Het roer om

Aanbevolen berichten

Sinds enige weken kijk ik op RTL4 op donderdagavond naar "Het roer om". Het gaat over Engelse stelletjes, die in het buitenland aan een nieuw leven beginnen. Ze starten een bungalowpark, camping, enz.

 

Echt leuk om naar te kijken. En je zult versteld staan van de slechte voorbereiding van die mensen. Hebben totaal geen weet van buitenlandse regels en wetgeving, kopen huizen die niet verbouwd mogen worden, enz.

 

Dus de kijkerstip: donderdagavond 21.30u "Het roer om" op RTL4

Link naar reactie

Inderdaad geweldig :D

 

Dan heb ik nog een tip:"American Chopper" op Discovery, vrijdag avond 11 uur. Werkelijk geweldig hoe een totalitaire ex-hippie/Hells Angel (Paul Teutel) en zij zeer begaafde zoon (Paul Teutel Jr.) motorfietsen bouwen. Partnerships in de praktijk. Ze knokken elkaar de tent uit, maar kunnen ook niet zonder elkaar. Zeer boeiend.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Hey,

 

Zit ook regelmatig te kijken. Inderdaad hoe slecht mensen zich voorbereiden en zelfs de taal niet leren voor ze gaan verhuizen of geen enkel plan hebben uitgewerkt en ruw met iets aan de gang gaan. Met de Franse slag aan de slag in Frankrijk, dat lukte wondrwel dus ook nog (of is dat het geheim van de smid, ik vond het nogal wat met een gezin met jonge kinderen).

 

Verder zie je veel stranden op bureucratie (cliche maar o zo waar).

 

Greetz, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Inderdaad geweldig :D

 

Dan heb ik nog een tip:"American Chopper" op Discovery, vrijdag avond 11 uur. Werkelijk geweldig hoe een totalitaire ex-hippie/Hells Angel (Paul Teutel) en zij zeer begaafde zoon (Paul Teutel Jr.) motorfietsen bouwen. Partnerships in de praktijk. Ze knokken elkaar de tent uit, maar kunnen ook niet zonder elkaar. Zeer boeiend.

 

Vind ik die sleutelende direnarts nog leuker met "A.... is Born". Dit omdat ik momenteel ook bezig ben met de restauratie van 2 motorfietsen ;)

 

Greetz, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

'Het roer om' heb ik wel eens bekeken, en meestal denk ik dan meteen 'waar de hell zijn jullie mee bezig?!'.

 

Dan zie je zo'n stelletje naar Italie vertrekken, zonder enige kennis van zaken, zonder contacten ter plekken, meestal zonder een (doordacht) plan... en als het even kan met $10k in cash en 2 blerende kinderen. De bedoeling is dan om ter plekke een (goedlopend?) hotel of iets dergelijks in elkaar te steken.

 

Wat me wel verbaasd is de tijd dat die mensen dat volhouden, en soms zelfs het redelijke succes dat ze met die aanpak hebben. Misschien doet zo'n TV camera die overal achter je aanloopt wel wonderen :)

Link naar reactie

Ik heb het programma gezien , veel bewondering voor mensen die dit aandurven.

Denk alleen dat je dit risico niet kan nemen als je een gezin hebt zoals die notenplukkers van vorige week waarvan de vader opeens een half jaar terug moet naar england om wat geld te verdienen .

 

 

toch wel een beetje jaloers! prachtige omgeving

Link naar reactie

ja klopt! op ned 1, als ik me niet vergis. helaas maar 2 afleveringen gezien.

Ook op ETV.nl (voor diegene die in Zuid-Holland wonen) was er een tijdje terug een serie over jonge allochtone ondernemers. Was ook echt leuk om te zien, omdat er daar ook nog weleens culuurverschillen aan het licht kwamen.

 

Word het niet tijd voor een apart tv-kanaal. :P

OTV (ondernemers tv)

Link naar reactie

Even terugkerend naar Het roer om: Ik geloof er geen snars van. Volgens mij zijn 80% van alle zogenaamde real life programma's nep. Dat wil zeggen: diegenen die meespelen worden er voor betaald, er is een "script" en de meeste gebeurtenissen zijn van te voren bepaald.

 

 

 

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie

Daar heb ik ook over zitten denken. Het zou in ieder geval makkelijk in scene worden gezet.

 

Maar het grootste "nep"programma voor/over ondernemers is toch wel "100% ondernemer" hoor.

Dat is gewoon 1 grote reclamezuil.

"Ik heb mensen nodig voor een reclame actie" en ja hoor TempoTeam voor de deur.

"Ik heb een busje nodig om m'n spullen mee te vervoeren" en ja hoor naar de Renault dealer.

enz. enz.

 

Echt zonde, want het concept is wel aardig.

 

 

Link naar reactie

Ik vond dat ze het gisteren nog wel aardig gedaan hebben... heb alleen het laatste deel gezien (na 22 uur) en vond ze overal wel erg makkelijk over denken. Maar de zaak draaide toch een beetje op de vrouw des huizes...

 

<>

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

De aflevering gisteren was inderdaad wel leuk. Kopen ze een boot van 3 ton die meer gerepareerd moet worden dan dat de kinderen op de weecee zitten. Is dat nog maar net gedaan, kopen ze een lap grond voor een villa voor het regenseizoen begonnen is.

 

Maar het leukste vond ik nog wel dat de vrouw des huizes pruiken weet te verkopen in een land waar 40 graden celsius tegen het frisse aan is. 8)

 

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.