• 0

Nieuw project en algemene voorwaarden

Beste HL'ers,

 

Via de zoekfunctie kon ik mijn vraag niet vinden, vandaar deze post.

 

Momenteen heb ik een eenmanszaak gefocust op usability en webdesign. Ik ben nu bezig met een nieuw project (een nieuwe website en onderdeel van m'n huidige onderneming) waarmee ik op dit moment alleen usability reviews ga leveren tegen een mooie prijs. Indien men deze dienst wilt bestellen, moet men akkoord gaan met mijn algemene voorwaarden. Aangezien deze dienst verwant is aan mijn hoofdactiviteit, wil ik eigenlijk geen nieuwe handelsnaam registreren en gewoon factureren vanuit de handelsnaam die ik al bezit. Oftewel; één administratie voeren.

 

De huidige algemene voorwaarden dekken niet helemaal de nieuwe dienst die ik wil leveren en staan uiteraard ook niet op naam van die nieuwe website. Mijn vragen:

- Is het mogelijk dat ik voor de nieuwe website, op naam van deze website, nieuwe algemene voorwaarden schrijf en zijn deze dan geldig, ondanks deze naam niet als handelsnaam staat geregistreerd?

Of:

- Kan ik aanvullende voorwaarden schrijven, die alleen van toepassing zijn op de nieuwe website en zo ja; is dit rechtsgeldig.

 

Uiteindelijk wil ik graag alles onder één naam houden, zodat ik één administratie kan voeren. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten te maken, aangezien ik het lastig vind om het te verwoorden . :)

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Quinten

Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Quinten,

 

Je kunt aangepaste voorwaarden maken voor een specifieke dienst. Dat kan een volledige nieuwe set voorwaarden zijn of een addendum dat je voor die dienst "aanvullend" (of "in afwijking op") van toepassing verklaart naast je algemene voorwaarden. Op je nieuwe website maak je duidelijk onder welke handelsnaam je deze dienst verricht ("xxx is een dienst van ...") en je vermeldt daarbij tevens je KvK nummer.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

 

De huidige algemene voorwaarden dekken niet helemaal de nieuwe dienst die ik wil leveren en staan uiteraard ook niet op naam van die nieuwe website. Mijn vragen:

- Is het mogelijk dat ik voor de nieuwe website, op naam van deze website, nieuwe algemene voorwaarden schrijf en zijn deze dan geldig, ondanks deze naam niet als handelsnaam staat geregistreerd?

 

 

Groeten Quinten

 

Ter verduidelijking en om misverstanden te voorkomen, jouw eenmanszaak (lees:jij) levert de diensten. Die worden niet geleverd door of via de website. Helaas valt maar al te vaak te lezen .....nl levert (...). Daarom wijs ik er nog maar eens extra op.

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste Edward,

 

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat ik de diensten lever; echter neem ik aan dat er toch een naam boven de factuur en algemene voorwaarden moet staan staan (?).

 

Een vermelding zoals; "..... is onderdeel van X", of "Deze dienst wordt geleverd door X" is toch correct? Of mis ik nu de kern van je boodschap? En ontkracht jouw bericht het voorgaande van John?

 

Je bericht roept vragen op haha ;D Alvast bedankt!

 

Groeten Quinten

Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.