten zoveel mogelik inkopen van het betreffende artikel, terwijl het eigenlijk alleen bedoelt is als lokkertje voor de klant en dat je er dus maar eentje van koopt, niet gaat hamsteren, maar zoiets kan men toch niet voorkomen.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Voorheen had de Etos ook een actie met het inruilen van een lege mascara, gel, wax, etc. tegen een nieuw huismerk-product.

Echter hierbij gold dat slechts 1 artikel ingeruild mocht worden.

Na een discussie met de kassiere zag die toch ook in dat het loos was om overige Etossen af te moeten rijden om daar in te mogen ruilen, en gaf ze betreffend product wel mee.

 

Vriendin kreeg echter absoluut geen twee producten mee. Vraag me af of zo'n actie nu de naam van Etos (of in dit geval Bart Smit) bevorderd als je via omslachtige (irriterende) manieren de volle potentie uit een dergelijke actie kan trekken.

Lijkt mij niet het meest geschikt.

"All human endeavor is either an attempt at impressing the opposing gender or subjugating an opposing rival." -SvdB

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.