• 0

Zakelijke aangifte 2009 voor ondernemers

Ik ben mede-eigenaar van een VOF tesamen met mjn broer. Nu hebben wij beiden een 'aangifte IB-belasting voor ondernemers voor 2009' gedaan.

 

Prive en zakelijk is dus per persoon in 1 aangifte verwerkt. Nu heb ikzelf een voorlopige aanslag 2009 teruggekregen met 'te ontvangen geld' Ook is dit geld al gestort op mijn priverekening.

 

Maar mijn vraag; Is het geld wat ik nu terugkrijg allemaal prive of zit er ook een gedeelte zakelijk in (wat ik dan weer eventueel op de zakelijke rekening moet zetten?) Zit er een bepaalde verdeelsleutel in.....?

 

Hoor graag uw reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben mede-eigenaar van een VOF tesamen met mjn broer. Nu hebben wij beiden een 'aangifte IB-belasting voor ondernemers voor 2009' gedaan.

 

Prive en zakelijk is dus per persoon in 1 aangifte verwerkt. Nu heb ikzelf een voorlopige aanslag 2009 teruggekregen met 'te ontvangen geld' Ook is dit geld al gestort op mijn priverekening.

 

Maar mijn vraag; Is het geld wat ik nu terugkrijg allemaal prive of zit er ook een gedeelte zakelijk in (wat ik dan weer eventueel op de zakelijke rekening moet zetten?) Zit er een bepaalde verdeelsleutel in.....?

 

Hoor graag uw reactie.

 

Ik neem aan dat de voorlopige aanslagen of eventueel loonbelasting ook privé betaald zijn.

Dan is de teruggaaf ook duidelijk privé.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

is duidelijk, ga ik het lekker opmaken ;D

 

Voordat we dit kunnen bevestigen, kun je aangeven waarom je geld terug hebt ontvangen?

- had je al een voorlopige aanslag betaald die te hoog bleek?

- was de VOF verliesgevend of was er maar een klein winstje?

- heb je aftrekposten (bijv. eigen woning of lijfrente) i.c.m. inkomen uit loondienst naast de VOF?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ja begrijp het grapje wel.....was bij wijze van ;D

 

Verder heb ik, buiten dit forum, ook nog het nodige advies gekregen. Dus heb ook de antwoorden die Joost hier heeft gesteld.

 

Ieder geval bedankt en van mijn kant mag er een "slotje" op dit onderwerp.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.