• 0

Marktverzekering of aansprakelijkheidsverzekering?

Allen,

 

Ik heb een vraag die ik liever eerst hier stel zodat ik me goed kan voorbereiden op een gesprek met mijn verzekeringsadviseur:

 

Onlangs ben ik een online winkel gestart. Ik doe dit naast mijn dagelijks werk en zie het als hele grote hobby waarvan ik veel kan leren over ondernemen, belastingen etc.

We hebben op dit moment geen zakelijke verzekeringen.

 

Nu sta ik binnenkort op een kerstmarkt bij ons in de regio: 10.000 bezoekers die onze naam en producten zien. Ik kreeg de tip om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten voor het geval er op de markt iets gebeurd waar ik schuld aan heb. Echter, uit de voorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering is niet duidelijk op te maken of deze ook dekking biedt als we op een markt staan.

 

Weet iemand of een aansprakelijkheidsverzekering dekking biedt voor activiteiten op een markt, beurs o.i.d.? Of heb ik dan een marktverzekering nodig?

Los van het staan op een markt of een beurs. Is een aansprakelijkheidsverzekering echt nodig voor een webwinkel? (ik verstuurd pakketjes of laat ze afhalen door de klant).

 

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

 

Bedankt!

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Echter, uit de voorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering is niet duidelijk op te maken of deze ook dekking biedt als we op een markt staan. Weet iemand of een aansprakelijkheidsverzekering dekking biedt voor activiteiten op een markt, beurs o.i.d.?

 

Waarom stel je die vraag niet aan de verzekeraar of adviseur? Die moeten toch kunnen aangeven of iets onder de dekking valt of niet. Onder een goede aansprakelijkheidsverzekering is overigens gewoon dekking voor beurzen en tentoonstellingen.

 

Of heb ik dan een marktverzekering nodig?
Dat is alleen voor ambulante handel, m.a.w. de echte marktkooplieden, niet voor een incidentele braderie of kerstmarkt

 

Los van het staan op een markt of een beurs. Is een aansprakelijkheidsverzekering echt nodig voor een webwinkel?

Ik zeg ja. Net als iedere particulier heeft ook ieder bedrijf gewoon een aansprakelijkheidsverzekering nodig.

Maar laten we het eens omdraaien: los van nodig of niet, ga jij het aansprakelijkheidsrisico (kans erg gering, maar gevolgen erg groot) zelf lopen als deze verzekering je maar max. € 125,- per jaar kost?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Norbert,

 

Dank je wel voor jouw reactie.

 

Met een adviseur heb ik al eens gesproken over benodigde gegevens maar ik kreeg toen direct de volgende verzekeringen geadviseerd:

- Rechtsbijstand

- Aansprakelijkheid

- Voorraden (we hebben voor 300 Euro aan voorraad liggen)

 

Ik kreeg toen het gevoel van "hij wil me alleen maar zoveel mogelijk polissen verkopen". Vandaag hier even de vraag van "wat heb ik nou echt nodig?"

 

Aansprakelijkheidverzekering heb je zeker een punt. Ik ga me daarin verdiepen.

 

De marktverzekering is iets waar ik door meerdere deelnemers op werd gewezen. Zij konden me dan weer niet vertellen waarom ze die naast hun aansprakelijkheidsverzekering nodig hadden.

Ik zal verder overleggen met de adviseur en zal er dan hopelijk uitkomen.

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • 0

Beste EdJ,

 

Om je te kunnen aangeven of 'het op de markt staan' is meeverzekerd moet er echt specifiek naar die aanbieding gekeken worden. Je kunt dit je adviseur gewoon vragen, liefst via e-mail, zodat je je vraag gewoon op papier beantwoord hebt (e-mail verkeer is wettelijk gewoon bewijs).

 

Ja, een aansprakelijkheidsverzekering heeft eigenlijk elk bedrijf nodig. Je hoeft niet eens schuld te hebben, maar ik kan jou ook uit het niets aansprakelijk stellen voor..... (noem het maar) zodat jij kosten moet maken om je te verdedigen.

Daarnaast is het niet echt relevant of je pakketjes verstuurd, maar wat er IN die pakketjes zit :)

 

Hopelijk kan je tussenpersoon je in Nederlandse taal uitleggen en vooral aantonen dat je met zijn aanbieding goed verzekerd bent!

 

Succes verder.

 

 

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie
  • 0

 

Met een adviseur heb ik al eens gesproken over benodigde gegevens maar ik kreeg toen direct de volgende verzekeringen geadviseerd:

- Rechtsbijstand

- Aansprakelijkheid

- Voorraden (we hebben voor 300 Euro aan voorraad liggen)

 

 

 

Ik zou jezelf de vraag stellen: "Welk risico kan en wil ik zelf dragen?"

Ook een rechtsbijstandverzekering is belangrijk, echter moet je hier weer bekijken of je dat risico niet zelf wilt/kunt nemen.

 

Je voorraad van € 300,- vindt ik weer wat overdreven om te verzekeren.

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie
  • 0

Hoi Norbert,

 

Dank je wel voor jouw reactie.

 

Met een adviseur heb ik al eens gesproken over benodigde gegevens maar ik kreeg toen direct de volgende verzekeringen geadviseerd:

- Rechtsbijstand

- Aansprakelijkheid

- Voorraden (we hebben voor 300 Euro aan voorraad liggen)

 

Ik kreeg toen het gevoel van "hij wil me alleen maar zoveel mogelijk polissen verkopen". Vandaag hier even de vraag van "wat heb ik nou echt nodig?"

Waarom ga je dan niet naar een andere adviseur? Het is niet voor niets een adviseur die jou advies moet geven en voor goed advies moet iemand met JOU meedenken.

 

Kleine tip: breng je verzekeringen onder bij Norbert en mede boertjes ;-)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties! Wellicht zal ik Norbert hierover eens benaderen.

 

Wel fijn om nu voor mijn gevoel gewoon "eerlijk advies" te krijgen. Er zijn gelukkig veel goede adviseurs op de markt maar ook een aantal die alleen maar zoveel mogelijk polissen willen verkopen. Door slechte ervaringen hiermee is er bij mij een soort van terughoudendheid onstaan.

 

De aansprakelijkheidsverzekering gaat er op korte termijn komen (inclusief de dekking op beurzen e.d.). De rest parkeer ik even voor het moment we echt groot dreigen te gaan worden en ik niet meer van puur een hobby kan spreken!

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.