• 0

Huurcontract

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Weet iemand of er een voorbeeld huurcontract bestaat voor het verhuren van je pand dat de gehele opstal voor rekening komt voor de huurder , dus alles uitgesloten.

 

Als je een maatwerkcontract zoekt, waarom denk je dan dat er een voorbeeld bestaat? Beter kun je een roz voorbeeld pakken en dat hierop aan (laten) passen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost.

Ik bedoel dat als er iets is zoals lekkage onderhoud ,schilderwerk ed voor rekening van de huurder komt.

Het was de bedoeling casco maar omdat wij naar spanje willen kwam de huurder zelf met het voorstel voor het gehele onderhoud ( verrekening in de huur).

Ik begrijp wel dat de opstal en sommige verzekeringen op mijn saldo komen.

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij waar je op doelt is wat men in het buitenland kent als een Tripple net lease.

Dit betekent concreet dat de huurder de belastingen, verzekeringen en onderhoud betaald. Hoewel ik dit in het buitenland vaker heb gezien ken ik dit in Nederland niet. Neemt niet weg dat het een interessant concept is om alle lasten bij de huurder te leggen al komt dit mij eerder als een lease ipv huur over.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost.

Ik bedoel dat als er iets is zoals lekkage onderhoud ,schilderwerk ed voor rekening van de huurder komt.

Het was de bedoeling casco maar omdat wij naar spanje willen kwam de huurder zelf met het voorstel voor het gehele onderhoud ( verrekening in de huur).

Ik begrijp wel dat de opstal en sommige verzekeringen op mijn saldo komen.

 

 

Okay prima, maar aan wie verhuur je nou en om wat voor ruimte gaat het? Dat maakt nogal uit voor de betreffende bepalingen in het Burgerlijk Wetboek.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost.

Het is een bedrijfspand dat ik naar prive wil halen ,daarom mijn vorige vragen over stakingswinst ed.

 

De nieuwe huur is een verzorgende sector, daarom mijn vorige vragen over huur met btw of zonder.

 

Ik begrijp alleen jouw opmerking over het burgerlijk wetboek niet .

Ik bedoelde met verhuren dat de risico's over een lekkend dak , of afvoer en dergelijke dat dat voor de huurder komt.

Wat verrekend in de huur is.

 

Ik begrijp voor het veiligstellen van de opstal dat de verzekeringen daarvoor voor mij zijn.

Evenals eigenaardeel woz ed .

Link naar reactie
  • 0

Pand is inmiddels verhuurd.

Makelaar heeft alles uitgesloten op verzoek huurder.

Hij hoeft dan dan verhoging op de huur te betalen voor de btw derving.

Huurder was er ook blij mee, het was al casco verhuur , en er komt een nieuw dak op ,

daar zit 10 jaar garantie op , en dit is de huurtermijn.

Daarna recht van koop .

Dus een blije verhuurder en huurder.

Groetjes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.