• 0

Start adviesorganisatie VOF of BV?

Samen met een partner ga ik een adviesbureau starten. Verdeling is 50/50. Verwachte totaal omzet is rond de 180k per jaar.

Wat ik nu nog niet scherp heb is of het nu verstandiger is om een VOF of een BV op te richten gezien de verwachte omzet?

Graag hoor lees ik jullie advies, waarvoor alvast mijn hartelijke dank!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28969-start-adviesorganisatie-vof-of-bv/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Wat is je risico?

Wat is je begrote winst?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

beste InezM,

Zoals djluc aangeeft zal het fiscale verschil afhangen van de winst, niet de omzet. Gezien de genoemde omzet per persoon zal hoogstwaarschijnlijk blijken dat het voor een starter fiscaal aantrekkelijker zal zijn om dit via een VOF te doen.

Helaas is de factor 'hoeveel hou ik netto over' slechts één van een groter aantal variabelen die van invloed zijn op de rechtsvorm. Het afschermen van aansprakelijkheid, de mogelijkheid tot afdekken hiervan via een verzekering, het imago van een BV t.ov. een VOF voor eventuele geldschieters (of klanten) en dit soort dingen meer zal je tegelijkertijd in ogenschouw moeten nemen voordat je de knoop doorhakt.

• 0

Ok, dank voor jullie scherpe vragen en opmerkingen.

Voor mij is dit allemaal nieuw en ik heb nog onvoldoende inzicht in de antwoorden op de terechte vragen. Ik krijg het gevoel dat het beter is om met mijn partner in gesprek te gaan met een adviseur, dan via deze weg (openbaar) al deze vragen te stellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar