HL offline meeting 26 november 2010

Aanbevolen berichten

Ah er is weer beweging ;D

Wat thema betreft denk ik dat netwerken en duurzaam ondernemen beetje te standaard is, daar hoor je al zoveel over tegenwoordig. Ik probeer iets te verzinnen wat voor heel brede doelgroep geldt en dan denk ik net als anderen aan marketing, maar misschien ook wel iets van boekhouding/wetten (hoewel dat ook weer per bedrijf kan verschillen wat wel/niet van toepassing is), misschien iets van innoveren / wat doen met nieuwe ideeen, of misschien iets van time management (neem aan dat vrijwel iedereen wel tijd tekort komt....).

Social media kan ook leuk zijn hoewel dat misschien ook al standaard wordt tegenwoordig. ;)

 

iig fijn als het op 'n vrijdagavond zal zijn!!

Link naar reactie

Hoe vaak hebben we na de vorige HL-borrels niet gehoord dat men helemaal geen tijd had om iedereen te ontmoeten en vindt men het jammer dat ze na afloop niet weten bij welke naam welk gezicht hoort.

Wat mij betreft geen rondje elevator-pitchen en visitekaartjes uitdelen. En liever ook geen presentatie of workshop, daar zijn elders voldoende mogelijkheden voor en het gaat allemaal van de in-real-life tijd af.

 

Misschien een A4'tje uitdelen met de namen van alle aanwezigen erop en dan een kwartiertje of zo hectisch door elkaar lopen, handen schudden en afstrepen wie je "gehad hebt"?

Link naar reactie

En soort van speeddate idee maar dan met een wat andere invulling spreekt me wel aan. Feit is toch dat je (ik althans) na afloop van een meeting meestal amper met de helft van de mensen hebt gesproken. Nu zie ik de HL meetings persoonlijk ook niet meteen als een netwerk bijeenkomst maar vooral als een gezellig samenzijn met mede-ondernemers waar je en passant het nodige te weten komt over hun ondernemingen en activiteiten (en wie weet wat voor elkaar kunt betekenen). Tevens is het een ideale mogelijkheid met bekenden bij te kletsen. Toch leuk hoe het forum ook je kenniskring weet uit te breiden.

 

Voor wat betreft het speeddate idee, misschien steeds een ander groepje van zeg een man of 5? En dan niet 2 minuten maar gewoon een goed kwartier ofzo. Op die manier komt iedereen elkaar te spreken, heb je de tijd om interessante punten aan te snijden en voor de rest van de avond weet je meteen wie gesprekspartners zijn waar je verder mee wilt kletsen.

 

Spreekt mij persoonlijk meer aan dan een workshop of presentatie en het houdt de zaak lekker informeel.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

A'foort is wel een heel stuk verder als R'dam.... :P

maakt niet uit hoor, count me in!

 

Voor wat betreft het speeddate idee, misschien steeds een ander groepje van zeg een man of 5? En dan niet 2 minuten maar gewoon een goed kwartier ofzo. Op die manier komt iedereen elkaar te spreken, heb je de tijd om interessante punten aan te snijden en voor de rest van de avond weet je meteen wie gesprekspartners zijn waar je verder mee wilt kletsen.

dat spreekt mij ook wel aan!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Ik ben niet zo van het verplicht (speed) daten. Ik vergeet vrij snel namen en gezichten helaas en weet ik aan het eind van de avond nog niet met wie ik eigenlijk heb gesproken. Ik zou het wel gemakkelijk vinden als iedereen een badge op heeft, met hierop de forumnaam en bedrijfsnaam oid. Kunnen die worden gemaakt evt?

Dan hebben we in ieder geval al een gedeelte herkenbaarheid ondervangen.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Hoi Joost,

 

Maar om het onderwerp nu weer te volgen, moet iedereen dan weer een berichtje plaatsen of gaat dat vanzelf helemaal goed?

 

Groeten,

 

Sander

 

je kunt rechtsonder op abonneer klikken, ook zonder eerst iets zelf te schrijven. Mensen die een abo hadden op het oude topic hebben daarvan een e-mail en zien daar als laatste nu mijn verwijzing staan naar dit topic.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zojuist de locatie-eigenaar gesproken. Het is rond !.

 

Het event staat nu definitief in de agenda van HL.nl

S.v.p. aanmelden vanuit die pagina !

 

Ook heb ik alvast een carpool topic aangemaakt.

 

Mixing work with pleasure ! Gezellig ! Ik heb er enorm veel zin in om jullie (weer) te zien !

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Voor wat betreft het speeddate idee, misschien steeds een ander groepje van zeg een man of 5? En dan niet 2 minuten maar gewoon een goed kwartier ofzo. Op die manier komt iedereen elkaar te spreken, heb je de tijd om interessante punten aan te snijden en voor de rest van de avond weet je meteen wie gesprekspartners zijn waar je verder mee wilt kletsen.

 

 

;D ik doe even met je mee Arno : Er komen 100 personen (meer mogen er niet op de boot namelijk) dit betekent 20 groepjes van 5 personen. Deze 5 personen lullen effe lekker een kwartiertje, en dan de grote roulatie : alle nummers 1 uit het groepje schuiven een groepje naar links, en alle nummers 2 uit het groepje een groepje naar rechts. De nummers 3 gaan recht vooruit, de nummers vier naar het groepje achter hen. Nummer 5 blijft zitten, die ziet iedereen wel weer verschijne !

 

Bij de 2e keer stoelendans lijkt het op die laatste bijeenkomst van het CDA ben ik bang (bordje NEE wanneer je het er WEL mee eens bent enzovoorts hahaha)

 

Ik zal je vertellen dat ik het in ieder geval bij de derde stoelendans opgeef en me aansluit bij de lotgenoten die hun groepje na de 2e ronde al kwijt waren (ik kan namen noemen.....neee......toch maar niet !) en pak met hen een gezellig en ongedwongen biertje aan de bar en keuvelen op ons gemak verder met in onze ooghoeken de vertwijfelde gezichten van de stoelendansers.

 

Dus eigenlijk, eerlijk gezegd, vind ik het een TOP idee ! Dus ga vooral door met uitwerken ! Lijkt me super om te zien !

 

2 persoonlijke vraagjes : Stel je doet mee; mag je dan ook personen uitsluiten die je absoluut niet wilt spreken ;D

en 2 : hoe kun je vooraf uitschrijven en je wel inschrijven voor een plaatsje op de publieke tribune ? (dit is dan de bar natuurlijk!)

 

Succes met de rest van de organisatie. Ik ga mijn lief vragen of ik ook mag komen en alvast kijken of er een redelijk hotelletje zit in de buurt.

 

Mocht ik ergens iemand kunnen helpen, je weet me te vinden.

 

 

 

 

Link naar reactie

Voor wat betreft het speeddate idee, misschien steeds een ander groepje van zeg een man of 5? En dan niet 2 minuten maar gewoon een goed kwartier ofzo. Op die manier komt iedereen elkaar te spreken, heb je de tijd om interessante punten aan te snijden en voor de rest van de avond weet je meteen wie gesprekspartners zijn waar je verder mee wilt kletsen.

Even rekenen: als er net als vorig jaar 70 mensen komen, dan heb je 17 rondes van een kwartier nodig, dat is dus ruim 4 uur voor de kennismaking. Dan blijft er niet zoveel "rest van de avond" over ... :-\

Link naar reactie

Even rekenen: als er net als vorig jaar 70 mensen komen, dan heb je 17 rondes van een kwartier nodig, dat is dus ruim 4 uur voor de kennismaking. Dan blijft er niet zoveel "rest van de avond" over ... :-\

 

Dit was een suggestie, eentje van het type vrijblijvende voorzet richting doel welke zowel ingekopt kan worden als ruim over kan zwaaien. Dus hou me niet vast aan de wiskundige implicaties bij een grote opkomst, ik had het verder niet uitgewerkt ofzo ;D

 

Maar als er animo is voor iets speeddate-achtigs kan een variant hierop wel degelijk eventueel interessant zijn. Al dan niet met publieke tribune 8)

 

 

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Even rekenen: als er net als vorig jaar 70 mensen komen, dan heb je 17 rondes van een kwartier nodig, dat is dus ruim 4 uur voor de kennismaking. Dan blijft er niet zoveel "rest van de avond" over ... :-\

 

Dit was een suggestie, eentje van het type vrijblijvende voorzet richting doel welke zowel ingekopt kan worden als ruim over kan zwaaien. Dus hou me niet vast aan de wiskundige implicaties bij een grote opkomst, ik had het verder niet uitgewerkt ofzo ;D

 

Maar als er animo is voor iets speeddate-achtigs kan een variant hierop wel degelijk eventueel interessant zijn. Al dan niet met publieke tribune 8)

 

 

 

 

 

Ik vindt dit eigenlijk een fantastisch idee.

Waarom straks niet een topic openen waar mensen elkaar kunnen ontmoeten in de vorm van een "speeddate" en je daarna samen kunt praten op welk terrein je iets voor elkaar kunt betekenen.

 

Ik kan straks als assurantie adviseur uit alle hoeken leads ontvangen, iedereen heeft verzekeringen (nodig) niet waar.

Maar ik zou ook graag eens willen weten hoe ik iets kan betekenen voor een webwinkel/detailhandel, mijn netwerk daarvoor openstellen kost mij weinig tijd of moeite en wanneer ik er van overtuigd ben dat mijn klanten op een goede manier behandeld worden lijkt me dit een win-win situatie.

 

Dit is niet gericht op de komende meeting, maar wellicht kunnen we zoiets in kleinere vorm gieten en dat elke geinteresseerde zijn bedrijf open stelt voor een netwerkmeeting?

 

Meest makkelijke manier om nieuwe klanten te werven is toch door middel van mond-op-mond reclame lijkt mij!

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie

 

Ik kan straks als assurantie adviseur uit alle hoeken leads ontvangen, iedereen heeft verzekeringen (nodig) niet waar.

 

Ik spreek even voor mezelf, maar hier zit ik juist niet op te wachten. Voor mij is het gewoon gezellig kletsen met mede-ondernemers, en als je dan eens wat voor iemand kan betekenen is dat altijd leuk. Maar ik wil graag niet als lead of prospect of wat dan ook gezien worden tijdens de bijeenkomst......

 

Misschien bedoelde je het ook niet zo, maar mijn nekharen gingen wel overeind en ik zag straks alweer allemaal mensen op zoek naar nieuwe leads rondhobbelen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.