• 0

Verzekering voor auto eenmanszaak

Binnenkort wil ik voor mijn eenmanszaak een auto aanschaffen. De auto wordt opgenomen in de activa van de eenmanszaak. Ik wil de auto zowel zakelijk als privé (met bijtelling) gebruiken.

Moet ik voor de auto een zakelijke WA-verzekering afsluiten of dekt een particuliere WA-verzekering de auto ook? Na een snelle vergelijking blijkt dat particuliere autoverzekeringen vaak goedkoper zijn dan zakelijke autoverzekeringen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met je auto worden zakelijk kilometers gereden, dat wil de verzekeraar ook zeker weten!

Verzeker je auto niet privé, want wanneer die verzekeraar er achter komt terwijl je schade hebt gereden is dat een goede reden om het je moeilijk te maken!

 

Wel zijn er vaak verzekeraars die gewoon je particuliere schadevrije jaren willen overnemen of iets dergelijks. Maar dat zou ik even met je verzekeringsadviseur afstemmen. Beter een duurdere verzekering die je SVJ overneemt dan een goedkope die dat niet doet (daar kun je later altijd nog naar overstappen).

 

Succes!

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie
  • 0
Na een snelle vergelijking blijkt dat particuliere autoverzekeringen vaak goedkoper zijn dan zakelijke autoverzekeringen.
Valt erg mee. Cascodekkingen zijn zakelijk meestal zelfs iets goedkoper (want ex btw voor wie BTW kan verrekenen). Het voornaamste verschil wordt veroorzaakt door de paar budgetverzekeraars die alleen particulier gebruik toestaan. Niet gedekt is in dat geval ook echt niet gedekt: WA schade wordt verhaald op de voorzaker.

 

Wel zijn er vaak verzekeraars die gewoon je particuliere schadevrije jaren willen overnemen of iets dergelijks.

Wordt 1 op 1 overgenomen van de landelijke schadedatabase Roydata. Van privé naar zakelijk of andersom maakt daarbij niet uit. De 2e gezinsauto kan meestal de zelfde hoge no claim korting krijgen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Zakelijk en privé is geen probleem. Wij sluiten ze soms op de zaak en soms privé, meestal afhankelijk van de te rijden kilometers etc.

 

[mod edit: lees a.u.b. even de forumvoorwaarden. Het aanbieden van eigen producten en diensten in topics wordt niet op prijs gesteld]

 

Mvg,

 

Eric Heidenreich

[mod edit: idem voor bedrijfsnamen, die kun je in je signature plaatsen]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.