Jump to content
tims1982
Verberg

vragen naar indicatie salaris

vraag

Op mijn website(s) gericht op huur en verhuur wil ik huurders, bij het aanmaken van een account, vragen om een indicatie van hun salaris. Dit zodat verhuurders een goede schifting kunnen maken in de berichten die zij ontvangen van potentiële huurders.

Echter nu vraag ik mij af of dit zomaar mag.

Kan iemand hier daar uitsluitsel over geven? Ben zeer benieuwd :)

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Dat mag gerust Tim. het is niet alsof je ze vraagt of ze een ernstige aandoening hebben voorafgaand aan indiensttreding bij jou ;)

Uiteraard is het aan de bezoeker of ze die info wil geven.

Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

• 0
  • Rate this answer

Maar hoe check je of iemand 'eerlijk' zijn salaris ingeeft? En los daarvan, wat voor informatie verschaft een salarisindicatie als je niet weet welk uitgavenpatroon daarbij hoort? (iemand kan een hoog salaris hebben, maar ook hele hoge maandlasten en dus per saldo nog niet kredietwaardig zijn bijvoorbeeld.)

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

• 0
  • Rate this answer

het gaat om huur, dus als mensen daar niet eerlijk over zijn, dan krijgen ze niet de categorie huurwoningen te zien die bij hen past.

vergelijk een huis kopen: dan ga je toch ook niet liegen over je inkomen?

Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

• 0
  • Rate this answer

Mensen zijn vaak huiverig om hun salaris zomaar ergens in te tikken. Kun je niet beter een aantal categorieën huurprijzen maken (vanaf - tot en met) waarvan ze er één of meerdere kunnen selecteren?

• 0
  • Rate this answer

Bedankt John voor het meedenken.

Ik vraag naar een indicatie. 15.000 - 20.000, 20.000 - 25.000 bijvoorbeeld.

En ik zal er een optie bijzetten die huurder kunnen kiezen als ze geen salaris in willen vullen.

De tijd zal het leren of mensen het wel of niet in willen vullen...

Je zal wel gelijk hebben maar ik wil het toch even proberen omdat het voor verhuurders erg nuttige informatie kan zijn.

• 0
  • Rate this answer

En ik zal er een optie bijzetten die huurder kunnen kiezen als ze geen salaris in willen vullen.

Ik zou die optie er niet inzetten.

daarmee ontkracht je namelijk behoorlijk de belangrijkheid ervan en wordt het mi minder serieus genomen.

Ik denk dat het heel legitiem voor je is deze vraag te stellen en echt geïnteresseerden zullen dat toch wel invullen.

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl