• 0

Online koffiewinkel

Omschrijving van je concept:

Ik ben mede eigenaar van de online koffiewinkel KoffieKeuze.nl (http://www.koffiekeuze.nl) Op 1 oktober jl. zijn we live gegaan.

 

We mikken op mensen die gek zijn op koffie en graag verse koffiebonen kopen. Via onze site kan je deze eenvoudig bestellen en er wordt snel geleverd (meestal binnen 24 uur).

 

Wij leveren koffiebonen die vers uit de branderij geleverd worden. (USP!)

 

De naam KoffieKeuze is ook een soort van concept: Er zijn duizenden soorten koffie te vinden. Welke is lekker en welke niet? Met die vraag heb ik lang rondgelopen en het heeft best even geduurd voordat ik echt een lekkere koffie had gevonden. Wij hebben uiteindelijk een klein assortiment samengesteld (ongeveer 15 soorten) bestaande uit de beste soorten koffiebonen. De klant kan nog wel kiezen dus maar wordt niet "doodgegooid" met zoveel keuzes dat je door de bomen het bos niet meer kan zien,

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Samen met de branderij een assortiment samengesteld. Goede keuzemogelijkheden maar niet teveel.

- De onderneming opgebouwd

- Diverse marketingactiviteiten

- Zeer betrokken geweest bij de ontwikkeling van de webwinkel

- genereren naamsbekendheid

- fulfilment van bestellingen

- communicatie richting klant

- inkoop

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Echte goede en lekkere koffiebonen zijn moeilijk te vinden. Vooral omdat er heel veel keuze is en veel soorten uit de grote fabriek komen (en dus niet echt vers zijn). Ook moet je voor goede bonen vaak naar het centrum.

 

Wij willen koffieliefhebbers naar onze site trekken, ze eenvoudig hele goede koffie laten bestellen en snel leveren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We leveren geen merken maar laten onze eigen selectie bonen branden op eigen naam.

Daarnaast leveren wij echt verse bonen. We werken met weekvoorraden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Hoe is de eerste indruk van de site? Zie je direct waarvoor je bij ons terecht kan?

- Is er voldoende aanleiding om door te klikken? Waarom wel of waarom niet? (!!)

- Hoe vind je de informatie onder de diverse rubrieken?

- Hoe vind je de structuur van de site?

- Zou je zelf bij ons bestellen als je op zoek was naar verse koffiebonen?

- Wat vind je goed aan onze site?

- Wat zou je anders doen?

- Wat mis je?

- Komen we betrouwbaar over?

- Alle feedback is welkom! We posten dit topic omdat we onze site continu willen verbeteren. Kritiek is dus meer dan welkom!

 

 

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De site vind ik professioneel eruit zien en dat zal bij mij het idee geven dat ik hier met een betrouwbare webshop te maken heb.

 

Maar een probleempje kan wel zijn dat je niet gebruik maakt van bekende merken: hoe weet ik nu of de koffie die jij verkoopt beter smaakt dan de koffie van douwe egberts en co.? Dan moet ik dus eerst een proefpakket bij je kopen. Ik weet niet of ik dat nou zou doen. Misschien is het volgende een idee:

 

Wat mij juist bij koffie drinken geschikt lijkt is gebruik maken van twitter: daarmee kan je al twitterend bezoekers helpen om de koffie te vinden die bij ze past. Ik ken zo al 2 familieleden die geregeld teleurgesteld zijn in de wisselende kwaliteit van senseo koffie. De ene keer is het goed, de andere ker is het veel te slap. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die niet tevreden zijn over hun koffie. Als je deze groep koffiedrinkers suggesties zou kunnen doen via twitter dan kan je op die manier klanten aantrekken.

 

Ikzelf ben wel tevreden over de koffie dus zal ik ook niet gauw geneigd zijn om naar een onbekend merk over te stappen, maar misschien kan je ontevreden senseo drinkers bijvoorbeeld adviseren en verlokken jouw koffie te nemen. Het is maar een idee. Succes!

 

 

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Harald, hoe zou je ongemalen koffiebonen als extract in een kopje of mok onder een Senseo willen doen belanden? En smaakt dat dan automatisch? ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Te overwegen:

 

- meer info over de terroirs/herkomst

- video's van oogst, opslag (rijping?) en branden

- historie van koffieconsumptie

- affiliates met verkopers van goede apparatuur en koppen etc

- verkoop van speciale suikers

- vorm van verhuur/lease met apparaat en frequente levering (soort abonnement) of levering op afroep binnen raamcontract

 

- samenwerking met horeca zchtbaar maken

- demo's in den lande

- home parties (netwerkmarketing

 

- ik vind de naam wat plat, wellicht kun je melanges branden?

- maak melanges op maat voor bekende nederlanders

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mooie gestes, maar deze onderneming is vooralsnog een hobby... mijn algemene tip zou zijn om de daadwerkelijke verwerker of verwerking te benoemen dus het koffiebranden in deze onbekende, ambachtelijke (Nederlandse?) koffiebranderij te tonen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

de wisselende kwaliteit van senseo koffie.

 

Ik denk niet dat jij tot de doelgroep van de site behoort. Wat uit een senseo komt smaakt niet naar koffie, net zoals het water uit de sloot naast mijn huis niet naar koffie smaakt.

 

Nou, ik zeg niet dat ikzelf tot de doelgroep behoor, maar er zal wellicht een groep ontevreden koffiegebruikers zijn die je een handje kan helpen door ze een betere koffie aan te bieden. Senseo smaakt overigens bij mij nog steeds, maar soms is het gewoon niet goed. En die gemalen koffiebonen krijg ik er hoe dan ook in als het alternatief maar beter is. ;)

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of er veel ontevreden koffiedrinkers zijn. Mensen die goede koffie drinken gaan naar Simon Levelt, of naar Brandmeester, of kopen van the Golden Coffeebox, of van een van de reeds bestaande sites. Wil je concurreren dan moet je iets doen wat zij niet doen. Als ik perfecte koffie kan kopen in een winkel, voor 13 euro, dan zie ik niet waarom ik het online voor 15 euro zou kopen.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat hier dan wel om Simon Lévelt, Brandmeester's en The Golden Coffee Box en alle drie hebben ze tevens een webwinkel en eigen branderijen...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Simon Levelt, Golden Coffeebox en Brandmeesters zijn mooie koffiewinkels die ook online succesvol zijn. Ze hebben een goede naam en leveren goede kwaiteit.

Zelf ging ik ook regelmatig naar dergelijke winkels maar vaak ook niet: ik kom niet altijd in de stad en als je eenmaal je favoriete koffie hebt gevonden waarom dan niet online bestellen? (en helaas, ik heb geen fysieke winkel dus dat we ons ergens mee moeten gaan onderscheiden klopt helemaal)

 

Hoe goed de genoemde winkels ook zijn, online vind ik ze erg duur. Zo hanteert een van de winkels 8 Euro verzendkosten en een prijs voor Espresso die varieert van 20,50 - 28,00 per kilo. Daar zit minimaal 100% marge op. Op verzendkosten maken ze zelfs marge! Een ander die heeft een gemiddelde prijs van 10 Euro per 500 gram.

 

Qua prijs vind ik dat we aan de goede en eerlijke kant zitten. Onze marges zijn erg laag maar we hoeven er ook niet rijk van te worden. Ook qua verzendkosten (3,75) zijn we erg concurrerend (weinig online koffiewinkels die dit scherper aanbieden).

Onze koffiepakketten zijn een groot succes (12,95). De feedback op kwaliteit en snelle verzenden (meeste bestellingen worden binnen 24 uur geleverd) zijn erg positief.

 

We zijn wel bezig met diverse oplossingen om iets meer uniek te worden. Dit heeft wat tijd nodig en we willen ook niet alles tegelijk. Er zijn genoeg ideeën waarmee we een bekende speler op de markt kunnen gaan worden.

 

Natuurlijk wil ik ook even terugkomen op de Senseo discussie. Die mensen weten het nog niet maar dat is wel onze doelgroep alleen nu nog niet! Philips heeft de Senseo op de markt gebracht om mensen aan andere koffie te laten wennen: goodbye gewone koffiezetter, welkom Senseo. Echter, de hele marketingstrategie van Philips is erop gericht een grote speler te worden in de markt van de volautomaten e.d. Stap 1 was de Senseo steeds meer op zo'n volautomaat te laten lijken. Stap 2 is de overname van Saeco.

Persoonlijk vind ik Senseo niet om te drinken maar ik vind het concept erg slim. Als Philips het slim aanpakt met Saeco zullen veel Senseo drinkers uiteindelijk overstappen op de Espresso machine. Dan behoren ze opeens tot onze doelgroep :-)

 

 

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • 0

Vergelijk jouw initiatief eens met een Koffiekiezer van Koffiebonen-bestellen.nl op eerder genoemde punten. Je draait jezelf de nek om of zachter uitgedrukt je geeft je marge al te gemakkelijk weg met kennismakingsprijzen als in de nieuwsbrief.

 

Zo hanteert een van de winkels 8 Euro verzendkosten en een prijs voor Espresso die varieert van 20,50 - 28,00 per kilo. Daar zit minimaal 100% marge op. Op verzendkosten maken ze zelfs marge!
Niks mis met een gezonde marge op producten, maar uitgaande van een standaardpakkettarief van TNT zonder kwantumcontract bereken ik aan portokosten € 6,75 plus BTW laag (hoog) en verpakkingskosten, of daar dan zoveel marge op zit?

 

Dat is wat ik zeg. Als je een nieuwkomer bent in deze markt, wat is dan je competitive advantage?

Oh, ik had het over juiste spelling van de handelsnamen... (don't shoot the messenger) ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.