• 0

Online koffiewinkel

Omschrijving van je concept:

Ik ben mede eigenaar van de online koffiewinkel KoffieKeuze.nl (http://www.koffiekeuze.nl) Op 1 oktober jl. zijn we live gegaan.

 

We mikken op mensen die gek zijn op koffie en graag verse koffiebonen kopen. Via onze site kan je deze eenvoudig bestellen en er wordt snel geleverd (meestal binnen 24 uur).

 

Wij leveren koffiebonen die vers uit de branderij geleverd worden. (USP!)

 

De naam KoffieKeuze is ook een soort van concept: Er zijn duizenden soorten koffie te vinden. Welke is lekker en welke niet? Met die vraag heb ik lang rondgelopen en het heeft best even geduurd voordat ik echt een lekkere koffie had gevonden. Wij hebben uiteindelijk een klein assortiment samengesteld (ongeveer 15 soorten) bestaande uit de beste soorten koffiebonen. De klant kan nog wel kiezen dus maar wordt niet "doodgegooid" met zoveel keuzes dat je door de bomen het bos niet meer kan zien,

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Samen met de branderij een assortiment samengesteld. Goede keuzemogelijkheden maar niet teveel.

- De onderneming opgebouwd

- Diverse marketingactiviteiten

- Zeer betrokken geweest bij de ontwikkeling van de webwinkel

- genereren naamsbekendheid

- fulfilment van bestellingen

- communicatie richting klant

- inkoop

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Echte goede en lekkere koffiebonen zijn moeilijk te vinden. Vooral omdat er heel veel keuze is en veel soorten uit de grote fabriek komen (en dus niet echt vers zijn). Ook moet je voor goede bonen vaak naar het centrum.

 

Wij willen koffieliefhebbers naar onze site trekken, ze eenvoudig hele goede koffie laten bestellen en snel leveren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We leveren geen merken maar laten onze eigen selectie bonen branden op eigen naam.

Daarnaast leveren wij echt verse bonen. We werken met weekvoorraden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Hoe is de eerste indruk van de site? Zie je direct waarvoor je bij ons terecht kan?

- Is er voldoende aanleiding om door te klikken? Waarom wel of waarom niet? (!!)

- Hoe vind je de informatie onder de diverse rubrieken?

- Hoe vind je de structuur van de site?

- Zou je zelf bij ons bestellen als je op zoek was naar verse koffiebonen?

- Wat vind je goed aan onze site?

- Wat zou je anders doen?

- Wat mis je?

- Komen we betrouwbaar over?

- Alle feedback is welkom! We posten dit topic omdat we onze site continu willen verbeteren. Kritiek is dus meer dan welkom!

 

 

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Edj,

 

Ik ben even snel door je website heengelopen. Over het algemeen ziet het er goed uit. Het is duidelijk wat jullie verkopen en nodigt uit om door te klikken en meer van de website te bekijken. Ik kon de koffie bijna ruiken. De website voelt een beetje DE. Mijn opmerkingen over je site zal ik hieronder opsommen. Opmerkingen en kritiekpuntjes hebben de neiging onaardig te klikken. Ik bedoel het goed :).

 

Ik heb twee puntjes van kritiek wat betreft de detailpagina's van je producten, dus Espresso koffiebonen > Espresso d'italia 1kg.

[*] De website biedt een mooie mogelijkheid om door afbeeldingen van je product heen te scrollen. Echter, ik om bijna overal, afbeelding 1 van 1 tegen. Er valt dus niets te scrollen. Ik zie dus allemaal knoppen en informatie waar ik niks aan heb.

[*] Hetzelfde geldt voor de 'lees verder' mogelijkheid voor de tekst van het product. Een klik op deze knop levert mij in de meeste gevallen maar 3 extra regels tekst op.

 

Mijn filosofie is dat je op een detailpagina direct alle informatie toont. Als je 2 plaatjes hebt, dan passen die nog makkelijk naast elkaar op deze pagina. Je kunt grote lappen tekst wel beschikbaar maken onder een 'lees verder' knop, maar dan moet het wel gaan om significant meer informatie en niet om 3 zinnen. Nu moet ik teveel klikken om alle informatie te zien en die klikken leveren mij te weinig extra's.

 

Nog wat algemene tips:

[*] het zou fijn zijn als je op de overzichtspagina's ook op de naam van het product kunt klikken om door te gaan naar de de detailpagina.

[*] in je navigatiebalk staat ook een plaatje met "NIET GOED = GELD TERUG Lees de voorwaarden...". Dit doet vermoeden dat je de voorwaarden kunt lezen door op dit plaatje te klikken. Het plaatje klikt echter niet. Hou er ook rekening mee dat informatie die je in een plaatje zet niet wordt geïndexeerd door Google. Je zou dit dus beter in tekst op neer kunnen zetten en doorlinken naar de voorwaarden wat mij betreft.

[*] Op je overzichtspagina's heb je de paginanummers en de sorteringsmogelijkheid helemaal bovenaan je website staan. Daarna volgt een stuk tekst, en daarna pas de producten. Het voelt logischer om de sortering en paginanummering onder de tekst te zetten en direct bij de producten te plaatsen. Nu zag ik deze balk over het hoofd, omdat mijn aandacht op die pagina in eerste instantie naar de producten zelf gaat en dan naar de tekst erboven. De sortering en paginanummering horen bij de producten en niet bij de hele pagina. Je zou nu ook nog kunnen verwachten dat als je naar een volgende pagina gaat, je ook een andere tekst krijgt, begrijp je?

[*] Waarom kort je je menu-items in? Biologische koffiebonen past makkelijk in zijn geheel op het menu-item, maar nu staat er Biologsiche koffiebo... Daar wordt het niet duidelijker van.

 

@rk: ik weet niet wat nakaarten is. Als ik dat toch gedaan heb hierboven, excuus!

 

Edj, Succes met je zaak. Zo, en nu heb ik trek in een kop koffie.

 

Hartelijke groet,

Gwyneth

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel aardige site. Afgezien van het ontbreken van jullie adres / telefoonnummer ziet de site er ook betrouwbaar uit. Zou echter niet bestellen. Als eerst om de prijs, met 5 euro verzendkosten aan de dure kant. Ten tweede de versheid. Uiteraard komen de bonen vers gebrand bij je leverancier vandaan. Maar wat is je omzetsnelheid? Ik mis ook plaatjes van de verpakking van de koffie (geschikt als cadeau?)

 

Paar andere puntjes:

 

De rechtermuisknop is uitgeschakeld! Weet niet precies wat je er mee wilt bereiken (uitschakelen kopieren tekst??) maar in mijn geval is dit reden voor onmiddelijk vertrek van een site.

 

Toch maar even verder gekeken ;) Bij het product overzicht staat een linkje 'meer informatie', op de detailpagina staat vervolgens nog een keer 'lees verder'. Beetje dubbelop en gezien de hoeveelheid content overbodig.

 

Je teksten lijken iets te SEO-'vriendelijk'. Deze zin leest bijvoorbeeld vreemd 'Onze categorie Espresso Koffiebonen bestaat uit koffiebonen die het best tot hun recht komen als Espresso.'

 

De prijs in de product PDF klopt niet. De 1kg espresso d'italia kost op de site 15 euro in de PDF 87.

 

Ik mis bij de espressobonen de verhouding Arabica en Robusta.

 

Het lijkt alsof je alleen bonen verkoopt (al staat dit niet bij de productomschrijving zelf) Of kun je ook gemalen leveren?

 

Als ik de bestelling afbreek en kom later terug dan zijn de gegevens weg.

 

Onduidelijke weergave van vergeten velden in het bestelformulier. De randen van de tekstvelden wordt zwart in plaats van grijs.

Link naar reactie
  • 0

Een mooie webshop waar ik wie weet wel eens wat ga bestellen. Ik heb je tekst expres niet gelezen, zodat ik de elementen kon zoeken die mijn aandacht trokken.

 

Hier heb ik een aantal punten die ik misschien zou veranderen, en die ik wel goed vind:

 

1. Kopje koffie met KK erin erg leuk

2. FAQ pagina ziet er goed uit

3. Leuk assortiment met wat speciale bonen

 

Wat mis ik, of zou ik persoonlijk anders doen:

 

1. Het lettertype komt wat klein over, ik zou deze verhogen van 11pt naar 12pt, en tevens de regel afstand flink verhogen, dit vind ik persoonlijk fijner lezen.

2. Bij de betaalopties pagina zou ik per betaalwijze er ook een afbeelding bij doen, hierdoor kun je sneller de pagina "scannen".

3. Bij het aanmelden van de nieuwsbrief zou ik ook om de naam vragen, zo kun je iedereen persoonlijk aanspreken.

4. Kunnen klikken op een product titel om meer info (al aangegeven).

5. De beschrijving kan breder (er is ruimte voor), en onnodige lees meer (al aangegeven).

7. Koffie kan ik erg waarderen, en koop dat het liefst bij een specialist, alleen ben ik nog wel een redelijk leek, een keuze hulp of advies, welke je in de winkel ook krijgt, kan ik erg waarderen.

 

Just my 2 cents, succes met je shop.

Link naar reactie
  • 0

Hallo EdJ,

 

Een paar dingen die me in eerste instantie opvallen:

 

Je Algemene Voorwaarden komen hier en daar wat vreemd over, artikel 14 lijkt bijvoorbeeld meer op een richtlijn voor het opstellen van je klachtenregeling dan een voorwaarde.

 

Je tabjes op je productpagina staan bij mij nèt boven de fold. Als ik op "tip een kennis" klik gebeurt er op mijn scherm dus zichtbaar niets, dat is verwarrend. Die "tip een kennis" functie voldoet bovendien niet aan de wettelijke vereisten. Ik heb als test zo'n mail naar mezelf gestuurd, maar na 12 minuten heb ik nog niets binnen.

 

Volgens de Wet Koop op Afstand moet je bij retourneren het volledige bedrag terugstorten, de door jou genoemde inhouding van de verzendkosten mag dus niet.

 

Bij je productomschrijvingen heb je het regelmatig over een "lekkere" en "aangename" smaak. Ik vermoed dat echte koffieliefhebbers (jouw doelgroep) meer specifieke termen verwachten.

 

Verder hier en daar wat slordigheden in de tekst, daar mag je nog wel even naar (laten) kijken.

 

Tot slot: ik had dezelfde ervaring als Willem. Als ik Kopi Luwak bij je bestel, betaal ik dan de € 42,95 die op je productpagina staat of de € 243,12 die in de .pdf genoemd wordt? Bij beide staat dat het de prijs per 250 gram is ...

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Wat fijn dat iedereen zo gericht naar de site kijkt en zoveel nuttige feedback geeft daar kan ik zeker wat mee!

 

Gwyneth: Ik zie feedback zeker niet als onaardig maar juist als zeer welkom! ;-) Dank daarvoor dus!

Jouw punten kan ik zeker wat mee. Zo zal ik op korte termijn weer afbeeldingen plaatsen (ook van de verpakking) en meer (nuttige) informatie per product verzorgen.

Het Niet Goed Geld Terug plaatje werkt inderdaad niet. Dit ga ik laten aanpassen (helaas is dit een van de weinig zaken die ik niet direct zelf aan kan passen).

Menu-items doe ik ook wat mee!

 

Willem Bedankt dat je toch maar even verder hebt gekeken :)

- Verzendkosten is iets om over na te denken. We hebben besloten de marge op de producten heel laag te houden (het is een hobby) maar daardoor moeten de verzendkosten wel wat hoger. Lagere verzendkosten zal weer zorgen voor hogere prijzen (daar ontkom ik niet aan). Dilemma...Ik denk erover na!

- PDF bug staat open inderdaad. We zijn erg duur als je de PDF document moet geloven (daarmee zou het verzendkostendilemma direct zijn opgelost)

- We leveren alleen bonen. Hier zal ik duidelijkere melding van maken. Koffiebonen kan je het best zelf malen omdat dit zeer snel verouderd en wij dan moeten inleveren op kwaliteit (aan de andere kant zou het ook een goede service zijn om het wel te bieden). Ook hier ga ik over nadenken!

-Teksten neem ik ook nog eens extra onder de loep

 

Menno O Advies kunnen we altijd geven. Is meteen een goede tip, ik ga eens nadenken of we daar iets mee kunnen!

- Lettertype/grootte neem ik mee! Heb je zeker een punt.

- Betaalopties + plaatjes staan erin maar zijn niet zichtbaar. Is een nog op te lossen bug helaas

- Teksten e.d. neem ik zeker nog eens onder de loep

- Doorklikken op productnaam zal ik ook naar kijken.

- De keuzehulp doe ik ook wat mee. We heten niet voor niets koffiekeuze dus ik zal eens bedenken wat we daarvoor in kunnen bouwen.

 

John

- Algemene voorwaarden: minstens 10 keer gelezen en nu je het zegt zie ik opeens dat er veel zaken nog niet kloppen. Dank voor het melden! Ook koop op afstand pas in aan!

- Tip een kennis werkt niet inderdaad, Ga ik meenemen in de bug list (welke wettelijke eisen doel je op trouwens?)

- PDF prijzen bug wordt opgepakt!

 

Nogmaals dank voor alle feedback die ik tot nu toe heb mogen ontvangen! Erg nuttig en welkom!

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd met je nieuwe webshop!

 

- Hoe is de eerste indruk van de site? Zie je direct waarvoor je bij ons terecht kan?

 

Het is zeker duidelijk dat het een website betreft, die iets met koffie te maken heeft. Het lettertype is alleen erg klein, en niet uitnodigend om het te lezen. Hierdoor krijg ik niet direct de indruk dat ik bij jullie moet zijn om koffiebonen te kopen, maar eerder dat jullie info geven over de verschillende soorten koffie.

 

- Is er voldoende aanleiding om door te klikken? Waarom wel of waarom niet? (!!)

 

Nee, de buttons zijn te klein. Aan de rechterkant zijn er zelfs links niet helemaal uitgeschreven, omdat daar niet voldoende ruimte voor is. Wat ik vooral mis, is een opvallende button waarmee ik direct naar een overzicht van je producten kan gaan. Ik neem aan dat je tijd hebt geïnvesteerd in het schrijven van de teksten, maar die ga ik echt niet lezen! Koffie is voor mij echt iets belangrijks, maar het blijft gewoon een dagelijkse aankoop. Als ik een auto koop, wil ik informatie lezen over nieuwe, technische snufjes, etc. Maar in een koffiewebshop wil ik gewoon koffie bestellen!

Als ik uiteindelijk in het productoverzicht ben gekomen, is de titel van het product, evenals de beschrijving geen hyperlink.

 

- Hoe vind je de informatie onder de diverse rubrieken?

 

Uitgebreid, en interessant. Blijkbaar heb je hier aardig wat tijd in gestoken. Waardevolle content is goed voor je ranking in de diverse zoekmachines. Maar het is ook van belang of het iets toevoegt voor de bezoekers van je website. Wellicht heb je hier onderzoek naar gedaan, maar ik vraag me af of je bezoekers echt geïnteresseerd zijn in deze content.

 

- Hoe vind je de structuur van de site?

 

Helaas kan ik geen sitemap op je website vinden. Vaak zoek ik deze op, zodat ik de structuur van de website een beetje kan doorgronden. Voor de rest is het wel duidelijk dat er aan de rechterkant een product gekozen kan worden, en in de bovenste balk wat meer bestel informatie gevonden kan worden.

 

- Zou je zelf bij ons bestellen als je op zoek was naar verse koffiebonen?

 

Nee, en dat komt dan vooral doordat ik je niet kan vinden op de eerste pagina van een zoekmachine, als ik 'verse koffiebonen' intik.

 

- Wat vind je goed aan onze site?

 

De hoeveelheid informatie!

 

- Wat zou je anders doen?

 

1) De achtergrond iets minder dominant maken, zodat het belangrijkste deel van je website er meer uitspringt.

2) Het lettertype iets groter maken

3) Alle links werkend maken

 

- Wat mis je?

 

Je contactgegevens, incl. KVK-nummer etc!

 

- Komen we betrouwbaar over?

 

Op het bovenstaande puntje na wel...

 

 

 

Wellicht zijn er al een aantal opmerkingen door andere posters gemaakt, dus lees daar maar overheen. Ben namelijk tussendoor ook nog wat andere dingen aan het doen, dus het kan zijn dat niet alles up-to-date is!;)

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

IHoe is dit anders dan bestaande concepten:

We leveren geen merken maar laten onze eigen selectie bonen branden op eigen naam.

Daarnaast leveren wij echt verse bonen. We werken met weekvoorraden.

 

 

Dit is DE usp. Was mij niet meteen duidelijk toen ik de website bezocht. Heb het eigenlijk hier moeten lezen. Toen ik dit wist heb ik de site voor een 2e keer bezocht en aanzienlijk meer tijd doorgebracht.

Ik zou je USP veel groter en duidelijker vermelden.

Link naar reactie
  • 0
Verzendkosten is iets om over na te denken. We hebben besloten de marge op de producten heel laag te houden (het is een hobby) maar daardoor moeten de verzendkosten wel wat hoger.

 

Verzendkosten zijn natuurlijk een standaard uitdaging voor een webshop. Maar brievenbuspost tussen de 500g en 3kg kost maar 2,64. De maximale grootte is 26 x 38 x 3 cm. Volgens mij kun je een creatieve verpakking voor de koffie verzinnen die als brievenbuspost verstuurd kan worden.

 

@Jaguar, die weekvoorraad cq. verse boontjes(!) had ik ook niet gelezen. Inderdaad een mooie usp die op de site moet. Tegelijk vraag ik me af hoe je dat doet. Gooi je 'oude' boontjes weg of moet je vaak nee verkopen omdat je weekvoorraad op is.

Link naar reactie
  • 0

Als UPS zal ik dit zeker duidelijker gaan vermelden!

 

Koffiebonen zijn ongeveer anderhalf jaar houdbaar. MAAR, een kenner zal binnen 1 maand proeven dat er kwaliteitverlies is. Juist op kwaliteit mikken we dus werken we met weekvoorraden.

 

Onze branderij kan in principe binnen 24 uur aan ons leveren (muv weekend). Wij sturen het dan dezelfde dag door. Dus als een artikel niet op voorraad is kunnen we het toch binnen 3-4 werkdagen bij de consument hebben.

Wat eventueel overblijft komt wel op ;D

 

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • 0

Allen. 2 belangrijke wijzigingen nav de feedback van vandaag:

 

- Na veel rekenwerk hebben we onze verzendkosten kunnen verlagen naar 3,75. Bestellingen boven 45 worden gratis verzonden.

- Onze algemene voorwaarden zijn aangepast.

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • 0

Ik had gisteren een prachtig betoog getypt, maar toen ik ´m wilde plaatsen liep íe vast. Maar kijk, het topic is er weer. Eens kijken wat ik me nog herriner:

 

-de site komt zeker betrouwbaar over, maar zonder adres en telefoonnummer zou ik niet zo snel bestellen.

 

-hoe kun je garanderen dat de bonen vers zijn? Daar kan ik niks over vinden.

 

-het lettertype is te klein, het leest niet prettig.

 

-opbouw van de site vind ik wel logisch en prettig

 

-ik vind de omschrijving van de koffiesmaken erg obligaat. Voor liefhebbers is koffiedrinken een belevenis. Bij de omschrijving krachtig en aromatisch denk ik 'jaja, zeggen ze allemaal.' Persoonlijk zou ik hier bijna literair losbarsten ( ;D) , voor inspiratie kun je eens bij wijnomschrijvingen kijken. Zeker als je zegt de smaken zelf geproefd en geselecteerd te hebben, dan moet je er toch meer over kunnen vertellen?

 

-het rubriekje met nieuws ziet er niet mooi uit. Bovendien staat er alleen maar nieuws over jouw bedrijf, terwijl er denk ik over koffie veel meer te vertellen valt. Een snelle nieuwssearch van de afgelopen weken levert op dat Belgen wel erg slappe koffie drinken en mannen na een potje vrijen graag een kopje koffie willen (en vrouwen een knuffel, maar dat terzijde...). Ik zou dus koffienieuws in de gaten houden en ook daar af en toe wat over schrijven. Dat geeft je ook meer autoriteit op dit vlak. Via google kun je je aanmelden voor nieuwsupdates met zoekwoorden (maar waarschijnlijk vertel ik niks nieuws), dus zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn. Want dat vind ik denk ik het grootste probleem met je site: de passie voor koffie spat er niet echt af. Dus: show them, don't tell.

Link naar reactie
  • 0

Technisch en in detail zijn er in dit topic al goede adviezen gegeven. Maar ik zou wel nog even een bijdrage willen geven over de presentatie. Ik hou van koffie. Ik heb sinds kort geïnvesteerd in een mooie volautomaat en ik ben nog op zoek naar die boon die ik heerlijk zal gaan vinden, dus ik ben je doelgroep ;D

 

Maar bij een eerste bezoek zou ik niet bij jullie kopen! Waarom dan ouwe zeurpiet?

Nou om de uitstraling. Koffie kan je op internet helaas niet ruiken en proeven. Dus moet je het gevoel van fantastische koffie grafisch overbrengen. Ik ben niet perse een fan van DE, maar hun site probeert het gevoel van koffie over te brengen. Illy is een bekende, maar die website doet ook niet voor mij. Te artyfarty ipv het genieten van koffie overbrengen.

 

Tips.

Achtergrond beeld bonen. Het ziet er gewoon niet lekker uit. Te veel compressie, niet goed gefotografeerd?

 

Beweging. Koffie is rust en genieten. Er beweegt te veel zonder aandacht te vestigen op iets wat ik zou willen zien.

 

Kopje koffie met KK. Ziet er niet zo smakelijk uit en dat voor een eyecatcher

 

Tekst. Typografie is zonder aandacht neergezet. Meer rust en witruimte. Aandacht voor de bullets.

 

Kleur. Bruin, rood en zwart zijn goed gekozen kleuren. Maar let goed op dat het warmte en gezelligheid uitstraalt. Nu is het bijna oudbruin en te donker ism het witte content gedeelte

 

Extra tip van een koffie zoeker

Er zijn zoveel soorten, en om nou van elke soort 500 gram te bestellen om uit te zoeken wat ik nou lekker vind of om leuk lijkt te proberen is niet handig. Biedt leuk geprijsde sample pakketjes die jullie vanuit expertise voor verschillende doelgroepen hebben samengesteld. Ik heb zo 15 klanten voor zulke aanbiedingen.

 

Beetje negatief misschien maar absoluut positief bedoeld.

 

Micha

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Technisch en in detail zijn er in dit topic al goede adviezen gegeven. Maar ik zou wel nog even een bijdrage willen geven over de presentatie. Ik hou van koffie. Ik heb sinds kort geïnvesteerd in een mooie volautomaat en ik ben nog op zoek naar die boon die ik heerlijk zal gaan vinden, dus ik ben je doelgroep ;D

 

Maar bij een eerste bezoek zou ik niet bij jullie kopen! Waarom dan ouwe zeurpiet?

Nou om de uitstraling. Koffie kan je op internet helaas niet ruiken en proeven. Dus moet je het gevoel van fantastische koffie grafisch overbrengen. Ik ben niet perse een fan van DE, maar hun site probeert het gevoel van koffie over te brengen. Illy is een bekende, maar die website doet ook niet voor mij. Te artyfarty ipv het genieten van koffie overbrengen.

 

Tips.

Achtergrond beeld bonen. Het ziet er gewoon niet lekker uit. Te veel compressie, niet goed gefotografeerd?

 

Beweging. Koffie is rust en genieten. Er beweegt te veel zonder aandacht te vestigen op iets wat ik zou willen zien.

 

Kopje koffie met KK. Ziet er niet zo smakelijk uit en dat voor een eyecatcher

 

Tekst. Typografie is zonder aandacht neergezet. Meer rust en witruimte. Aandacht voor de bullets.

 

Kleur. Bruin, rood en zwart zijn goed gekozen kleuren. Maar let goed op dat het warmte en gezelligheid uitstraalt. Nu is het bijna oudbruin en te donker ism het witte content gedeelte

 

Extra tip van een koffie zoeker

Er zijn zoveel soorten, en om nou van elke soort 500 gram te bestellen om uit te zoeken wat ik nou lekker vind of om leuk lijkt te proberen is niet handig. Biedt leuk geprijsde sample pakketjes die jullie vanuit expertise voor verschillende doelgroepen hebben samengesteld. Ik heb zo 15 klanten voor zulke aanbiedingen.

 

Beetje negatief misschien maar absoluut positief bedoeld.

 

Micha

 

 

 

 

 

 

Ik heb bovenstaande punten eens goed bekeken op de website. Hij heeft wel gelijk. Maar zoals Micha al schrijft is hij wel erg streng. Je site ziet er helemaal niet slecht uit, zeker voor iemand die het meer voor de passie voor koffie doet dan denkt snel rijk te worden.

Ik weet niet of jij geld zou moeten uitgeven om het bovenstaande te fixen maar ik zou de focus leggen op het krijgen van traffic op je site i.p.v. doorgaan met designen. Wat is het nut van een mooie site die door niemand bezocht wordt.

 

Zelf zou ik 'de greep uit het assortiment' verwijderen. (Dezelfde topics staan 2 cm naar links al) en vervangen door een presentatie van je KoffieKeuze TotaalPakket. Samen met een grote bestel nu knop waar je dit pakket in huis kunt halen ZONDER een profiel op je site aan te maken. Zo laagdrempelig mogelijk mensen kennis laten maken met je bijzonder product. Je zal zien dat ze terug komen.

Link naar reactie
  • 0

@jaguar,

 

Quote "Wat is het nut van een mooie site die door niemand bezocht wordt".

 

Vraag, wat is het nut van veel bezoekers die de website verlaten op de eerste pagina?

 

Jij zegt passie ipv snel rijk worden. Dat is prima, maar passie moet je dan wel communiceren. Een bakje koffie schenk je dan ook netjes in ipv in kop gooien met bruine strepen en drijvend in schotel met een laag gemorste koffie.

 

En je hebt gelijk, traffic is belangrijk. Maar met goede content, gebruikersvriendelijkheid en presentatie begint het.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Versgebrande koffie zonder merk en zonder duidelijke herkomst is hier hoog gepositioneerd. Dat zou dan toch wel in een aantrekkelijke verpakking (presentatie) getoond moeten worden en onder goede omstandigheden (voor)geproefd moeten kunnen worden. Beide faciliteer je niet, tenminste niet op de webshop.

 

En of het versgebrande een usp is? Ik geloof van niet, want je bent lang niet uniek hierin. Kwaliteit valt te onderscheiden, maar lekkere koffie is en blijft ook vooral een subjectieve zaak. Welke bonen zijn voor welke zetmethode geschikt? Naar welke bonensoort is een specifieke klant op zoek? Daar zou je consumenten in kunnen leiden. Kijk eens naar hoe grapedistrict wijn verkoopt.

 

Premium koffie(bonen) in budgetpakketten e.d. aanbieden, is ook een mismatch. Misschien is een sample-actie op de HL-meeting een optie. Of op één van de koffiefora? Zoek je particuliere en zakelijke klanten? En hoe bedien je deze beide klantgroepen?

 

Het stoort mij dat er verschillende 'soorten' plaatjes van koffiebonen gebruikt worden. Er is zo geen onderscheid te maken tussen de verschillende bonenformaten en brandingen. Niet ongebruikelijk in deze branche, maar je prijsstructuur doet complex aan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben de techniek nerd en de Google expert.

 

Dat uitschakelen van de rechtermuis is uit den boze en in strijd met......

Wie wil je stoppen?

De gewone bezoeker gebruikt hem niet en de techneut weet de code toch wel te vinden.

 

Ik heb dus even in de code gekeken en ik zou zeggen: doe wat aan je vindbaarheid.

Er is geen aandacht besteed aan Google.

Ja, wel een verify, maar title en description zijn niet in orde.

Link naar reactie
  • 0

Allen,

 

Weer erg bedankt voor de feedback, wederom erg waardevol!

 

Enkele zaken worden op korte termijn gewijzigd of zijn inmiddeld gewijzigd:

 

- Verzendkosten zijn nu 3,50 ipv 4,95. We zijn in vergelijk met onze concurrenten erg scherp. Mogelijk gaan we nog lager

- Algemene voorwaarden zijn aangepast

- het kopje koffie op de home-page is aangepast

- Google zijn we hard mee bezig. Daarnaast heb ik een erg mooie URL kunnen claimen waar we een extra site op gaan bouwen

- Homepage zullen we een product of koffiepakket op gaan vermelden.

- De plaatjes bij de producten gaan we veranderen. Ik heb niet de snelste met photoshop dus dat kan even duren maar dit heeft de aandacht. Mogelijk ook productfotografie (al is creativiteit lastig met een product als koffiebonen)

- De Tip en Kennis bug wordt opgelost

- Het niet kunnen kopiëren van tekst vind ik niet wenselijk en heeft ook geen toegevoegde waarde. Dit wordt gewijzigd.

- De teksten bij de producten zijn inmiddels groter. De andere teksten worden aangepast

- Ik ben aan het nadenken over hoe we de consument nog meer kunnen helpen bij hun keuze. Assortiment is bewust niet te groot gemaakt (als ik uit 200 soorten kan kiezen word ik persoonlijk gek). Iets met kleuren zoals de genoemde wijnsite kan een mooie optie zijn

- Proefpakket houden we erin. We zijn bezig met een concept waarme je goedkoop samples kan bestellen

- Nieuwe productomschrijvingen zijn we mee bezig. Evenals meer informatie over waar de bonen vandaan komen, hoogte etc.

- Enz enz

 

Meer feedback is altijd welkom. Tot nu toe heeft het mij erg geholpen. Nogmaals dank dus!!

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het wat om test-setjes aan te bieden. Ik heb geen idee hoeveel gram er in een kop / pot gaan. Wellicht een goedkope manier van marketing.

 

Misschien kun je ook aanbieden om het te malen (of heeft iedereen een maler tegenwoordig?)

 

Alhoewel ik een caffeine junk ben, drink ik nooit koffie, vandaar wellicht de vreemde suggesties.

Link naar reactie
  • 1

Beste Elon,

 

- Uit ervaring in onze shop is gebleken dat verzendkosten uit den boze zijn! Beter je product prijs iets plussen en gratis gaan verzenden. Al is het maar voor het gevoel van je klant. Wij hebben een verhoging van +/- 40% verkoop op artikelen onder de € 50,- sinds wij gratis verzenden hebben doorgevoerd.

- Je spreekt over betaalgemak, maar het duurt mij veel te lang voordat ik eindelijk die bonen bestelt en afgerekend heb. One Step Check out zeker gaan toevoegen.

- Je aanbiedingen vind ik erg mooi, alleen jammer dat ik er zo laat achter kwam dat je überhaupt aanbiedingen hebt. Staan er laag op de pagina, misschien handig dit verticaal te tonen zodat dit gelijk opvalt.

- De samples vind ik één van de beste opmerkingen tot nu toe, volgens mij zijn deze al toegevoegd in je aanbiedingen? Goed gedaan.

- De koffiebonen op de achtergrond, mag ik persoonlijk wel. Zou wel iets meer warmte en genot willen voelen. al is dit onwijs moeilijk uit te beelden... ???

- Blijf werken aan je vindbaarheid! o.b.v. bijvoorbeeld: koffie kopen, koffie online bestellen (kopen), verse koffie, lekkere koffie, koffiebonen kan ik je op de eerste pagina niet vinden.

- Mijn ogen focussen zich gelijk op de menubalk en ik vind hier alle algemene zaken, behalve waar het daadwerkelijk omdraait... Koffie met een dropdown van producten / aanbiedingen?

- Jullie staan aangemeld bij Twitter, Facebook etc. maar doe hier wel iets mee! Door Twitter word je erg goed geïndexeerd!

 

Lijkt negatief, is het alleen niet. Vormgeving, usability is aanmerkelijk beter dan bij heel veel shops die ik gezien heb. Het is duidelijk dat jullie hier veel tijd en aandacht in hebben gestoken. Ben van mening dat dit goed van de grond te krijgen is!

 

Nu je promotie nog. Al ideeën over?

 

Heel veel succes!

 

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je richt je op klanten voor wie de laagste prijs geen issue is en die eerder een impulsaankoop zullen doen. Hogere prijs en geen verzendkosten draagt daar aan bij.

 

Zoals gezegd moet het mogelijk zijn een brievenbusvriendelijke verpakking te maken.

 

Verder ben ik het met de rest eens dat je USP helder en duidelijk moet zijn: zorg dat direct zichtbaar is dat je vers gebrand levert, niet ouder dan xx dagen.

 

Daarnaast nodigt je site niet uit, omdat de plaatjes niet onderscheidend zijn. Nu snap ik ook wel dat je aan koffiebonen niet veel kunt zien en ik besef me terdege dat je plaatjes beter verkopen dan tekst, maar toch is dit voor mij een reden niet verder te kijken.

 

Het ontbreken van de - verplichte - gegevens over jullie bedrijf is al genoemd, net zoals het onrustige tekstbeeld door te te kleine letters en te weinig witruimte.

 

Als ik bij de FAQ kijk naar de vraag hoe vers de koffie is, krijg ik geen antwoord, alleen een verhaal.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Brievenbuspost is alleen interessant voor een beperkt aantal klanten. Meer dan circa een kilo ongemalen bonen gaat er niet in. We hebben het dan over gemiddeld kleinere bestelbedragen. Bedrijven, horeca en instellingen (verenigingen) zijn veel interessantere prospects. Onderzoek maar eens waar (veel), verse koffie besteld en gedronken wordt.

 

Ik snap de productcategorieën en toekenning van bonensoorten of melanges niet altijd zo goed, of het voelt wat ongemakkelijk aan. Er staan dt-fouten op de website.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.