• 0

Opdrachten via Higherlevel

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Beste allemaal,

 

Hebben jullie wel eens opdrachten via dit forum gekregen? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

 

 

 

Niet gekregen,wel vergeven. Ik ben wel van de gun factor. Tot nu toe pakt dat TOP uit. En geloof me, de opdracht die hij heeft aangenomen is er nou geen een waar je elke dag vrolijk van wordt..:)

 

Het lijkt me super als er veel meer ondernemers hier elkaar ondersteunen in het vergeven van opdrachten. Misschien gebeurd het al vaker dan ik denk/zie.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi Danny,

 

Om wat voor soort opdracht ging het? Dit omdat je schrijft: geen een waar je elke dag vrolijk van wordt.

 

 

 

Na 4 jaar gebruik te hebben gemaakt van een andere partij zijn wij via HL gebruik gaan maken van Qudo telefoondiensten. In korte tijd leuk contact via HL met Marcel gekregen en daarna besloten over te stappen naar hem.

 

We zijn een klein kantoor met 3 werknemers. Als we niet in staat zijn de telefoon te beantwoorden schakelt de telefoon automatisch door naar Qudo die de boodschap aanneemt.

 

 

Ons kantoor begeleid in opdracht van gemeenten (ex)-ondernemers bij de aanvraag van een BBZ regeling. In deze dienstverlening treden wij in contact met schuldeisers om een periode van rust te krijgen om deze aanvraag in te dienen en de uitslag af te wachten.

 

Dit betekent dus klanten die altijd spoed/stress/irritatie hebben en deurwaarders kantoren die ons ''lastig '' vallen voor onze clienten. Dus nou niet echt gezellige gesprekken die Qudo voert...

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Als ik je vraag interpreteer als: "hoe kan ik meer klanten via HL krijgen?"

 

Heb ik de volgende punten:

 

--- Je plaatst nu niet veel posten met een scherp inzicht. Doe dat wel, want men moet vertrouwen krijgen in jouw intelligentie en kunde (probeer elke post te schrijven zodat je een paar reuzen kunt verwachten).

--- Maak een kortere handtekening met een link naar je website

--- Maak een duidelijkere, meer flatterende, foto van jezelf.

 

En belangrijkste:

 

--- Zie het forum niet alleen als bron van mogelijke klanten, want dat doorziet men direct. Raak verslaafd aan het forum en kom er omdat je graag mensen helpt, en post veel nuttige adviezen. Gedraag je een beetje als de moderatoren: altijd online, en veel nuttige posts.

 

Dat kun je natuurlijk alleen volhouden als je dit forum echt leuk vindt, en als je echt graag keer op keer onbekenden verder helpt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Hoe lang ben je al lid van dit forum? En ben je ook lid van andere forums? En maakt het ook verschil dat je hier administrator bent, dat mensen je eerder benaderen? Of krijg je ook opdrachten via andere forums?

 

 

Link naar reactie
  • 1

4 klanten via HL, en diverse opdrachten vergeven via HL, waaronder bouw website, Google/Adwords en flyer ontwerp.

 

Maar nog veel belangrijker is denk ik de belangeloze inzet die mensen elkaar hier geven !

 

Zeker onder mijn vorige pseudoniem heb ik zo ontzettend veel belangeloze inzet gehad, dat is niet in opdrachten of geld uit te drukken. Van juridisch en fiscaal advies, begeleiding, motiverende gesprekken, tot het uitgroeien van een vriendschap en zakelijke samenwerking, waardoor ik nu weer volledig zelfstandig ben.

 

Opdrachten haal ik wel op een andere manier binnen, hier geven en nemen we inzet en advies.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog maar kort op dit forum, maar ik merk dat mensen hier heel behulpzaam zijn. Dat zie ik niet alleen hier, maar ook op andere forums waar ik lid van ben.

 

Zelf krijg ik ook opdrachten via forums, maar vooral door live te netwerken. Het is wel zo, dat mensen eerder naar mij toekomen, omdat ze mij al kennen van een forum. Daardoor heb ik eerder contact en gaat het allemaal sneller.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

En wat reuzen en kneuzen betreft: ik vind het lastig om die te geven. Ik ben er nog mee aan te oefenen en probeer dat op een zo goed mogelijke manier te doen. Dit geeft niets met mijn vraag te maken, maar ik wilde het wel melden.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het admin-schap een beperkte rol speelt in het verkrijgen van opdrachten, maar dat het veeeeel meer met branche en inzet te maken heeft.

 

Vooral bij Joost is het met name het op zeer regelmatige basis delen van kennis, kennis en nog meer kennis dat denk ik aansprekend werkt waardoor vertrouwen gewekt wordt.

 

HL levert me opdrachten op, maar niet substantieel omdat mijn grootste doelgroep hier niet zit.

HL is geven en nemen. Ik leer van de online discussies en die kennis pas ik toe waardoor ik meer klanten krijg. Geen direct omzet dus maar wel indirecte.

 

Heb trouwens wel van de week jlnsol opdracht gegeven voor de ontwikkeling en doorrekening van een onderdeel van een nieuw product.

Puur en alleen op basis van zijn input in een specifiek topic over verbrandingsmotoren waardoor we met elkaar in contact kwamen.

 

Higherlevel is trouwens minder dan andere fora gericht op het verstrekken van opdrachten aan elkaar cq. het werven van klanten.

HL heeft de overtuiging dat het delen van kennis op de langere termijn beter is voor ondernemers, hechtere contacten smeedt en dus op termijn ook stabielere samenwerkingen tot stand brengt.

Dat is lang niet altijd online zichtbaar trouwens maar het gebeurt wel, heel veel.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Frans bedankt voor je verhaal.

 

Mooi om alle verhalen te lezen. Zo leer ik Higherlevel en de mensen die hier zijn, een beetje kennen.

 

Ik ben vanaf juni lid en ik probeer hier zoveel mogelijk bij te dragen, maar ik moet nog steeds wennen aan het forum. Dat is anders ingedeeld dan ik gewend ben.

Regelmatig zie ik een interessant onderwerp en wil ik daarop reageren, maar dan zie ik alle andere reacties en dan wil ik die eerst lezen om een goede bijdrage te kunnen geven. Het zijn soms zoveel reacties, dat ik halverwege afhaak.

 

En wat de kneuzen en de reuzen betreft: daar hou ik nu helemaal mee op. Ik ga ze niet meer geven. Even proberen was voor mij genoeg.

 

Ik hoop nog meer verhalen van jullie te lezen.

 

Groeten van Hetty

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn voornaamste reden om op HL actief te zijn is het delen van mijn kennis en belangeloos helpen van anderen (dat is nu eenmaal de aard van het beestje). Tevens natuurlijk ook omdat ik HL een fijne community vind om in te verkeren en ik me hier thuis voel.

 

Mijn insteek is in ieder geval niet het profileren van mezelf of ons bedrijf in de hoop klussen binnen te halen. Desalniettemin komen er op zijn tijd wel opdrachten voort uit HL, zowel direct als indirect en zowel vaste klanten als eenmalige opdrachten.

 

Zo rond de 6 klanten tot nu toe.

 

Tevens werkt het ook de andere kant op en hebben we aan mede-HLers opdrachten vergeven en/of een goed woordje gedaan in ons netwerk over bepaalde partijen.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Geen klanten van HL gehaald. Daar is het me ook niet echt om te doen.

Vind het interessant om ervaringen en mogelijke oplossingen van anderen te lezen of om te kunnen helpen. Dat is de voornaamste reden van mijn activiteit op dit forum.

 

Overigens wel eens als 'intermediair' gespeeld, omdat ik een vraag van een HL lid zag en een collega ondernemer kende die hem wellicht een oplossing kon bieden.

 

www.up2dateprojecten.nl | www.kenteken-daten.nl | SMS voting manager

 

Volg ons op Twitter: http://twitter.com/u2dp

 

Volvo 1800S: http://volvo1800s.up2dateprojecten.nl/

Link naar reactie
  • 0

Ben bijna 2 jaar lid, maar heb na 241 posts nog geen betaalde opdrachten gekregen via HL. Wel redelijk veel reuzen :)

Ik had ook geen hoge verwachtingen, want waarom betaald advies vragen als je op HL gratis antwoord krijgt?

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik er 1 van. (hiermee bedoel ik klant van Arno zijn)

 

Ik heb zelf ooit via via 1 klant gekregen via het forum en ik heb een keer tijdens een meeting wat geluid neergezet.

 

Verder (nog) niet, maar dat komt vooral omdat hier weinig mensen uit branches vertegenwoordigd waar ik iets mee kan.

 

Dit is helemaal niet erg, want dat is nooit dmijn insteek voor mijn deelname geweest, want opdrachten krijg ik dan wel niet, maar gratis advies en informatie, leuke nieuwe ideeen en kritische vragen over mijn bedrijfsvoering wel. En dat vind ik nou juist een stuk belangrijker.

Link naar reactie
  • 0

Mijn deelname aan het forum is ontstaan tijdens het topic: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=25834;start=msg231568#msg231568

 

Hier in kreeg ik zoveel reacties en goede tips dat ik besloot te blijven en af en toe een opmerking of advies te geven als iets mij interesseerde of als ik er dacht verstand van te hebben.

Wat wel grappig is dat ik, door het geven van antwoorden of het stellen van vragen, veel geinteresseerden kreeg op mijn eigen productwebsite. (duizenden bezoekers via HL) Ook heeft een forumlid mij aangemeld bij de redactie van "bij ons in de BV" en heeft dit geleid tot een hoop free publicity.

Om een niet bekend product onder de aandacht te brengen is dit dus wel een goed forum alhoewel het niet het doel ervan is.

Het is mij niet bekend waar de opdrachten vandaan zijn gekomen omdat dit via distribiteurs loopt en kan dus ook niet zeggen of HLers opdrachten verlenen. Wat ik wel doe is bij iedereen die een bedrijf of product wil ontwikkelen melding van HL maak.

Niet om te spammen, maar om op een speelse manier meer kennis op te doen.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijkste is om informatie of hulp te bieden aan mede-ondernemers. Langzamerhand leer je elkaar een beetje kennen ook al ben ik pas bijna 2 jaar lid.

 

Ik lees veel meer en voel me niet geroepen overal maar een mening over te hebben omdat dit geen enkele toegevoegde waarde heeft op een forum als HL. Tenzij het topic hier op aansluit natuurlijk.

 

Zeker zo dat ik HL erg dankbaar ben, ik voel toch dat mijn netwerk en "kennisen kring"groter is geworden en ik mag ook zeker dankbaar zijn dat een aantal bedrijven de weg naar mij gevonden hebben alhoewel dit (klinkt als cliche) niet de insteek is.

 

Als ik iemand van nuttig advies kan voorzien over de onderwerpen waar ik denk iets over te weten dan is dat een goed gevoel en reden terug te blijven komen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Hoe lang ben je al lid van dit forum? En ben je ook lid van andere forums? En maakt het ook verschil dat je hier administrator bent, dat mensen je eerder benaderen? Of krijg je ook opdrachten via andere forums?

 

Oktober 2007, geen andere fora, administrator maakt geen verschil, soms nog wat via Linkedin.

 

De meerwaarde ligt niet alleen in het aantal posts, maar ook geduld hebben met reacties, columns schrijven over een onderwerp en niet bang zijn om soms even de diepte in te gaan over een onderwerp.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.