• 0

Wat gaat er gebeuren? ..Curator, WSNP, faillissement?

HaLLo Beste MeNsen : ) ..Ik Zit Best Met Groot Probleem hoop dat juLLie met mijn vraag kunnen helpen ..

 

ik ben dame uit gezin met bijna niets :S Helaas maar dit is de Waarheid ..ik ben na mijn mbo opleiding met onderneming plan gestart om mijn droom waar te maken ..iK ben door gemeente Sosiale Dienst toen ondersteund met heel klein ondernemings lening bij BBz afd sosiale dienst omdat mijn ondernemings plan erg goed was..na 5 jaar goed lopende (een vrouw zaak )als Groot Handel heeft Post Bank mij Lening aangeboden om mijn zaak wat zakelijker te maken en verder te groeien .Vervolgens na euro komst mijn inkomsten gedaald toch verder gegaan met matige inkomsten en alles in deze zaak gestopt ! ik kon wel mijn schulden aflossen en onder mondaal inkomsten Leven .inde hoop van uitbreiden van asortiment en beter verkoop te doen .Na 12 jaar onderneming met matige inkomsten is door crisses situatie van mijn zaak niet meer levens vatbaar gesteld. Ik ben met ongeveer 80 duizend euro schuld achter gebleven(zakelijk en Prive ) en laatste 1 jaar nog met boetes die bij zijn gekomen .

Vervolgens Nu ...is door SoSiale dienst bbz afdeling in handen genomen en door ingehuurde accound kontoor niet meer levens vatbaar verklaard..omdat ik mijn aflossingen niet meer na kon komen .( Met heel veel geestelijk en lichamelijk instortingen gekregen te hebben ) (heb ik met medicijnen rust kunnen vinden )Vorig Jaar sept is mijn zaak officeel uitgeschereven bij KVK en toen is de Hel Begonnen met uitzoekerij (als Ik Nu Terug Kijk Leek wel een heL met samen werking het BUdJedBeheer en schuld hulp afd van sosiale dienst ..Nu 1 jaar bij gemeente schuldsanniering hulp naar rechter verwezen voor aan vraag wsnp ,bij zitting heeft de rechter wsnp door verwezen naar faisemet met behulp van curator in werk gesteld,hierna kan ik als nodig weer wsnp aanvraag doorzetten zei de rechter,,volgende week met curator afspraak ..wat staat mij te wachten ? Ik heb niets meer dan in de maand 200 euro inkomsten en een huur huis met normaal inboedel geen antiek of waarde spullen.. Familie kan ik geen hulp vragen want die zijn er niet meer ! Sorry dat ik Niets Positiefs heb kunnen schrijven .. Ik Maak Me zorgen ik slaap heel slecht ..ik zit met vragen in me hoofd en heb op internett heel veel gezocht maar dat zijn veel meer ingewikkelde zaken ..kon niet wijzer worden..ook heb ik gebeld maar het zijn allemaal zo eenzijdig anwoorden .. IK WEET TUURLIJK WEL HET WERK VAN CURATOR MAAR WAT GAAT CURATOR MET IEMANT DIE NIETS MEER HEEFT ? HALEN ZE MIJN HUIS LEEG OF ZO :( EN HOE LANG DUURT NOG IN DEZE ONZEKERHEID LEVEN ..IK KAN WEL AAN CURATOR VOLGENDE WEEK VRAGEN HOE LANG DEZE PROCES GAAT DUREN MET HEM SAMEN OF KOM IK NOOIT VAN DEZE CURATOR LOS. als de faisement voor mij doorgaat ? IK WEET OOK NIET OF FAISEMENT VOOR MIJ VAN START ZAL GAAN OF DEZE CURATOR vervolgens gaat KIJKEN EN TOCH WSNP AANVRAAG AAN MIJ VOORSTELLEN ? WANT IK WEET DAT met wsnp na 3 jaar beetje weer alles kan aanpakken..Momentheel heeft de sosiale dienst mij niet gedviseerd om te werken omdat mijn gezond heid erg achteruit liep..en wordt volgend jaar weer door bedrijf artsen van sosiale dienst voor onderzoek geroepen omte kijken voor werk toepassing voor mij..inmiddels is 1 jaar voor bij maar ik denk dat ze deze tijd niet afhalen wanneer curator of rechter gaat toch verwijzen naar wsnp ...bv dat dan nog 2 jaar tijd over is ..Hoop ik ..is echt net of mijn leven even gestopt is ..ik hoop dat voorbij gaat zodat ik uit deze hel kan stappen om weer mijn leven op te bouwen..ik heb erg moeite mee ..(mijn excusses voor )Ik hoop dat iemand mij hier mij antwoord kan schrijven op mijn vragen :) erg bedankt alvast GRT ELLIS

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 8

Hallo,

 

Ik ben een dame uit een gezin met bijna niets. Ik ben na mijn mbo opleiding met een ondernemingplan gestart om mijn droom waar te maken.

 

De gemeente heeft me destijds ondersteund met een hele kleine ondernemings lening in het kader van de BBZ omdat ik een goed ondernemingsplan had. Nadat ik 5 jaar lang een goedlopende groothandel had, die ik alleen runde, heeft de Postbank mij een lening aangeboden om de zaken wat makkelijker te maken, en me de gelegenheid te geven te groeien. Na de invoering van de euro zijn mijn inkomsten gedaald. Toch ging ik verder met matige inkomsten en heb ik al mijn geld in deze zaak gestopt!

 

Ik kon wel mijn schulden aflossen en (onder)modaal inkomsten leven. In de hoop van uitbreiden van assortiment en betere verkopen in de toekomst.

 

Na de onderneming 12 jaar gerund te hebben met matige inkomsten, is door de crisis mijn zaak als niet meer levensvatbaar bestempeld. ( Het door de gemeente ingehuurde kantoor om over mijn BBZ aanvraag te beslissen, heeft mijn bedrijf als niet levensvatbaar bestempeld, omdat ik mijn aflossingen niet meer na kan komen.)

 

Ik ben met ongeveer 80.000 euro schuld achter gebleven (zakelijk en prive) en het laatste jaar nog met boetes die daar bij zijn gekomen.

 

( Met heel veel geestelijk en lichamelijk instortingen gekregen te hebben ) (heb ik met medicijnen rust kunnen vinden )

 

Vorig jaar september is mijn zaak officieel uitgeschreven bij de KVK en toen is de hel begonnen met uitzoekerij (als ik nu terug kijk leek de samenwerking met budgetbeheer en schuldhulpverlening van de gemeente daarop).

 

Nadat ik nu 1 jaar in de schuldsanering heb gezeten, word ik doorverwezen naar de rechter voor een aanvraag WSNP.

 

Bij zitting heeft de rechter wsnp door verwezen naar faillisement met behulp van curator in werk gesteld, hierna kan ik als nodig weer wsnp aanvraag doorzetten zei de rechter. Ik heb volgende week een afspraak met de curator. Wat staat mij te wachten?

 

Ik heb in de maand 200 euro inkomsten en een huurhuis met normaal inboedel. Geen antiek of waardevolle spullen. Van familie kan ik geen hulp vragen want die zijn er niet meer!

 

Sorry dat ik niets positiefs heb kunnen schrijven. Ik maak me zorgen. Ik slaap heel slecht. Ik zit met vragen in mijn hoofd en heb veel op internet gezocht, maar daar wordt ik ook niet wijzer van. Ik heb ook gebeld, maar de antwoorden zijn erg eenzijdig.

 

Ik weet natuurlijk wel wat een curator doet, maar wat kan hij doen met iemand die niets meer heeft? Halen ze mijn huis leeg of zo? Hoe lang moet ik nog in deze onzekerheid leven.

 

IK KAN WEL VOLGENDE WEEK AAN DE CURATOR VRAGEN HOE LANG DIT PROCES GAAT DUREN MET HEM SAMEN, OF KOM IK NOOIT VAN DEZE CURATOR LOS ALS HET FAILLISEMENT VOOR MIJ (NIET) DOORGAAT?

 

 

 

IK WEET OOK NIET OF FAILLISEMENT VOOR MIJ VAN START ZAL GAAN OF DEZE CURATOR vervolgens gaat KIJKEN EN TOCH WSNP AANVRAAG AAN MIJ VOORSTELLEN ? WANT IK WEET DAT met wsnp na 3 jaar beetje weer alles kan aanpakken..

 

 

Momenteel heeft de gemeente mij geadviseerd om niet te werken omdat mijn gezondheid erg achteruit liep. En ik word volgend jaar weer door de artsen van de gemeente onderzocht om te kijken welk werk ik nog kan doen.

 

Inmiddels is 1 jaar voorbij maar ik denk niet dat ze dit jaar van het 3-jarige WSNP traject afhalen, als ik in de WSNP zou komen?

 

 

 

Het is net of mijn leven even gestopt is. Ik hoop dat het voorbij gaat zodat ik uit deze hel kan stappen om weer mijn leven op te bouwen. Ik heb hier veel moeite mee (mijn excuses hiervoor).

 

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vragen. Erg bedankt alvast GRT ELLIS

 

Link naar reactie
  • 2

Reus voor XiaoDi !

 

Ellis,

 

Zou je eens wat meer kunnen vertellen over jezelf? Waar ik (met alle respect overigens) op doel is je taalgebruik en zinsopbouw (even los van het creatieve gebruik van hoofdletters). Het komt mij over alsof je nog maar net het Nederlands machtig bent, maar dat strookt niet met je MBO opleiding en je 12-jarige ondernemerservaring. Ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt, en je het me niet kwalijk neemt dat ik het zeg want ik bedoel het alleen maar goed.

 

Ik vraag er namelijk naar omdat er in speciale gevallen de Wsnp-looptijd van drie jaar verkort kan worden naar één jaar. Hierbij kun je denken aan een chronische lichamelijke of geestelijke conditie die een volwaardige baan in de weg staat. Je schrijft wel over geestelijke instortingen, maar kun je met behulp van medicijnen wel normaal functioneren, of zijn de gevolgen van die instortingen zo groot dat je (volledig) arbeidsongeschikt bent?

 

Ik heb deze reactie inmiddels zes keer opnieuw geschreven omdat ik me zo zorgvuldig mogelijk wil uitdrukken en niemand wil kwetsen. Dus ik hoop dat je mijn bedoelingen begrijpt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik wil aller eerst jullie bedanken XiaoDi- bedankt voor zo snel herschrijven van me brief : ) en -P j- ook bedankt voor snelle reactie .en wat is een ooftopics XiaoDi ;) ...Ruben het klopt wel wat je schrijft : ) ik begrijp je absolut niet verkeerd en erg bedankt voor je moeite ..ik ga proberen duidelijk te schrijven zodat jullie begrijpen hoe het inmekaar zit.. ; ) en mij weg wijs kunnen maken dat is tenslote het doel van mijn brief ..en geen bedoeling om hier als zielepoot over te komen .. Eigelijk is deze Brief niet echt geschikt voor deze forum :S :P ik was al bang voor dat jullie zouden vragen naar vervolgens.. ik hoop dat deze brief geen schrikbeld geeft ,, een buitenlander :) anders weet ik ook hoe ik over me zelf moet vertellen :=

 

ik ben namelijk wel nederlandse,ik ben 2 talig opgevoed vanaf mijn peuter tijd ben ik 7 x naar buitenland opgestuurd net een pakketje eigelijk denk ik bij me zelf :) lied mijn moeder achter bij anderen 1 jaar of 2 te logeren dit is dus 7 x in me leven gebeurt tot m,n 14 de .(dit wist ik niet tot dat ik me later herinnerde dat ik bij anderen mensen in buitenland was en bij gemeente toevallig ter sprake gekomen hoe vaak ik als baby in buitenland ben gebleven...ik ben eigelijk opgegroeid zonder familie door veel ellende in Gezinssituaties heb ik me moeilijk los kunnen rukken van deze leven ..ik wilde altijd studeren maar helaas was er toen in 1981 niet veel verwachten van kinderbescherming : ) dus jullie begrijpen al waarna toe gaat ..tot dat ik toen ik net 19 was door gemeente ben geholpen op me eigen benen me eigen leven een huur huis mocht kiezen dit heb ik bijde handen vast gehouden,,mijn taal gebrek komt niet zo zeer door mijn 2 taal achtergrond maar door verdwaling in probs wegens familie mijn leven kontennu ging pesten en had geen andere mensen om steun te krijgen. hier door heb ik mijn studie niet echt altijd af kunnen maken maar later een broeps opl mbo afgemaakt :) ik heb 12 jaar me zaak gerund ,ik hoopde dat BBZ mij meer in zakelijk steun zou geven met korte cursussen omdat ik bewust was dat er bij onderneming veel bij komt kijken,maar heb ik allemaal zelf geleerd door te vragen aan starter buros die toen via gemeente werkten maar dit was ook minimum..ik ben een dame die nuchter kijkt in leven ondanks dat mijn leven een boek kan geschereven worden.. ik doe net of niets is gebeurt en dan gaat het weer veel beter zo ..mijn taal zo ik zo graag tussendoor met me zaak bezig was savonds extra cursus te nemen maar dit was niet zo makkelijk want ik was zo moe van werken 12 uur perdag ik redde niet .Mijn taal gebruik is ook verslechterd door medicijn gebruik en truomas die ik heb geleeft ..Nu omdat wat voor mij zo belangrijk was kwijt heb geraakt kom alle ellende die ik vroeger meegemaakt heb boven :P ik vecht om toch normaal leven te leiden en gelukkig te worden dit heb ik aan de bedrijf arts verteld en gezegt dat ik eigelijk al die jaren weggelopen van huis arts geen therapie heb genomen omdat ik bang was afgekeurd te worden wegens achtergrond familie die ik had en dat ik nooit meer mocht werken..waarbij nu met inzinking die ik heb gehad na dat ik spoed hulp thuis heb gekregen me gaan realeseren door raad geven van doktoren me te accepteren dat ik eigelik geestelijk echt op ben :( ..ik heb aanvallen :S voordurend angsten het geeft me zo veel schaamte ik heb geen sosiaal kontakt lijkt wel dat ik me afsluit terwijl ik dit weet gebeurt toch !!ik verbergme met goed uit zien dat anderen niet moeten zien dat ik hulp nodig heb , ik kom 1 x inde week naar buiten als het moet .ik ben halve dag bezig om me opte knappen om naar buiten te gaan ..soms lukt het niet dan stel ik uit ..ik loop weg van me buren :S bang dat ze zeggen je ziet er slecht uit of dat ze me aankijken of zo :) ( gek toch ) heb veel trots ik heb vanaf mijn jeugd zware migraine wist ik niet pas dat ik 19 was achter gekomen en heb nu zuurstof gebruik thuis omdat dit zo verslechterd is door weinig rust ziekte van Ménière bij gekregen ik heb heel erg concentratie gebrek met deze ziektes en tot slot een nek hernia opgelopen inme nek en rug dit vind ik niet zo erg al loop ik soms krom :)

ik weet dat jullie gaan schrikken na lezen van deze bericht ..ik heb 2 x afspraak gemaakt bij trouma psygholoog en weer terug getroken ik dacht gaat wel weer..omdat ik niet weer alles mee wilde maken en nog meer ziek voelen ,,maar ik ga door zetten volgende week heb ik 2 de afspraak ik hoop als deze cuRator en Wsnp achter rug is meer aandacht kan geven om normaal me leven te pakken ...Duizend maal mijn dank aan jullie..er is niet veel te vertellen denk ik ..rubben heb je nog advies Hoor ik graag :) wacht ik op

Link naar reactie
  • 2

In navolging van XiaoDi :

 

Zoveel mogelijk eigen woorden en zinnen laten staan, het is een persoonlijk bericht, en door verandering kunnen er nuances ontstaan :

 

ik wil allereerst jullie bedanken : XiaoDi- bedankt voor zo het snel herschrijven van mijn brief : )

en -P j- ook bedankt voor snelle reactie.

 

Wat is een offtopics XiaoDi ;) ...

 

(off topic is niet relevante informatie of bijvoorbeeld geintjes tussendoor die niet van toepassing zijn, en meestal niet kwaad maar leuk bedoelt)

 

Ruben het klopt wel wat je schrijft : ) ik begrijp je absoluut niet verkeerd en erg bedankt voor je moeite ..ik ga proberen duidelijk te schrijven zodat jullie begrijpen hoe het in elkaar zit.. ; ) en mij wegwijs kunnen maken. Dat is tenslote het doel van mijn brief ..en geen bedoeling om hier als zielepoot over te komen ..

 

Eigelijk is deze brief niet echt geschikt voor dit forum :S :P ik was al bang voor dat jullie zouden vragen naar het vervolg .

 

Ik hoop dat deze brief geen schrikbeeld geeft ,een buitenlander :) anders weet ik ook hoe ik over me zelf moet vertellen

 

Ik ben namelijk wel Nederlandse, ik ben 2- talig opgevoed. Vanaf mijn peuter tijd ben ik 7 x naar buitenland opgestuurd net een pakketje eigelijk denk ik bij me zelf.

 

Mijn moeder liet me achter bij anderen 1 jaar of 2 te logeren, dit is dus 7 x in me leven gebeurt tot mijn 14e.

 

(dit wist ik niet tot dat ik me later herinnerde dat ik bij anderen mensen in buitenland was en het bij de gemeente toevallig ter sprake kwam hoe vaak ik als baby in buitenland ben gebleven...ik ben eigelijk opgegroeid zonder familie. Door veel ellende in gezinssituaties heb ik me moeilijk los kunnen rukken van dit leven ..ik wilde altijd studeren maar helaas was er toen in 1981 niet veel verwachten van kinderbescherming : )

 

 

 

 

Dus jullie begrijpen al waar dit naar toe gaat ..

 

 

Toen ik net 19 was ben ik door de gemeente geholpen op mijn eigen benen te staan, mijn eigen leven te leven. Een huur huis mocht kiezen. Dit heb ik met beide handen vast gepakt .

 

Mijn taal gebrek komt niet zo zeer door mijn 2 taal achtergrond maar door verdwaling ( ?? Marcel) in problemen wegens familie.

Mijn leven continu ging pesten en ik had geen andere mensen om steun te krijgen.

 

 

Hierdoor heb ik mijn studie niet echt altijd af kunnen maken maar zou dit later op een beroeps opl mbo afgemaakt kunnen hebben ( ? Marcel)

 

Ik heb 12 jaar mijn zaak gerund, en ik hoopte dat BBZ mij meer zakelijk steun zou geven met korte cursussen omdat ik bewust was dat er bij onderneming veel bij komt kijken.

 

Maar ik heb het allemaal zelf geleerd door vragen te stellen aan starter bureaus die toen via de gemeente werkten maar dit was ook minimaal.

 

Ik ben een dame die een nuchtere kijk op het leven heeft, ondanks dat er over mijn leven een boek geschreven kan worden

 

Ik doe net of niets is gebeurt en dan gaat het weer veel beter zo ..

 

Mijn taal zou ik zo graag (onder controle willen hebben MQ) Tussendoor met mijn zaak bezig was.

's avonds extra cursus te nemen maar dit was niet zo makkelijk want ik was zo moe van werken

12 uur per dag ik redde niet .

 

Mijn taal gebruik is ook verslechterd door medicijn gebruik en de trauma's die ik heb mee gemaakt

 

Doordat hetgeen wat voor mij zo belangrijk was, ik nu ben kwijtgeraakt, komt alle ellende van vroeger weer weer boven.

 

Ik vecht om toch een normaal leven te leiden en gelukkig te worden, dit heb ik aan de bedrijfsarts vertelt.

 

 

En gezegd dat ik eigenlijk al die jaren van huis ben weggelopen. Ik heb van de huisarts geen therapie genomen, omdat ik bang was afgekeurd te worden vanwege de familie omstandigheden.

 

De arbo arts vertelde dat ik nooit meer mocht werken ..waarbij nu met inzinking die ik heb gehad nadat ik spoed hulp thuis heb gekregen, ben ik me gaan realiseren door raad geven van doktoren me te accepteren dat ik eigenlijk geestelijk echt op ben :( ..

 

Ik heb aanvallen, voordurend angsten, het geeft me zo veel schaamte

 

Ik heb geen sociaal kontakt . Het lijkt wel dat ik me afsluit, maar terwijl ik dit weet gebeurt toch !!

 

Ik verberg me met goed eruit zien dat anderen niet moeten zien dat ik hulp nodig heb. Ik kom 1 x inde week naar buiten als het moet .Ik ben halve dag bezig om me op te knappen om naar buiten te gaan ..soms lukt het niet dan stel ik uit ..ik loop weg van me buren, bang dat ze zeggen je ziet er slecht uit of dat ze me aankijken of zo :) ( gek toch ) heb veel trots

 

Ik heb vanaf mijn jeugd zware migraine wist ik niet pas dat ik 19 was achter gekomen en heb nu zuurstof gebruik thuis omdat dit zo verslechterd is door weinig rust ziekte van Ménière bij gekregen.

 

Ik heb heel erg concentratie gebrek met deze ziektes en tot slot een nek hernia opgelopen in mijn nek en rug dit vind ik niet zo erg al loop ik soms krom :)

 

k weet dat jullie gaan schrikken na het lezen van dit bericht ..ik heb 2 x afspraak gemaakt bij trauma psygholoog en weer terug getroken ik dacht gaat wel weer..omdat ik niet weer alles mee wilde maken en nog meer ziek voelen ,,maar ik ga door zetten volgende week heb ik 2 de afspraak ik hoop als deze curator en Wsnp achter rug is meer aandacht kan geven om normaal me leven te pakken ...Duizend maal mijn dank aan jullie..er is niet veel te vertellen denk ik ..rubben heb je nog advies Hoor ik graag :) wacht ik op

Link naar reactie
  • 1

eLLis schrijft uit haar hart. En dat hart lijkt gebroken. Het helpt haar denk ik niet zoveel om haar bij het schrijven te helpen, maar meer bij haar gebroken hart.

 

eLlis, de panieksituaties zijn voor mij herkenbaar, en horen hoe rot het ook is, bij een mens dat probeert het hoofd boven water te houden en alles weer onder controle te krijgen. Neem van mij aan dat het weer voorbij gaat en dat de "storm" in je hoofd weer gaat liggen. Het heeft wat tijd nodig (waarvan je waarschijnlijk denkt niet veel te hebben). Ik hoop voor je dat je wat vertrouwen kunt putten uit de reacties hier.

 

Sterkte.

Link naar reactie
  • 2

Hallo aLLemaal

ik zie boven dat ik een ZiN ben vergeten te schrijven dat ga ik nu corrigeren .....Ik hoop dat deze brief geen schrikbeeld geeft ,ALS een buitenlander anders weet ik ook NIET hoe ik over me zelf moet vertellen :) ;)

 

en ik wil jullie lieve mensen bedanken Herman bedankt voor je gemoedelijke woorden het heeft me blij gemaakt :)

die angsten had ik vroeger ook en toen ik blij was met die gelegenheid zaak te openen kon ik me op ergens anders verdippen dan wat ik meegemaakt had :)) gaf me dus goed sterk gevoel bezig zijn met je doel ..maar wanneer ik in problemen kom neemt die angst me leven in beslag,

Heb jij ook neiging om bepaalde dingen 4 of 5x te Controleren zo stom :( vroeger kon ik niet eens in kleine ruimtes en onder mensen ik hoop niet dat ook nogs terug komt ...

en Cristine ook erg bedankt ruben ik zal Steven ff schrijven..maar dan wat meer zakelijk dan prive als hier het uitgelopen is :P :P

 

ik wilde eigelijk dit allemaal niet schrijven was niet me bedoeling het is tenslotte geen forum voor deze toestanden denk ik. mijn dank voor jullie intresse en hoop dat mijn drama jullie geen vervelende gevoel gaat geven :/ maar vergeten zullen jullie niet zo gauw denk ik :)

 

Het is nu eenmaal waarheid kan niet anders van maken ..er zijn 2 problemen eerste is ik moet aanmij zelf werken mentaal en lichamelijk ..ik heb nooit geluk gehad in me leven :) maar ben niet opgever ik kan met heel klein dingen gelukkig worden..

ik heb nooit behoefde gehad aan erg Luxe ik bedoel dan dure auto of siraaden :P wat me ook gelukkig maakt dat mensen zien zonder dat ze weten hoe veel ellende ik heb geleeft ze zeggen dat ik goed uit zie hoor vaak dat ik mooie vrouw ben (hehehe ) dit geeft mij gevoel dat in de wereld meer dingen waard zijn en dat ben je zelf dan kan je anderen ook wat geven ;) en ga ik verder met doel van me leven.. mensen zeggen eigelijk zelf al ..gezond heid is erg belangrijk

 

ik heb geen rust in mij ..is altijd al zo geweest dat verlaten gevoel en maar problemen dat ik altijd in me eentje moet oplossen ..vroeger kon ik dit nog aan ...maar ik merk nu dat ik mentaal erg achter uit ga en ben bang voor die gevoel .

het komt omdat ik eigelijk (Geestelijk/ Lichamelijk Misbruikt ben ) hier uit ben ik gevlucht met wat gemeente aan mij heeft aangeboden en alleen maar achter werk verschuild..want ik wilde ook net als anderen het leven gewoon verder..we hebben toch allemaal niets aan steeds maar zelfde probs te leven..dacht ik toen en ik was heel erg bang..en die angst ging weg als ik met andere dingen bezig was dus ik dacht dat op deze mannier zou over gaan en nog een goede partner die mij steund dan moet toch goed komen ...wat we vergeten (bedoel ik WE die instanties die zo op pappier helpen maar de rest kijken ze je niet aan ) ..als je een onderneming begint moet je eigelijk goed ingelicht worden heb je familie die je steunen en daarna gekeken worden of je geestelijk dit kan redden.,Bv door bedrijven die zijn geld uitlennen aan jouw ..als ik toen dit wist had ik eerst mij zelf door bedrijf arts therapie genomen om die jeugd goed te begrijpen wat en waarom mij is overgekomen en dan ben je klaar voor ondernemingen... want eigelijk als ik terug kijk..zie ik dat vanzelfsprekend dat zo zou eindigen..

 

bij starten van mijn onderneming was ik zo blij..kan niet beschrijven :)) en dan heb ik mijn partner leren kennen mijn wereld was sterk en kon alles aan .. ik werkde zo hard dat ik alles van me gaf aan de zaak ..en paar jaar later merkte ik dat deze partner voor mij helemaal niet geschikt was, ook van hem kreeg ik ellende bij ..

 

ik denk dat eigelijk bij mensen met slechte ouders mee hebben gekregen in bepaalde millieu trecht komen en echt waar je komt niet verder ...je valt konstant terug ..en ik denk ook weinig kans maakt voor goede partner ...jullie begrijpen met wat ik bedoel ..of je moet echt geluk hebben ergens vandaan ..maar bij mij was de tijd dat kinderbescherming niet intensief was en 2de is dat mijn ouders uit buitenland zijn maar wel heel modern geen geloof toestanden .. 3 de is dat ik geen verdere famillie hier heb..

was ik maar toen geadopteerd :) kon ik studeren zonder drama in me leven en een gezin voor me zelf maken samen met een leuke partner ..zo is mijn jaren voor bij gegaan zonder te achter komen hoe ver ik kon schoppen als ik normaal familie had ..

ik ben nu 41 en heb niets bereikt met die kwaliteiten die ik had ...Helaas zo is het Leven denk ik en ga ik weer verder maar nu enige wat ik nu wil is deze proces van curator en faisement of dit recht vaardig is op deze mannier dit is ook eigelijk mijn vraag :)

ik weet niet waar ik naar toe geleid wordt ...niemand verteld mij wat iedereen doet zijn werk iedereen heeft druk..ik heb zo veel aan telefoon kosten betaald die niets zijn opgeleverd :S

 

Daarom heb ik via internet hier gevonden en maar poging gedaan of jullie mij misschien weg wijs kunnen helpen..

 

:) :) :) Bedankt GRT ELLiS

Link naar reactie
  • 0

Je hebt wel wat meegemaakt zeg.

 

Er zijn hier niet veel mensen die precies hetzelfde hebben meegemaakt als jou, maar wel veel mensen die ook wsnp, schuldhulpverlening, faillissement, enz. hebben doorgemaakt. Lees de verhalen van anderen en stel je eigen vragen. Je zult daar veel ondersteuning van voelen.

 

Je bent niet de eerste die hier ondersteuning heeft gevonden :)

 

Zoals QuDo zegt is psychologische ondersteuning ook misschien het beste. Je hart kunnen luchtten van tijd tot tijd bij lotgenoten (hier of in het echt), of wandelen/fietsen/sporten wil ook wel eens helpen.

 

 

 

 

Telefoonkosten: als je een hoofdtelefoon met microfoon hebt kun je via de computer (vaak gratis) bellen, via bijvoorbeeld justvoip of skype. Als je veel met 0900-nummers moet bellen kun je hier kijken of er een goedkoper alternatief is: alternatieven voor 0900-nummers

 

Edit: tsjesus wat een reuzen, trouwens :)

Link naar reactie
  • 0

Soms kreeg ik van die gedachtes dat het leven zwaar is , en dat het moeilijk is enz. Maar als ik deze verhaal lees , dan weet ik dat ik god 100 miljoen keer moet bedanken voor de situatie die ik nu heb. (Niet dat ik een hele goede situatie heb ofzo.) Maar als ik zo deze verhaal lees , dan weet ik dat ik veel geluk heb gehad.

 

Ik werkte al kei hard voor mijn bedrijf , maar voortaan ga ik nog harder werken. Nog harder mijn best doen. Het is aan de ene kant kant moraal kapot makend , maar aan de andere kant is het toch motiverend. Mensen kunnen dus in dit soort situaties belanden. Dus jij ook. Jij bent ook een mens , dus dat kan ook bij jou gebeuren.

 

Beter werk je dus veel harder en slimmer dan nu.(Meer tijd in je bedrijf steken.) Zodat de kans dat zoiets of zelfs veel erger bij jou gebeurd zal minimaliseren.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Dit is misschien off-topic , maar nadat ik deze topic heb gelezen wil ik toch graag mijn advies aan de mensen die een nieuwe bedrijf zijn begonnen en nog redelijk jong zijn geven. Want ik gun NIEMAND zoiets. Ik hoop dat niemand zulke dingen mee zal maken. Dat meen ik diep uit mijn hart.

 

 

Voor de mensen die nog redelijk jonge zijn rond de 19-20 jaar. Als je een bedrijf gaat beginnen, sociale contacten per direct op stop zetten. Dus ga NIET meer om met je vrienden. Tenminste , dat is dan mijn mening.

 

Reden: Ik moest wellis werken omdat een klant een auto wou komen bekijken, vrienden zeiden elke keer: kom we gaan chille kom we gaan dit doen kom we gaan dat doen.

 

Nadeel: Je verliest een klant + omzet.

 

Verlies: De enige die wat verliest ben jij en niet je zogenaamde vrienden. Zelfs je vijand zou jou niet roepen wanneer je moet werken. Dat klopt gewoon niet. Dus als je vrienden zulke dingen proberen te doen , per direct alles op stop zetten. Dat is in ieder geval wat ik heb gedaan.

 

Uitgaan? Uitgaan ook op stop gezet. Ik ga niet meer uit zolang mijn bedrijf niet 100% stabiel is. (Minimaal 2 jaar lang alles op stop gezet , zelfs op reis gaan alles op stop gezet.) Kei en kei hard ''bikkelen''(zoals de HL leden zeggen)

 

Reden: Uitgaan= geld uitgeven. Geld uitgeven= minder winst eind van de maand. Mijn mening is dat je beter MINIMAAL 2 jaar lang ALLE winst telkens weer terug investeert in je bedrijf. Geld MOET geld maken! Hoe meer geld je investeert hoe meer je eruit MOET kunnen halen. Tenminste , ik leef zelf nog bij mijn ouders , heb geen vaste kosten naast mijn bedrijf , vandaar dat ik zeg dat je minimaal 2 jaar lang , geen enkel EURO CENT moet aanraken van je winst.

 

Sociale contacten gewoon stoppen , puur en alleen via msn praten , soms op familie visite that's it. Zolang je bedrijf niet stabiel is , kun je beter doen wat ik hierboven heb geschreven. Dat is dan mijn advies.

 

Haal geen nieuwe kleren/schoenen of wat dan ook. Hoe minder je uitgeeft hoe beter. Ik heb zelf geen eens koffie in mijn bedrijf. :P Laatst vroeg een klant om koffie. Ik zei: sorry heb ik niet. Ik ben pas begonnen. KLAAR. 2 jaar lang in armoede leven , daarna zal het in het meeste gevallen wel beter worden. Je hebt dan tenslotte meer vermogen/geld in je bank + meer ERVARING.(=LEES ZEER BELANGRIJK)

 

Doorzettingsvermogen + Motivatie moet ONEINDIG zijn. Je moet wel minimaal 1 motivatie bron hebben. Zodat je je goed kunt vasthouden/vastpakken aan die ene motivatie bron. :)

 

Dit is volgens mijn theorie de key to succes.

 

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Hoi MarceL en XiaoDi en alle anderen :) bedankt voor jullie reactie ik ben nu elke dag bezig met alle bijkomende papierwerk voor rechter en curator te regelen.. ik ben nu niet strek genoeg het lukt me nu niet om overal me energie uitgeven..ik ben nu te gevoelig anders ben ik bang dat ik de curator niet kan volgen..als dit voorbij is dat ga ik psychische ondersteuning voor traumas nemen..ik weet dat dit me ziek gaat maken maar ik moet er door heen ..

 

hier voor heb ik geen tijd gehad en dacht eigelijk gaat van zelf wel over..ik ben heel sterk als ik tegen over anderen sta..maar als ik alleen ben weet ik dat dit moet verwerken ..toen heb ik me enkel aan me werk aandacht gegeven ..ik had tuurlijk wel soms zwaar ups and downs maar ik kan nu 1 ding zeggen hoe meer je wend aan problemen niets aan doet eigelijk wordt je heel hard voor je zelf ...maar uiteindelijk zoals nu mijn zaak is de reden geworden dat alles boven komt het kon ook tuurlijk anders gaan . maar dat je iemand waardige verliest ..ik bedoel (het zit te wachten) ... ik heb echt ook zo veel in me zaak gestopt ik moest dat omdat ik alleen voor stond ..ik heb geen sosiaal leven opgebouwd geen extra leuke dingen gedaan zoals wekend leuks doen..ik was gelukkig met me zaak ..en dat is echt ook belangrijk dat wil ik adviseren aan mensen die eenmans zaak hebben vergeet je sosiale leven niet...heb je leuke familie maak er wat van .want zo kan je je ook tegen over je zaak sterk staan als je sosiaal steun heb...het hoeft niet duur te zijn.maar als je niet aan je zelf denkt je bent jong vraag advies dit soort forums zijn erg goed inderdaad ..anders maar komt later wel duur staan..

 

het komt wel goed met mij ,maar gaat zo veel van je weg...het zal wel enige tijd nemen.Ondanks alle ellende ,er is iemand die heel veel van me houd daar wordt ik heel sterk van..en hoop dat alles verder goed loop zodat ik een nieuw start in me leven kan maken ..Bedankt weer Grt ELLis

Link naar reactie
  • 0

Hey Ellis,

 

allereerst complimenten dat je tekst al een stuk leesbaarder is ! Zeker ook zonder al die smiley's.

 

Ik weet ongeveer (....) wat je meemaakt, jammer genoeg, Maar zakelijk ben ik eruit gekomen, en de rest komt ook goed, daar ben ik van overtuigd.

 

Daarom zou ik je met KLEM willen adviseren aanstaande maandag per direct een afspraak te maken met je huisarts en een verwijsbrief te krijgen voor een spoed bezoek bij een psycholoog. Al is het maar voor de eerste rust en af kunnen praten van jezelf.

 

Ik kan momenteel geen andere tips geven dan die al gegeven zijn. Ik doe mijn best je verhaal morgen nog eens goed door te lezen, wie weet heb ik dan nog tips voor je.

 

Voor nu zou ik zeggen : Welterusten......

Link naar reactie
  • 0

 

QuDo

Ja he ...Dat vond ik ook : ) het lijk wel dat ik steeds beter wordt in gerichter te schrijven en korter to the point uitleggen ..

 

ik ga misschien inderdaad ff praten met treupeut voor troumas om eventjes 1 de gesprek te voeren.

ik heb eigelijk al verwijs brief staan..

 

erg bedankt weer en ook het beste in leven en veel geluk .

goed e nacht ..GrT ELLiS

Link naar reactie
  • 0

Ellis zegt: "ik wilde eigelijk dit allemaal niet schrijven was niet me bedoeling het is tenslotte geen forum voor deze toestanden denk ik. mijn dank voor jullie intresse en hoop dat mijn drama jullie geen vervelende gevoel gaat geven :/ maar vergeten zullen jullie niet zo gauw denk ik"

 

Beste Ellis, ik denk dat dit forum zeker ook voor mensen is die in zakelijke en geestelijke problemen zitten. Ben ook blij dat je je hier hebt gemeld. Sommige dingen zijn te groot om in je eentje op te lossen. Ik hoop dat je je hier een beetje minder alleen voelt. Voor zover mogelijk zullen een hoop mensen je proberen te helpen, maar het mooist is als je iemand in je buurt weet te vinden die een arm om je heen legt.

 

groet herman

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb nooit behoefde gehad aan erg Luxe ik bedoel dan dure auto of siraaden :P wat me ook gelukkig maakt dat mensen zien zonder dat ze weten hoe veel ellende ik heb geleeft ze zeggen dat ik goed uit zie hoor vaak dat ik mooie vrouw ben (hehehe ) dit geeft mij gevoel dat in de wereld meer dingen waard zijn en dat ben je zelf dan kan je anderen ook wat geven ;) en ga ik verder met doel van me leven.. mensen zeggen eigelijk zelf al ..gezond heid is erg belangrijk

 

 

Beste Ellis,

 

Ik heb je net een reus gegeven voor je verhaal, reuzen worden op dit forum gegeven voor waardevolle bijdragen, het is een blijk van waardering.

Je zelfbeeld is goed, je hebt heel veel meegemaakt in je leven en altijd geknokt voor alles en op het moment dat je ging bezwijken onder de last op je schouders heb je je verhaal van je afgeschreven in dit forum.

En het is hier goed opgepakt.

 

Je toekomst is nog niet duidelijk, maar het begin is gemaakt om uit het donkere diepe dal te komen.

En dat is goed.

:)

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Rick : ) ik heb ongeveer hele wekend van jullie steun gehad en mij wel sterker heeft gemaakt ,Bedankt .

 

Dit is een goed gevoel om te zien dat er mensen zijn die je al niet kennen toch zo meeleven .en die profesioneel zijn in deze forum en mij toch niet afgewezen hebben naar andere site .maar ook zo tijd hebben gegeven .ben blij en kreeg vertrouwende gevoel ,

 

ook mijn dank aan Herman ,ik wou dat eigelijk Site bestond voor ondernemers die erg in problemen kunnen komen in dit soort processen ,(en dan komt ook al je prive probs naar boven ) te kunnen vertellen aan elkaar om in vroege stadium oplossing en goede juiste weg te kunnen vinden in pappier werk /instanties om voor te komen dat ze niet van kast naar muur gestuurd worden.

 

misschien bestaat dat wel weet ik eigelijk niet..ik heb er wel naar gezocht op internett ; )

 

Ik zal mij veel beter en rustiger voelen en meer kracht opbouwen als ik weet wat met deze proces te wachten staat ..anders heb ik gevoel dat er problemen zijn die bij mij angst opwekken .het blijft maar maalen in me hoofd..

 

Ruben ik ga morgen naar Steven Kroesbergen bellen ,,heb beetje goede moet en kracht gekregen om weer verder te gaan omdat ik recht kan hebben op een advocaat dingen kan vragen. (wegens onpartijdig heid ) ook moet ik meneer bellen (Curator) om afspraak te maken voor dit proces te starten ..

 

Hierna zou ik wat meer rust krijgen,,en aan mij zelf kunnen werken ik hoop dat dit voor december maand beetje boven water komt of het nauw faisement wordt of wsnp ? krijg benouwd van : / dat het niet nog slechtere dagen op mij wacht ..

ik wil Jullie allemaal zo bedanken dat ik dit niet kan beschrijven (Lieve mensen ) dat hier zijn

Zodra een verandering in komt hou ik Jullie op hoogde.

Grt van eLLis ; )

tot horens

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ellis,

 

wat een vreselijk, hartverscheurend verhaal! Ik vind je al heel erg sterk dat je je verhaal hier neer durft te zetten. Heel erg knap van je.

 

Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat inmiddels, of je inmiddels zowel psychisch als juridisch hulp hebt en of er al andere nieuwtjes omtrent de situatie zijn.

 

Als je inmiddels nog niet precies weet hoe de processen verlopen: ik heb er ooit een soort "werkstuk" overgeschreven en een vriendin van mij is gespecialiseerd hierin. Als je nog niet helemaal op de hoogte bent ervan, wil ik met alle liefde het stuk iets simpeler maken qua taalgebruik en naar je e-mailen. Dan kun je het op je gemak eens lezen. Heb je moeite met het lezen van grote stukken: stuur me dan even een berichtje, dan bel ik je wel even om het uit te leggen. Ik weet zeker dat de vriendin waar ik het net over had je met alle liefde de dingetjes uit willen leggen die ik niet weet (ik heb destijds een andere afstudeerrichting gekozen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.