• 0

Klanten benadering?

;D ;D ;D ;D

 

 

hey !!

 

ik had een vraag, ik loop stage bij een instelling die zich bezig houdt met inbindsystemen, en ik wil nu de huidge klanten benaderen om een soort verslag te kunnen krijgen van hun hoe ZIJ over ons bedrijf denken..

 

dit door middel van een tevredenheidsonderzoek of??

 

wie kan me daar mee helpen?

waar kan ik voorbeelden vinden?

 

 

groetjes Meneer Tappia from Miami :P

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet hoe zeer je klanten staan te springen om uitgebreide feedback te geven, dus zoiets hangt ook van je product af.

 

Onlangs ben ik (met nog 15 mensen) uitgenodigd op de Grolsch Brouwerij voor een 'biersessie': praten over alles wat maar met bier te maken heeft, zeer open gesprek tussen directie en consumenten.

 

Nu kan het dus goed zijn dat klanten van inbindsystemen minder binding voelen met het product dan hier het geval was, maar misschien kun je er een of ander thema aan binden, dat het niet alleen voor jullie maar juist voor de klant interessant wordt om aan de sessie deel te nemen.

 

Succes!

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
  • 0

Een enquete lijkt mij het beste. En een enquete is niet alleen een aantal formulieren opsturen en afwachten.

 

Stuur formulieren op (of nog beter plaats de enquete online) en bel de klanten op en vraag of ze de enquete hebben ontvangen.

Het blijkt namelijk dat de formulieren vaak opzij worden gelegd. Neem dan maar aan, dat de kans per dag kleiner wordt dat deze wordt ingevuld en teruggestuurd. Als je even opbelt, vult de klant die enquete veel sneller in.

 

Verder moet het invullen van een enquete niet meer dan 10 minuten tijd kosten. Mensen haken af als ze door 10 a4tjes vragen heen moeten ploeteren. Dus wees creatief en inventief. Zorg dat het er gelikt uitziet. Oh ja, stuur altijd een gefrankeerde retourenvelop voor de ingevulde enquete mee. Dat het tijd kost is tot daar aan toe, maar als het ook nog geld kost, kun je een grote response vergeten.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een online enquete klinkt niet gek. Zeker aangezien het hier om bestaande klanten gaat, kun je ze daarvoor best eens per email benaderen... het gaat er tenslotte om je service uiteindelijk te verbeteren, en ik verwacht dat er best klanten zijn die daaraan willen meewerken door even een formuliertje in te vullen!

Link naar reactie
  • 0

 

Een schriftelijke enquete on/offline heeft alleen zin als je verstand hebt van onderzoeksmethodieken. Alternatief is kwalitatief onderzoek. Ga gewoon eens praten met tien afnemers. Goed voorbereiden, wat betekent jullie product voor hen? Jullie dienstverlening. Wie, wat, waar, hoe, wanneer, hoe vaak, waarom, waarom, waarom, hoe beter? Is de inkoper ook de gebruiker? Enz.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me bij TwaLevel aan. Een direct gesprek zal het vermoedelijk het beste doen.

 

Afhankelijk van je doelgroep kun je ze ook bij elkaar roepen. Ik zou dat niet doen als je klantenkring voornamelijk bestaat uit elkaar beconcurrerende bedrijven (bijvoorbeeld kantoorhandels). Verbind het vragenrondje aan een of ander premium, bijvoorbeeld een gratis pakket inbindmapjes ofzo.

 

Wilde je hier ook tips over wat je moet vragen? Ik denk dat we dan iets meer moeten weten over de context en je preciezere bedoelingen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Kwalitatief onderzoek moet je alleen doen als je een beperkte doelgroep hebt. Reken maar uit; de tijd dat je kwijt bent per klant voor het afnemen van de enquete.

Het voordeel van kwalitatief onderzoek is dat je kunt doorvragen op gegeven antwoorden. maw je krijgt een meer betrouwbaar en compleet resultaat.

Het zal te veel tijd kosten om bij 100 klanten een persoonlijk gesprek te houden.

 

Dus dan blijft over de enquete. Bij het uitstek geschikt voor een grotere doelgroep.

Het is inderdaad een must om kennis te hebben van onderzoeksmethoden. Dus ik kan je als tip meegeven; zoek eens naar wat boeken over onderzoeksmethoden. Op de Erasmus Universiteit wordt o.a. het boek van Babbie gebruikt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ah ja de oorspronkelijke vraag was natuurlijk welke methode gehanteerd kon worden, ik ging gelijk door op een enquete, maar dat is eigenlijk dus een stap te ver.

 

Ik weet niet hoe groot de betrokkenheid van klanten is bij inbindsystemen maar mij lijkt het niet zo hoog. Dat houdt zeer waarschijnlijk in dat het "klanten bij je roepen" geen succes zal hebben. Wellicht kun je eerder langsgaan bij klanten (vooraf bellen) en kort met deze mensen praten.

 

Maar omschrijf eerst eens wat je eigenlijk wilt weten. Met welke opdracht ben je door de werkgever op weg gestuurd en welke redenen had de we werkgever om jou die opdracht te geven? Misschien zijn er andere wegen te bewandelen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Kwalitatief onderzoek moet je alleen doen als je een beperkte doelgroep hebt. <...> Het zal te veel tijd kosten om bij 100 klanten een persoonlijk gesprek te houden.

 

Ai,ai - ik zou dat boek nog maar eens lezen als ik jou was. De grootte van de doelgroep staat los van de gekozen methode. Een goed gesprek met vijf klanten kan veel meer kennis opleveren dan een enquete bij duizend.

 

Op zich is het handig dat we nu tamelijk goeie enquete-tools onder een knopje hebben. Nadeel is echter dat die al vaak lui worden toegepast. Veel te rap vragen afvuren op klanten, en dan achteraf eigenlijk niks met de antwoorden kunnen doen.

 

Zulke vragenlijstjes vergen 1) goeie hypotheses, 2) doordachte vragen, 3) logische antwoordkeuzes - die dienstbaar zijn aan je analyse, 4) zorgvuldige steekproeftrekking, 5) voorkennis om je non-respons te analyseren, 6) goeie analysevaardigheid en -instrumenten.

 

Wil je echt weten wat er leeft, kom dan achter je computer vandaan, stap op de fiets en ga bij die klanten langs. Als je met twee woorden spreekt en daadwerkelijk interesse toont, kunnen ze precies vertellen wat je bedrijf goed of slecht doet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.