• 0

Oprichting VOF, uitkeren salaris per maand?

Goedemiddag,

 

Ik en een vriend staan dicht bij het punt een VoF op te richten. De keuze ga ik niet geheel hier uitleggen, een korte toelichting is deze: wij hebben zeer geringe investeringen nodig om te starten. Het betreft laptops, gsm's en kantoorartikelen.

 

Nu ben ik met het Financiële plan bezig en stuit ik in de investering- en exploitatiebegroting op de kosten voorfinanciering levensonderhoud & personeelskosten

 

Hoe regelen wij een vast inkomen/salaris per maand? Hoe zet ik dit in de begrotingen?

 

Ik weet dat wij beiden de netto winst gemaakt door de VoF, uitgekeerd krijgen. Maar hoe krijg ik op papier/administratief gezien het voor elkaar dat ik en mijn vennoot per maand €2000,- netto uitbetaald gaan krijgen?

 

Dan rest mij de vraag, kan ik dit voor de eerste 5 maanden laten voorfinancieren door de bank/investeerder? Aangezien wij de 1e 5 maanden niet rekenen op genoeg omzet! Zo ja, hoe zet ik dit in het financieringsplan?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet dat wij beiden de netto winst gemaakt door de VoF, uitgekeerd krijgen. Maar hoe krijg ik op papier/administratief gezien het voor elkaar dat ik en mijn vennoot per maand €2000,- netto uitbetaald gaan krijgen?

 

Dan rest mij de vraag, kan ik dit voor de eerste 5 maanden laten voorfinancieren door de bank/investeerder? Aangezien wij de 1e 5 maanden niet rekenen op genoeg omzet! Zo ja, hoe zet ik dit in het financieringsplan?

 

 

Op papier vul je gewoon in 'privé opnames vennoot A / B' 2.000.

In de administratie evenzo. Daarvoor is de grootboekrekening privé onttrekkingen. Dit wordt verrekend met ieders respectievelijk aandeel in het kapitaal van de VOF.

 

banken die levensonderhoud financieren? Tja, ze zullen het niet graag doen denk ik. Aan de andere kant: als je weet dat je hiervoor kredietruimte nodig hebt, dan moet je het wel meenemen, anders sta je over 5 maanden weer bij de bank.....dan kun je hun antwoord wel raden ;)

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Op papier vul je gewoon in 'privé opnames vennoot A / B' 2.000.

In de administratie evenzo. Daarvoor is de grootboekrekening privé onttrekkingen. Dit wordt verrekend met ieders respectievelijk aandeel in het kapitaal van de VOF.

 

banken die levensonderhoud financieren? Tja, ze zullen het niet graag doen denk ik. Aan de andere kant: als je weet dat je hiervoor kredietruimte nodig hebt, dan moet je het wel meenemen, anders sta je over 5 maanden weer bij de bank.....dan kun je hun antwoord wel raden ;)

 

Ik begrijp dat banken dat niet graag doen, maar voor een gezonde onderneming met oogstrelende toekomstcijfers ;) zal het ze wellicht minder erom te doen zijn. Maar goed, daar heb ik dus een vraag over:

 

We hebben hier juist kredietruimte voor nodig; uitgaven als zijnde levensonderhoud en uitgaven voor verzekeringen & telecommunicatie middelen. Hoe verwek ik die in het financiële plan? In de investeringbegroting onder aanloopkosten en in de exploitatiebgroting als aanloopkosten

Link naar reactie
  • 0

Het salaris is waarschijnlijk meer dan je kwijt bent aan kosten voor laptop's, gsm's en kantoorartikelen. Zoals Joost al zegt: dat gaat een bank niet snel financieren.

 

Waarom ga je niet een paar maanden werken, leven op water en brood en start je daarna met je onderneming? Getuigt van veel meer zelfkennis en overtuigingskracht als je je levensonderhoud zelf financiert. Kans van slagen des te groter denk ik. (zowel voor financiering, als de onderneming zelf)

 

Misschien niet direct het antwoord op je vraag, maar ik zou het desondanks toch overwegen. En uiteraard neem je een buffer op in je financieringsplan... Dat wordt dan gewoon je "werkkapitaal"... ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Het 'salaris' is daadwerkelijk meer dan de aanschaf van laptops, gsm's en kantoorartikelen. Gisteren hebben we ook overlegt, jullie antwoord (dank ervoor) ook meegenomen.

 

We willen nu alleen de aanloopkosten en inventaris financieren +/- €5.000,- Het GSM abonnement loopt een jaar, dit willen we wel financieren zeg maar. Stel dat we een lening van €10.000 willen krijgen, zouden we €5.000 in het financieringsplan kunnen wegstoppen als onvoorzienbare uitgaven?

 

Het levensonderhoud nemen we niet mee, ik ben momenteel nog student en heb tijd genoeg om te starten met de ondernemingsactiviteiten (uiteraard heb ik recht op meer winst ;) ) dus we hoeven geen salaris te financieren!

 

@Yannick, hoe bedoel je de buffer? Dat we die buffer laten 'financieren'?

 

Kortom, we zouden de bank alleen kunnen vragen om de opstart/aanloopkosten te willen financieren voor ons?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.