HL offline meeting 26 november 2010

Aanbevolen berichten

 

Ik kan straks als assurantie adviseur uit alle hoeken leads ontvangen, iedereen heeft verzekeringen (nodig) niet waar.

 

Ik spreek even voor mezelf, maar hier zit ik juist niet op te wachten. Voor mij is het gewoon gezellig kletsen met mede-ondernemers, en als je dan eens wat voor iemand kan betekenen is dat altijd leuk. Maar ik wil graag niet als lead of prospect of wat dan ook gezien worden tijdens de bijeenkomst......

 

Misschien bedoelde je het ook niet zo, maar mijn nekharen gingen wel overeind en ik zag straks alweer allemaal mensen op zoek naar nieuwe leads rondhobbelen.

 

Groet, Martin

 

Nu lijkt het net of bovenstaand citaat van John Bouwmans is, terwijl John Bouwmans - voor zover mij bekend - niets met verzekeringen doet.

 

Link naar reactie

Ik ga ook afhaken als we dat speeddaten of netwerken gaan doen.

 

Ik heb hier echt geen zin in. Ik wil gewoon een beetje ouwenhoeren en een drankje doen. Natuurlijk ben ik ook altijd op zoek naar nieuwe opdrachten, maar daar was deze bijeenkomst nooit voor bedoeld.

 

Bovendien heb ik een hekel aan verzekeringen e.d. dus wil ik dat absoluut niet combineren met meeting in mijn vrije tijd.

Link naar reactie

Of ik lees mijn tekst helemaal verkeerd of er wordt gereageerd op 1 iemand die niet onder de "geinteressseerden" valt.

 

Mijn voorstel: Voor de geinteresseerden een andere meeting op te zetten die hun bedrijf daarmee kunnen promoten en daarmee evt zaken kan doen via dit forum.. Webshop, detailhandel etc was als voorbeeld.

 

Niks meer, niks minder!

 

 

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie

Mijn voorstel m.b.t. dat speeddate gebeuren was dus niet bedoeld als netwerk mogelijkheid of een manier om prospects binnen te hengelen. Maar puur om ervoor te zorgen dat je iedereen een keer te spreken krijgt en op die manier interessante (extra) gesprekspartners voor de rest van de avond vindt. Dit aangezien ik over het algemeen op een meeting amper de helft van de mensen spreek en je in de praktijk vooral met je bekenden staat te babbelen (wat natuurlijk super gezellig is altijd).

 

Voor mij is een HL-meeting bovenal een gezellig samenzijn met mede-ondernemers, niet zozeer een netwerk meeting. Hoewel een interessant contact natuurlijk altijd opgedaan kan worden zou dat niet de insteek dienen te zijn naar mijn mening.

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Ik heb onlangs een netwerkbijeenkomst gehad in Leiden, daar liep iedereen met een naambordje opgespeld, het ging allemaal vrijblijvend en plezierig.

Iemand die iets over zijn vak wilde vertellen, kon dat doen, maar ook andere onderwerpen werden besproken.

 

Bij speeddaten denk ik toch meer aan een elevatorpitch o.i.d., of iets wat opgedrongen wordt.

 

Persoonlijk kijk ik liever naar de namen van mensen die zich opgeven voor deze dag, en zoek ik daarbij een aantal mensen in wie ik geintreseerd ben.

Dat kan de persoon zelf zijn of zijn product of bedrijf.

 

Ik denk wel dat ik kom, heb me nog niet opgegeven, maar speeddaten is niks voor mij.

 

Misschien zit er een goede speecher tussen de HL leden, lijkt me prachtig om bv Ruben van den Oord een keer aan te horen met een visie over ondernemen. ;D

 

Link naar reactie

Wat ik zelf op netwerk events wel eens gezien hebt is dat je naar keuze een schroefje of moertje bij binnenkomst uitgedeeld krijgt. Indien je dan als eerste iemand kunt vinden die het bijpassende schroefje of moertje heeft gevonden, dan win je iets leuks (iPad?). Je kunt zoiets op verschillende manieren doen. Veel mensen worden dan erg fanatiek met contact maken, en contact maken zelf gaat ook een stuk makkelijker. Je voorkomt dat je de hele tijd dezelfde groepjes hebt van mensen die elkaar kennen en mensen die later binnenkomen worden ook enthousiast ontvangen :). Het belangrijkst is wel dat het vrijwillig is en leuk is om mee te doen, mensen dingen verplichten gaat niet werken.

Link naar reactie

Algemeen gesproken kunnen we natuurlijk ook onze Higherlevel profielfoto's als badge of rugnummer opspelden of deze bij één van de printboeren van Higherlevel laten drukken op een kledingstuk naar keuze.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
Ik heb hier echt geen zin in. Ik wil gewoon een beetje ouwenhoeren en een drankje doen.

Dit. Als het een netwerk/speeddate gebeuren gaat worden haak ik af.

 

Algemeen gesproken kunnen we natuurlijk ook onze Higherlevel profielfoto's als badge of rugnummer opspelden...

Ik denk niet dat het veel toevoegt om mijn profielfoto geprint op mijn borst te dragen... ;)

Link naar reactie
Ik denk niet dat het veel toevoegt om mijn profielfoto geprint op mijn borst te dragen...

 

Dan speld jij een zwartwitte naambadge op met naam en Z@ph. Het is maar hoe je jezelf het beste denkt te kunnen presenteren op zo'n gelegenheid. Ik denk dat mijn voorstel tot een laagdrempelige herkenbaarheid en enige creativiteit van forumgebruikers onder deelnemers kan leiden.

 

Iedereen een standaard naambordje uitreiken wordt al snel saai en formeel. Dan delen we samen een nader te bepalen originaliteitsprijs uit, want ik ga proberen te komen. En misschien kan er wel een tent op de kade geplaatst worden voor mensen zonder zeebenen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie

Ik denk niet dat het veel toevoegt om mijn profielfoto geprint op mijn borst te dragen...

 

Dan speld jij een zwartwitte naambadge op met naam en Z@ph. Het is maar hoe je jezelf het beste denkt te kunnen presenteren op zo'n gelegenheid. Ik denk dat mijn voorstel tot een laagdrempelige herkenbaarheid en enige creativiteit van forumgebruikers onder deelnemers kan leiden.

 

Iedereen een standaard naambordje uitreiken wordt al snel saai en formeel. Dan delen we samen een nader te bepalen originaliteitsprijs uit, want ik ga proberen te komen. En misschien kan er wel een tent op de kade geplaatst worden voor mensen zonder zeebenen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

 

Stuur jij die badge op dan?

Link naar reactie

Ik denk niet dat het veel toevoegt om mijn profielfoto geprint op mijn borst te dragen...

 

Dan speld jij een zwartwitte naambadge op met naam en Z@ph. Het is maar hoe je jezelf het beste denkt te kunnen presenteren op zo'n gelegenheid. Ik denk dat mijn voorstel tot een laagdrempelige herkenbaarheid en enige creativiteit van forumgebruikers onder deelnemers kan leiden.

 

Iedereen een standaard naambordje uitreiken wordt al snel saai en formeel. Dan delen we samen een nader te bepalen originaliteitsprijs uit, want ik ga proberen te komen. En misschien kan er wel een tent op de kade geplaatst worden voor mensen zonder zeebenen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

 

Lees ik hier de uitdaging om weer met een orginele kleding te komen..? Wie trekt zijn kilt weer uit de kast? Of zitten we zo dicht tegen de winter aan dat het de apres-ski word?

Link naar reactie

Heb me ook weer aangemeld, leuk om iedereen weer te zien! Ik kijk zelf vooraf wel wie er komt en ik neem me altijd voor om bepaalde mensen zeker even te spreken, omdat ik daar altijd leuk contact mee heb. Ook mensen die ik nog nooit heb ontmoet en die ik door topics leuk vind, komen op t lijstje. De bekenden red ik wel, de nieuwe niet altijd maar dat maakt verder niet uit. Ik heb er zin in!

Link naar reactie

Wanneer je het enkel beperkt tot een borrel dan klikken toch vaak weer dezelfde mensen samen. Ik ben op zich ook niet zo'n voorstander van speedates, maar je kunt hier wel een nuttige draai aan geven.

 

Wat mij vaak opvalt is dat ondernemers niet goed in staat zijn om een elevator pitch te doen. Doe maximaal een uurtje speeddate (max 3 minuten per date) en koppel daar een wedstrijd aan wie de beste pitch kan doen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Wanneer je het enkel beperkt tot een borrel dan klikken toch vaak weer dezelfde mensen samen. Ik ben op zich ook niet zo'n voorstander van speedates, maar je kunt hier wel een nuttige draai aan geven.

 

Wat mij vaak opvalt is dat ondernemers niet goed in staat zijn om een elevator pitch te doen. Doe maximaal een uurtje speeddate (max 3 minuten per date) en koppel daar een wedstrijd aan wie de beste pitch kan doen.

 

Met vooraf natuurlijk wel iets leerzaams; hoe kun je het beste pitchen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.