• 0

Draadloos TV Kijken

Dag beste mensen,

 

Op dit moment (nou ja niet exact dit moment) leggen mijn vriendin en ik de laatste hand aan ons eerste huis. Nu willen wij de woonkamer iets anders indelen dan de planners in gedachten hadden. Dit houdt onder andere in dat we de tv op een andere plaats gaan zetten dan waar het aansluitpunt zich bevindt. Ik kan natuurlijk een kabel doortrekken en mooi wegwerken, maar ik ben nog al lui van aard en wil dit draadloos oplossen. Ik ben daarom op zoek naar het volgende:

 

Basis station direct aansluiten op entry point tv signaal en vervolgens een ontvanger op de tv aansluiten zodat een draadloze verbinding tot stand wordt gebracht

 

Ik wil een andere ontvanger op de tv (nou ja pc tv kaart) aansluiten die boven staat. Deze tv's moeten natuurlijk afzonderlijk te bedienen zijn.

 

Is dit mogelijk? Ik kan eigenlijk alleen maar producten vinden die het mogelijk maken om het signaal van bijvoorbeeld een pc (dvd) naar een tv te transporteren. Maar het moet dus net iets meer zijn.

 

Kan iemand me op weg helpen?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een reactie van Benm vond ik op circuitsonline.net

 

Je kunt niet even de hele band draadloos van de ene naar de andere kamer verplaatsen nee. Natuurlijk kan het wel met 1 kanaal tegelijk.

 

Stel dat je de 800 Mhz brede TV band door zou willen zenden, dan vermoed ik dat je aardig ruzie krijgt met alle radio's en TV's in de omgeving... met die bandbreedte moet je aardig wat vermogen aanzwengelen om nog een bruikbaar signaal over te houden

 

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design

 

http://www.circuitsonline.net/forum/view/5559

 

Maar ik wil wel heel de band naar een andere plek hebben, waarom kan dat niet?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ja die links had ik ook gevonden, met nog veel meer.

Het is me duidelijk dat je heel gemakkelijk een signaal kunt overbrengen van pc naar tv of van 1 tv naar de andere.

 

Maar ik wil niet dat hetzelfde signaal wordt overgebracht, nee ik wil dat er op de 2 tv's verschillende zenders bekeken kunnen worden en daar heb ik eigenlijk nog geen product voor teruggevonden.

 

Ik heb wel iets gevonden waarmee ik 1 tv draadloos kan maken. Dat is het volgende product:

 

http://www.marmitek.nl/nl_site/pdf/9275.pdf

 

Ik zou dan een splitter kunnen plaatsen op het binnenkomende signaal, een kabel naar 1 tv (wat ik eigenlijk al niet wil) en op de andere aansluiting sluit ik dan dit bovenstaande product aan.

 

Vervolgens gebruik ik het volgende product:

http://www.marmitek.nl/nl_site/pdf/9516.pdf

Om een aansluiting te maken van mijn pc naar mijn tv. Dat lijkt me ook wel wat.

 

Maar goed, hoe dan ook, ik heb nog niets kunnen vinden waarmee ik twee tv's draadloos kan verbinden met het signaal, waarbij ze afzonderlijk van elkaar te bedienen zijn.

 

Iemand een idee?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

 

Philips had daar al een paar apparaten voor, de videolink-serie (VL1100, VL1200 en VL1400), maar die worden niet echt actief vermarket. Nu maken ze wel veel poeha over Connected Planet. Deze maand komt de draadlozevideoconnectors van Streamium op de markt, maar ik lees alleen maar over pc-2-tv en niet wat jij zoekt. Dus toch maar eens zoeken naar zo'n VL-ding. Kost maar iets van 55 dollar.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hehe.. dit is weer eens wat anders dan een dubbelpost, dezelfe thread op 2 totaal verschillende fora :)

 

Evengoed kun je niet alle signalen draadloos doorsturen. Wat je wel kunt doen is een tv-tuner neerzetten bij het aansluitpunt, en vanaf daar 1 kanaal draadloos naar je tv brengen. Je 'zapt' dan met de AB van de tv tuner, niet van de tv zelf.

 

Natuurlijk kun je deze truc herhalen met andere ontvangers in je huis.... maar ik zou gewoon kabel leggen en wegwerken, is een stuk minder werk ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Digitenne had gelijk mijn aandacht bij hun reclame spots, het sprak me erg aan maar helaas val ik inderdaad nog niet in hun verzorgingsgebied. Het is gewoon beperkt tot de grootste stedelijke agglomeratie, de twee na grootste (Breda tot Eindhoven) telt blijkbaar nog niet mee. Maar als het komt is het zeker een alternatief, voor mij mag het allemaal draadloos.

 

Tot die tijd ga ik me toch houden aan het advies van Ben. Een draad leggen en wegwerken in de woonkamer, maar ik ga wel een splitter op de signaal entry plaatsen waar ik dan ook die marmitek tuner plaats voor verzending van het signaal naar boven (pc tv kaart). En ik neem het appartaat dat verzend van de pc naar de tv om de multimediale beleving te verhogen. Misschien dat ik dan voorlopig nog geen draadloos internet installeer om stortingen te voorkomen. Dat zijn ook de kleinste draadjes (alleen adsl kabeltje naar boven via leiding) dus niet echt probleem.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het hele verhaal niet exact doogelezen, dus misschien is het al genoemd... vandaag stond in het Karwei blaadje zo'n sysyeem voor 49 euro.

 

Dit staat er als tekst bij?

 

Draadloos systeem voor DVD of Video

Geeft audio-, vidieo-, DVD-, en satellietsignalen draadloos door. Frequentie 2.4Ghz. 1 jaar garantie.

 

Lijkt mij dat je zoiets zoekt?

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

He Rene,

 

Het is inderdaad zoiets dat ik zoek, maar net niet helemaal. Dit soort systemen geeft 1 signaal door, hetzelfde signaal als dat bijvoorbeeld beneden gekeken wordt, dus dat is niet handig. Maar ik heb inmiddels geleerd dat wat ik wil niet mogelijk is. Dan vind ik tot nu toe de marmitek optie het beste, daar zit een ingebouwde tuner in en kan ik op afstand de tv bedienen.

 

De actie van karwei biedt een te eenvoudig product http://www.karwei.nl/krant/index.jsp zonder afstandbediening. Maar bedankt voor het meekijken. ;)

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Maar kun je niet gewoon dat CableLink 75 systeem van Marmitek nemen. De transmitter plug je dan in je CAI-aansluiting en de ontvanger in je TV in bijv. de slaapkamer. Volgens mij kun je er dan ook nog een 2e ontvanger bijkopen de GigaVideo 40 die je dan op je tweede TV kunt aansluiten.

 

Ik ga het in ieder geval uitzoeken. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi, kwam deze vraag bij toeval tegen, omdat ik met een soortgelijke vraag zit. Inmiddels heb ik ook wat extra info op de Maritek site gevonden:

 

Maritek geeft aan dat je max. 2 sets kunt combineren. Zie de FAQ voor de Cablelink 75.

http://www.marmitek.com/en/klantenservice/answer.php?product=121&faq=483

 

Product: CableLink 75 Art. nr. 09275

Question: Can I watch the CableLink signal in different rooms?

Answer:

Yes, you can use multiple receivers. You will, however, get the same signal on every receiver. If you want to watch independent signals, you can also combine two CableLink sets. We do not recommend using more than two sets.

 

Kortom, dit lijkt mij een mogelijke oplossing voor dit probleem. Hoewel er vast een behoorlijk prijskaartje aan hangt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.