• 0

Inkoop belgische firma met NL btw nummer

Ik heb nl firma (eensmanszaak) en wil een machine van een Belgische bvba aankopen.

Aanvankelijk dacht ik dat ik de prijs excl btw moest betalen omdat de belgische verkoper geen btw mag rekenen aan een nederlandse koper.

Maar de verkoper zet 19% btw op de factuur dus ik vraag om een nederlands btw nummer. die geeft hij maar daarbij staat de belgische firma naam/plaats.

Ik wil achteraf geen probleem met teruggave van de BTW dus mijn vraag is, kan dit op deze manier ?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Als men een NL BTW-nummer geeft, dan zal men hier een vestiging of verkooppunt hebben met een eigen BTW-nummer, dat is wel mogelijk.

Mocht je het niet vertrouwen, dan kun je bij de Belastingtelefoon controleren of het BTW-nummer klopt met het opgegeven bedrijf.

Uiteraard is het wel van belang om een en ander te controleren, om inderdaad zeker te weten dat je de voorbelasting mag aftrekken.

Groeten,

Louis

www.visservaneck.nl.

• 0

Op de vraag welke bedrijfsnaam en rechtsvorm bij het nederlandse btw nummer hoort krijg ik de belgische bvba op. (kan dit ?)

Ik weet niet wat er op het factuur gaat komen, als ik de btw betaal en ik krijg een belgisch factuur ben ik de klos... want betaal contant of vooruit.

• 0

het kan zijn dat de BVBA een zogenaamde vaste inrichting heeft in NL.

Je kunt via de belastingtelefoon het BTW nummer verifiëren: 0800-0543, optie 2 en optie 1.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar