• 0

Tips bij het opstarten van een webshop ?

Goeiemiddag,

 

Ik ben al een poosje van plan om een webshop te beginnen.

Alleen weet niet precies waar ik hem het beste kan opstarten want ben op dit moment een beginner, heb wel evervaring met handel & internet. Maar zal in dit geval af en toe wat hulp nodig hebben.

heb al een domein op het zicht.

- wil graag verkopen zonder voorraad. dus rechtstreeks vanaf de leverancier naar de klant.

- wil graag iets met maat pakken uit Nederland doen of in gadgets of iets dergelijks.

 

heeft iemand voor mij tips,

waar ik het beste mijn webshop kan starten ?

en weet iemand misschien een leverancier die iets met pakken op maat doet of gadgets uit Nederland?

 

heb misschien toch een overweging gemaakt om iets in de fitness te doen.

 

Bedankt alvast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een webshop beginnen is niet zo eenvoudig als het lijkt. Voor je effectief begint is het belangrijk dat je al zelf een aantal zaken hebt opgezocht. Kijk hier even rond op het forum, meer mensen willen een webshop starten. Hier staan heel wat tips.

 

Om het specifiek op jouw idee te hebben. Je wilt maatpakken importeren uit China? Als iemand iets bestelt bij jou, bestel jij het in China en die verzenden het dan naar jou of je klant? Die aanpak zal in elk geval niet werken. Reken erop dat goederen vanuit China opsturen duur is en onderschat ook niet de tijd dat het product onderweg is. Reken in weken/maanden terwijl de meeste webshop in België en Nederland streven naar een 24-uurs levering.

 

Dat was punt één. Het tweede probleem is het pasprobleem. Stel dat het pak toch niet volledig past. Wat dan? Terug naar China?

 

Het is belangrijk dat je een product kiest dat je makkelijk aan kunt komen. Probeer leveranciers te vinden in Nederland. Anders zie ik je winkel niet slagen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb wel een goede tip voor je. Een webshop begin je omdat je affiniteit hebt met een bepaald product, niet omdat je zomaar even een webshop wilt starten... Zonder persoonlijke interesse kun je nooit je volledige motivatie uit jezelf halen, om het tot een succes te maken. Dus: Wat vind je leuk, waar interesseer je voor: Daar begin je een webshop in.

 

Is je webshop bedoel om op korte termijn veel geld om te zetten en dan te stoppen, dan kom je van een koude kermis thuis.

 

In ieder geval veel succes ermee!

 

Groet, Rowena

 

(mod edit, weblink naar eigen site verwijderd)

Adviesbureau Hulp Voor Ondernemers

www.hulpvoorondernemers.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie,

 

Dat met China heb je inderdaad wel gelijk in.

Maar de kwaliteit zoeken mensen wel vooral naar in Nederland.

maar de inkoopkosten import en export zijn goed aan de prijs.

 

mijn interessen ligt vooral bij voetbal & fitness.

Maar die is de handel relatief klein voor, veel concurrentie.

 

Zoals ik al had gelezen op deze website, wordt een alles in 1 shop afgeraden omdat er daar al super veel van zijn.

 

Jullie hebben niet bepaald advies in een bepaalde branche of een website die me hierover meer kan vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een goede tip voor je. Een webshop begin je omdat je affiniteit hebt met een bepaald product, niet omdat je zomaar even een webshop wilt starten... Zonder persoonlijke interesse kun je nooit je volledige motivatie uit jezelf halen, om het tot een succes te maken. Dus: Wat vind je leuk, waar interesseer je voor: Daar begin je een webshop in.

 

Volgens mij moet dit niet per se het geval zijn.

 

Is je webshop bedoel om op korte termijn veel geld om te zetten en dan te stoppen, dan kom je van een koude kermis thuis.

 

Dat klopt dan weer als een bus. Een webshop opzetten is meer dan een beetje producten kiezen, prijs berekenen, kant-en-klaar webshopsysteem organiseren en gaan. Het is enorm veel werk.

Link naar reactie
  • 0

zat even rond te kijken bij me intresses, misschien dat er in de fitnessbranche wel kansen liggen.

Goed domein gevonden, alleen moet nog even uitzoeken of ik verkoop vanaf de leverancier kan hanteren.

 

en misschien kan ik daar eventueel wel leuke dingetjes bij verkopen zoals gadgets. of handoeken verzorging.

 

is het verstandig om zelf een webshop te laten creeeren of een kant en klare webshop te nemen ?

 

Link naar reactie
  • 0

zat even rond te kijken bij me intresses, misschien dat er in de fitnessbranche wel kansen liggen.

Goed domein gevonden, alleen moet nog even uitzoeken of ik verkoop vanaf de leverancier kan hanteren.

 

en misschien kan ik daar eventueel wel leuke dingetjes bij verkopen zoals gadgets. of handoeken verzorging.

 

is het verstandig om zelf een webshop te laten creeeren of een kant en klare webshop te nemen ?

 

 

Is maar net wat je zelf wil en wat je budget is natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een goede tip voor je. Een webshop begin je omdat je affiniteit hebt met een bepaald product, niet omdat je zomaar even een webshop wilt starten... Zonder persoonlijke interesse kun je nooit je volledige motivatie uit jezelf halen, om het tot een succes te maken. Dus: Wat vind je leuk, waar interesseer je voor: Daar begin je een webshop in.

 

Volgens mij moet dit niet per se het geval zijn.

 

Dat klopt, het hoeft niet perse het geval te zijn. Het is mijn mening en wat ik tot nu toe met startende ondernemers heb ervaren :) Ik denk dat het belangrijk is dat je iets kiest wat bij je past.

 

Zowiezo is het starten van een webshop een mooie ervaring!

Adviesbureau Hulp Voor Ondernemers

www.hulpvoorondernemers.nl

Link naar reactie
  • 0

zat even rond te kijken bij me intresses, misschien dat er in de fitnessbranche wel kansen liggen.

Goed domein gevonden, alleen moet nog even uitzoeken of ik verkoop vanaf de leverancier kan hanteren.

 

en misschien kan ik daar eventueel wel leuke dingetjes bij verkopen zoals gadgets. of handoeken verzorging.

 

is het verstandig om zelf een webshop te laten creeeren of een kant en klare webshop te nemen ?

 

 

Dat klinkt leuk, vooral als je de toegang tot de producten kunt vinden.

 

Wat betreft het kiezen voor de webshop: Dat ligt inderdaad ook aan je budget. Een kant en klare webshop is wellicht handig om mee te beginnen. Ik merk vaak dat mensen het maken van een website toch vaak uitbesteden. Voor een paar duizend euro (gemiddelde) heb je dan een webshop die bij je past. Je hebt ook mensen die het goedkoper doen. Het is dan voor jezelf afwegen wat je belangrijk vind, waar je de meeste service kan krijgen etc.

 

Gewoon uit interesse: Wil je je webshop richten aan particulieren of wil je meer een groothandel zijn?

 

Groetjes, Rowena

(mod edit, weblink naar eigen site verwijderd)

Adviesbureau Hulp Voor Ondernemers

www.hulpvoorondernemers.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik wil me meer op particulier gaan richten in eerste instantie denk ik.

 

begin waarschijnelijk met een kant en klare webshop, want ik kan wel veel geld inversteren in een webshop maar.....

wat als het niks wordt.

Heb ik geld in iets gestoken waar ik niks voor terug krijg.

Link naar reactie
  • 0

zat even rond te kijken bij me intresses, misschien dat er in de fitnessbranche wel kansen liggen.

Goed domein gevonden, alleen moet nog even uitzoeken of ik verkoop vanaf de leverancier kan hanteren.

 

en misschien kan ik daar eventueel wel leuke dingetjes bij verkopen zoals gadgets. of handoeken verzorging.

 

is het verstandig om zelf een webshop te laten creeeren of een kant en klare webshop te nemen ?

 

 

Test je leverancier zeker ook uit. Zorg ervoor dat je weet of hij/zij wel degelijk juist werkt voor je effectief hem producten laat versturen naar jouw klanten. Plaats enkele testbestellingen die je naar vrienden of familie laat versturen.

 

Zorg best ook voor een tweede leverancier, zo zit je niet in de problemen moest hij niet meer correct leveren of over de kop gaan.

 

Dat lijkt logisch maar mag je zeker niet vergeten.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil me meer op particulier gaan richten in eerste instantie denk ik.

 

begin waarschijnelijk met een kant en klare webshop, want ik kan wel veel geld inversteren in een webshop maar.....

wat als het niks wordt.

Heb ik geld in iets gestoken waar ik niks voor terug krijg.

 

Er bestaan voldoende gratis systemen die ook zeer goed werken:

 

Magento

Ubercart

Prestashop

Misschien zelf integratie in Wordpress als je niet teveel producten hebt?

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik een aantal webshops/jes gehad, met veel plezier, maar ben zelf meer van het starten en weer door met de volgende. De volgende aanpak werkt voor mij heel goed, en geeft bij mij ongeveer een garantie voor succes als de test goed gaat.

 

1. Maak een ondernemingsplan, met een zeer goede financiele onderbouwing

2. Test zo goedkoop mogelijk of deze onderbouwing ook klopt. Uitleg:

 

Stel je wilt in de fitness branche bv supplementen verkopen, dan maak je met simpele een html een pagina waar je maar 1 product gaat verkopen, een betaling kan je heel simpel met iDeal via https://www.targetpay.com/ regelen (begrijp je HTML een klein beetje, dan lukt het al)(geen aandelen!). Je kosten zijn minimaal en kunt aan de hand daarvan je financiele plan updaten en je haalbaarheid goed inschatten.

 

Mocht de test falen, dan scheelt het je veel tijd en geld. Slaag je, dan weet je dat je goed zit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik een aantal webshops/jes gehad, met veel plezier, maar ben zelf meer van het starten en weer door met de volgende. De volgende aanpak werkt voor mij heel goed, en geeft bij mij ongeveer een garantie voor succes als de test goed gaat.

 

1. Maak een ondernemingsplan, met een zeer goede financiele onderbouwing

2. Test zo goedkoop mogelijk of deze onderbouwing ook klopt. Uitleg:

 

Stel je wilt in de fitness branche bv supplementen verkopen, dan maak je met simpele een html een pagina waar je maar 1 product gaat verkopen, een betaling kan je heel simpel met iDeal via https://www.targetpay.com/ regelen (begrijp je HTML een klein beetje, dan lukt het al)(geen aandelen!). Je kosten zijn minimaal en kunt aan de hand daarvan je financiele plan updaten en je haalbaarheid goed inschatten.

 

Mocht de test falen, dan scheelt het je veel tijd en geld. Slaag je, dan weet je dat je goed zit.

 

 

 

Even een vraag op het laaste onderwerp wat je vertelde over de test,

Ik kan aan de hand van 1 product toch niet zien of het wel of geen goed lopende webshop is/wordt.

In supplemten zijn zoveel variaties dat ik met een supplemt toch geen klant aantrek ?

 

Of zie ik dit verkeerd.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik een aantal webshops/jes gehad, met veel plezier, maar ben zelf meer van het starten en weer door met de volgende. De volgende aanpak werkt voor mij heel goed, en geeft bij mij ongeveer een garantie voor succes als de test goed gaat.

 

1. Maak een ondernemingsplan, met een zeer goede financiele onderbouwing

2. Test zo goedkoop mogelijk of deze onderbouwing ook klopt. Uitleg:

 

Stel je wilt in de fitness branche bv supplementen verkopen, dan maak je met simpele een html een pagina waar je maar 1 product gaat verkopen, een betaling kan je heel simpel met iDeal via https://www.targetpay.com/ regelen (begrijp je HTML een klein beetje, dan lukt het al)(geen aandelen!). Je kosten zijn minimaal en kunt aan de hand daarvan je financiele plan updaten en je haalbaarheid goed inschatten.

 

Mocht de test falen, dan scheelt het je veel tijd en geld. Slaag je, dan weet je dat je goed zit.

 

 

 

Even een vraag op het laaste onderwerp wat je vertelde over de test,

Ik kan aan de hand van 1 product toch niet zien of het wel of geen goed lopende webshop is/wordt.

In supplemten zijn zoveel variaties dat ik met een supplemt toch geen klant aantrek ?

 

Of zie ik dit verkeerd.

 

Klopt maar ook met een compleet gevulde webshop met 100 artikelen kan je ook niet weten of het een goedlopende webshop word,,,als ik je had kunnen vertellen waar je met een webshop veel geld mee kan verdienen had ik hem zelf ook wel begonnen :)

 

Ken mensen die hebben beide een shop met dezelfde producten bij de 1 loopt het wel bij de ander niet,,,,je kan een nog zo mooi en uniek product hebben maar als je daarna op je bureaustoel achterover leunt en afwacht tot de klanten komen ja dan kom je vaak van de koude kermis thuis.

 

Wat ik ermee wil zeggen is dat een groot gedeelte afhangt van hetgeen wat je er zelf aandoet qua promotie,

 

tip...zoek eens forums op waar jou doelgroep rondhangt en ga eens polsen of er vraag naar je producten is.

Link naar reactie
  • 0

Je reactie kan ik me goed voorstellen. Ik zal het verder uitleggen. Dit zijn puur schattingen, dit kan heel erg verschillen of anders uitvallen en is dus puur theorie!

 

Stel dat we uit de sups alleen "taurine" gaan verkopen.

Als je met de zoekwoorden tool van google op dit woord ga zoeken op exact dan ziek dat er 1600 mensen per maand op zoeken.

 

https://adwords.google.nl/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#

 

In de natuurlijke zoekresultaten staan geen echte concurrenten, een positie van 1-4 moet zeker te doen zijn, laten we uitgaan van pos 4 na 2 maanden. En voor positie 2 met Google Adwords betaald, met 4 concurrenten.

 

Een positie 3 in de natuurlijke resultaten zal afhankelijk van titel, omschrijving, publiek etc zeker een ctr krijgen van 10%. 160 organische bezoekers dus. Via Adwords kunnen we er ook nog eens 15% opkopen a 10 cent bv.

 

Dit zijn dan 400 bezoekers voor 24 euro. Van die bezoekers koopt vervolgens 3% in je shop heb je dan 12 bestellingen.

Kom je uit op 2e marketing per bestelling. Gemiddeld kosten die potjes 20 euro.

 

20 euro - 2 euro marketing - verz. en verpakking - inkoop -shop kosten -btw = winst of verlies

 

Het grote nadeel van dit product is dat je altijd met een lage order waarde zit, normaal zijn bestellingen groter in supp. shops, heb wel wat cijfers, gok op zon 120e gem. per bestelling.

 

Maar nu weet je wel of er uberhaupt markt voor is en of het verkoopt, misscien zoeken ze wel maar kopen ze niet. Meten = weten. Op deze manier heb je concrete cijfers om een goede vertaalslag te maken naar je financiele plan.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een vraag op het laaste onderwerp wat je vertelde over de test,

Ik kan aan de hand van 1 product toch niet zien of het wel of geen goed lopende webshop is/wordt.

In supplemten zijn zoveel variaties dat ik met een supplemt toch geen klant aantrek ?

 

Of zie ik dit verkeerd.

 

Ik weet niets van fitness of voedings supplementen. Wat ik me kan voorstellen is dat het allemaal van hetzelfde is. Daar wil ik mee zeggen dat het (vrijwel) onmogelijk is om iets unieks op de markt te zetten (qua product). Je gaat dus (gokken) om tussen al die andere aanbieders te gaan zitten (met dezelfde) supplementen (merken) ?

 

Ik denk echt dat je "ietsje" verder moet gaan denken, want op deze manier wordt het niets, of je nu 1 of 100 producten maakt, of je nu een "op maat website" of een "eigen brouwsel" webshop neemt.

Link naar reactie
  • 0

Even een vraag op het laaste onderwerp wat je vertelde over de test,

Ik kan aan de hand van 1 product toch niet zien of het wel of geen goed lopende webshop is/wordt.

In supplemten zijn zoveel variaties dat ik met een supplemt toch geen klant aantrek ?

 

Of zie ik dit verkeerd.

 

Ik weet niets van fitness of voedings supplementen. Wat ik me kan voorstellen is dat het allemaal van hetzelfde is. Daar wil ik mee zeggen dat het (vrijwel) onmogelijk is om iets unieks op de markt te zetten (qua product). Je gaat dus (gokken) om tussen al die andere aanbieders te gaan zitten (met dezelfde) supplementen (merken) ?

 

Ik denk echt dat je "ietsje" verder moet gaan denken, want op deze manier wordt het niets, of je nu 1 of 100 producten maakt, of je nu een "op maat website" of een "eigen brouwsel" webshop neemt.

 

Heb hier dus een tijd wel ingezeten is me fanatieke tijd van het sporten (jaar of 2 geleden) maar die gasten hebben vaak 1 dr vaste adres 2 dr vaste merken ,,,dus als je met een nieuw merk op de markt komt dan zal het echt niet meevallen denk.

 

9 van de 10 die ik toen kende die importeerde het zelf rechtstreeks uit amerika .

Link naar reactie
  • 0

Supplemten zijn in dit geval ook alleen een voorbeeld en ter illustratie over hoe je goedkoop je bevindingen kan testen met de realiteit.

 

Er zijn veel variabelen in het spel, en wat ik uit probeer te leggen is probeer zo goedkoop mogelijk te meten, want dat is weten. En het kan je een hoop geld opleveren of besparen.

 

Buiten dat heb ik redelijke ervaringen met het verkopen gezondheids/sportproducten. Niet persee is een uniek product of lage prijs een voorwaarde voor succes, er zijn meer strategien naar succes, zoals bv uitmuntende service leveren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

hmmm,

concurrentie hoeft niet altijd het geval te zijn.

Je moet vasten klanten in deze wereld opbouwen.

Mensen die bij jou willen kopen en niet bij iemand anders, Het komt namelijk allemaal op het zelfde neer.

Goede indruk, goed serivce, goed product, goede verhalen van jou klanten.

 

Het is inderdaad geen grote bestelling maar misschien maak je wel meer marge als een bestelling van 120 euro, dat zegt natuurlijk niets hoe hoog je bestelling is.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Sancho prijst zichzelf gelukkig. Hier komt de toegevoegde waarde van social networks pas echt tot zijn hoogtepunt. We hebben iemand die een webshop wil beginnen en die wordt te hulp gestaan door echte ervaren rotten op het gebied. Ex marktplaats, ebay en google ondernemers presenteren zich hier gratis en voor niets.

 

Kom op lui. Als je nog nooit een pagina html hebt gefabriceerd en daarbij nimmer een werkelijk product hebt verkocht, waag je dan niet aan het adviseren van (startende) webshop ondernemers, ook al lijkt het allemaal zo simpel. Bovendien is ondernemen ook niet iets wat uit een boekje komt. Sancho's haren rijzen tot ongekende hoogte bij het aanbod van een 22 jarige jongedame met hulp voor ondernemers. Het kan allemaal wel, maar bij de hoogste graad van waarschijnlijkheid is het haar eigen eerste onderneming. Er blijft dan maar één vraag over en dat is wie helpt wie? Hetzelde geldt voor de 20 jarige marketing expert, die plotseling weet hoe je geld gaat verdienen met een webshop op het gebied van supplementen.

 

Sancho begint zich een beetje zorgen te maken. Misschien zijn de mensen wel helemaal de weg kwijt en zijn ze enkel nog reuzen aan het bevechten. Dit lijkt Sancho niet echt een goede bron voor starters, omdat andere starters pretenderen geen starter meer te zijn, maar juist de wijsheid van een ervaren ondernemer te verkopen. Hoe schadelijk kan het jezelf groter presenteren dan je werkelijk bent worden? En wie heeft daar nu eigenlijk last van?

Zou Dirk Scheringa het echt voor elkaar krijgen om Nout Wellink te laten vallen?

 

Sancho gaat snel weer aan de Siesta, want hier wordt hij echt niet goed van.

 

 

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Sancho prijst zichzelf gelukkig. Hier komt de toegevoegde waarde van social networks pas echt tot zijn hoogtepunt. We hebben iemand die een webshop wil beginnen en die wordt te hulp gestaan door echte ervaren rotten op het gebied. Ex marktplaats, ebay en google ondernemers presenteren zich hier gratis en voor niets.

 

Moet het per se zo zijn dat ervaren rotten dingen beter kunnen uitleggen? Of dat ze per definitie beter advies kunnen geven? Ik dacht het niet.

 

Kom op lui. Als je nog nooit een pagina html hebt gefabriceerd en daarbij nimmer een werkelijk product hebt verkocht, waag je dan niet aan het adviseren van (startende) webshop ondernemers, ook al lijkt het allemaal zo simpel. Bovendien is ondernemen ook niet iets wat uit een boekje komt. Sancho's haren rijzen tot ongekende hoogte bij het aanbod van een 22 jarige jongedame met hulp voor ondernemers. Het kan allemaal wel, maar bij de hoogste graad van waarschijnlijkheid is het haar eigen eerste onderneming. Er blijft dan maar één vraag over en dat is wie helpt wie? Hetzelde geldt voor de 20 jarige marketing expert, die plotseling weet hoe je geld gaat verdienen met een webshop op het gebied van supplementen.

 

Sommige jonge ondernemers zijn inderdaad ambitieus. Soms té ambitieus, dat klopt. Ze zien zichzelf enorm groot. Maar weten wij wat deze 22 jarige jonge dame al heeft gepresteerd? Nee. Volgens mij probeert ze enkel maar om de basis te vertellen aan Marcel. Iedereen had het Marcel natuurlijk kunnen afraden, want als er effectief maar zoveel research vooraf is gedaan zie ik zijn webshop ook niet slagen. Marcel is daar misschien mee geholpen maar andere mensen op dit forum niet. Marcel heeft nu misschien ook beseft dat hij wat meer research moet doen voor je aan iets begint. Bij een offline winkel begin je ook niet met het kiezen van het gebouw en dan pas een leverancier te zoeken. Terwijl je nog maar half weet wat je wilt verkopen, je zit daar dan wel met je gebouw.

 

Sancho begint zich een beetje zorgen te maken. Misschien zijn de mensen wel helemaal de weg kwijt en zijn ze enkel nog reuzen aan het bevechten. Dit lijkt Sancho niet echt een goede bron voor starters, omdat andere starters pretenderen geen starter meer te zijn, maar juist de wijsheid van een ervaren ondernemer te verkopen. Hoe schadelijk kan het jezelf groter presenteren dan je werkelijk bent worden? En wie heeft daar nu eigenlijk last van?

Zou Dirk Scheringa het echt voor elkaar krijgen om Nout Wellink te laten vallen?

 

Sancho gaat snel weer aan de Siesta, want hier wordt hij echt niet goed van.

 

De grootheidswaanzin van Dirk Scheringa en (jonge) mensen op dit forum lijken mij wel van een heel andere orde. Die vergelijking is ongepast.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sommige jonge ondernemers zijn inderdaad ambitieus. Soms té ambitieus, dat klopt. Ze zien zichzelf enorm groot. Maar weten wij wat deze 22 jarige jonge dame al heeft gepresteerd? Nee. Volgens mij probeert ze enkel maar om de basis te vertellen aan Marcel. Iedereen had het Marcel natuurlijk kunnen afraden, want als er effectief maar zoveel research vooraf is gedaan zie ik zijn webshop ook niet slagen. Marcel is daar misschien mee geholpen maar andere mensen op dit forum niet. Marcel heeft nu misschien ook beseft dat hij wat meer research moet doen voor je aan iets begint. Bij een offline winkel begin je ook niet met het kiezen van het gebouw en dan pas een leverancier te zoeken. Terwijl je nog maar half weet wat je wilt verkopen, je zit daar dan wel met je gebouw.

 

Leeftijd maakt niet uit. Maar er zij zoveel van dit soort topics in dit forum.

 

Het komt allemaal op hetzelfde neer:

 

- Ik begin gewoon "iets"

- Dat lijkt me wel wat

- Wat moet ik doen

 

Standaard komen dan 25 leden langs die vertellen:

 

- je moet een shop maken

- je moet een logo laten maken

- je moet op "hyves" gaan zitten

 

klaar - succes gegarandeerd, kan niet mis gaan.

 

En dan krijg je dus http://www.fd.nl/artikel/20533202/zzp-onverzekerd-zorg & https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=33760;start=0#msg313465 zoiets, stuk voor stuk leuke mensen, en vaak zelfs echte vakmensen die geloven dat omzet = winst .

 

De "starters industrie" is hier de schuldige van!

Link naar reactie
  • 1

Dat is inderdaad juist. Dat is simpelweg omdat de meeste (toch veel) denken dat alles zal worden voorgeprepareerd voor hen. Als dat je mentaliteit is kom je er niet.

 

Ik wilde Marcel niet ontmoedigen, maar hem ook zeker niet de indruk geven dat hij meteen kon starten of dat alles snor zat.

 

Sancho Panza wilde waarschijnlijk hetzelfde zeggen maar hij sleurde de leeftijd erbij en dat leek me niet correct.

 

 

Link naar reactie
  • 3

Hm... Aparte reactie van Sancho Panza. Er wordt hier om tips gevraagd, ik geef dus mijn idee hierover (uit mijn ervaringen). Waarom moet je me dan 'aanvallen' op wie ik ben en wat ik zogenaamd probeer te zijn. Beetje jammer. Je kent mij, mijn ervaringen en mijn prestaties niet.

 

Het praten over jezelf in de derde persoon kan echter wel duiden op grootheidswaanzin... (even googlen). Misschien kun je daar beter eerst even aandacht aan besteden?

 

Maurice: Hoe staat het inmiddels met de ideeën voor de webshop?

 

Groetjes, Rowena.

Adviesbureau Hulp Voor Ondernemers

www.hulpvoorondernemers.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom moet je me dan 'aanvallen' op wie ik ben en wat ik zogenaamd probeer te zijn. Beetje jammer. Je kent mij, mijn ervaringen en mijn prestaties niet.

 

 

Je adviezen zijn goedbedoeld en is niks mis mee, laat je hierdoor niet weerhouden om andere starters of gevorderden een duwtje te geven of juist even af te remmen, of een richting op te sturen.

 

edit, goedbedoeld is niet de juiste omschrijving, het zijn sterke krachtige adviezen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.