Jump to content
GADM
Verberg

Als kleine ondernemer kom je niet verder

vraag

Beste mensen,

 

Als kleine zelfstandige in de recreatiebranche loop ik tegen 2 problemen aan. Ik zou hier graag met u van gedachten over wisselen.

 

1. Deelnemerschap overkoepelende organisaties.

Vanwege mijn kleine omzet wordt ik niet toegelaten tot organisaties als de SGR en de ANVR. Doordat ik hier geen lid van ben loop ik klanten mis die liever een vakantieaccommodatie boeken bij een bedrijf dat wel is aangesloten bij een dergelijke organisatie. Ik zit in een cirkel waar ik niet uit kom. Ik ben te klein om lid te worden en kan niet groeien omdat ik geen lid ben. Dit klinkt even heel plat, want ik kan natuurlijk wel groeien zonder de SGR en de ANVR, maar het helpt wel. Over het wel kunnen groeien gaat mijn 2e probleem.

 

2. Marketing en reclame

Ik ben zelf boekhoudkundig opgeleid en goed in het organiseren. Van marketing en reclame heb ik weinig verstand. Het gevolg is dat ik maar wat doe. Ik ben redelijk veel geld kwijt aan reclame op internet en offline, maar ik heb nauwelijks genoeg boekingen. Met name in de laagseizoenen en het middenseizoen is het nagenoeg leeg. Andere, grotere aanbieders, zijn wel vaak volgeboekt. Ik bied zeer mooie, schone, nette en luxe vakantie accommodaties aan tegen prijzen die vele malen lager liggen dan de grote parken met namen als center parcs en roompot. Ook bied ik mooie arrangementen en activiteiten aan. Deze worden, gezien de statistieken, niet eens gelezen op mijn website. De website is door een designer ontworpen en gemaakt.

Ergens doe ik iets helemaal fout, maar ik weet niet wat. Ik heb geen geld om een marketing mannager in te huren en dus zit ik wederom in een cirkel. Te klein om het goed te doen en groter te worden en hulp is onmogelijk.

De tijd ontbreekt me om alles zelf uit te zoeken en seminars te volgen. Ik werk heel hard, maar komt geen stap verder.

Wie kan mij adviseren en wil mijn website en bedrijfje kosteloos onder de loep nemen, waarbij ik uiteraard bereid ben tot vergoeding bij een positieve verandering.

 

Ik heb weinig geïnvesteerd in dit bedrijf, dus failliet gaan kan ik niet. Ik kan er net van rond komen, maar daar is alles mee gezegd en dat kan de bedoeling niet zijn van het ondernemerschap.

 

Uit privacy overwegingen en schaamte houd ik liever verborgen om welk bedrijf het gaat.

Wie mij kan en wil helpen wil ik verzoeken een privébericht te sturen, zodat ik daarop kan reageren.

 

Hartelijk bedankt.

G.A.D.M.

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Er zijn veel ergere dingen te vinden dan dit (ook bij HL!), dus schaam je maar niet zou ik zeggen.

 

De voor Google cruciale ‘description’ is helemaal leeg. En de ‘title’ is niet echt ingenieus bedacht. Dat zou best een stuk van het wegblijven van klanten kunnen verklaren. Zij zullen je namelijk niet makkelijk kunnen vinden.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Peter,

 

Ohja ik ben natuurlijk zo te traceren. Handig van me. Nu kom ik wel heel knullig over.

 

Maar toch bedankt voor je reactie.

Ik ga er mee aan de slag, uiteraard. Die titel, ja daar heb je gelijk in, maar ik weet ook niet hoe het anders moet. Dit is nu eenmaal de naam van het bedrijf en tevens de locatie.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoe kan ik overigens zien of de metadicription is ingevuld? Er staat namelijk wel van alles ingevuld, maar waar zie ik dat op de site?

 

Ik zit net de hele topic over Google Adwords te lezen. Ik heb dit wel en iemand anders heeft de campagnes voor me gemaakt, maar ik snap er echt heel weinig van.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nog even voor de duidelijkjeid:

 

De titel kan hetzelfde zijn op alle pagina's,

 

de meta discription moet een tekst bevatten uit de pagina en de met keywords moeten in de tekst op de betreffende pagina voorkomen. Doe ik het dan goed? Of kunnen de keywirds ook woorden bevatten die op de index staan?

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

1. Deelnemerschap overkoepelende organisaties.

Vanwege mijn kleine omzet wordt ik niet toegelaten tot organisaties als de SGR en de ANVR. Doordat ik hier geen lid van ben loop ik klanten mis die liever een vakantieaccommodatie boeken bij een bedrijf dat wel is aangesloten bij een dergelijke organisatie. Ik zit in een cirkel waar ik niet uit kom. Ik ben te klein om lid te worden en kan niet groeien omdat ik geen lid ben. Dit klinkt even heel plat, want ik kan natuurlijk wel groeien zonder de SGR en de ANVR, maar het helpt wel. Over het wel kunnen groeien gaat mijn 2e probleem.

 

Ik denk niet dat dat uit maakt. Hordes mensen boeken jaarlijks een vakanties bij niet bij ANVR/SGR aangesloten reisorganisatie/bureau.

 

Om te groeien moet je het naar mijn meening zoeken in een andere hoek

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Weer over de vindbaarheid via Google:

 

De title: ‘Betaalbaar op vakantie in Zeeland’ vind ik zelf een UITSTEKENDE title. Mensen zullen namelijk “vakantie zeeland betaalbaar” (of goedkoop of whatever) wel vaker intikken, neem ik aan. Het duurt overigens een tijd voor dat Google dit in hun indexen vermeldt, dus geduld is een schone zaak in deze.

 

Description moet (vooral) op de indexpagina ( dus op www.xxxxxx.nl) staan (zo’n beetje 150 letters lang, de rest wordt overgeslagen).

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als kleintje moet je gebruik maken van je kracht. Dat is denk ik persoonlijkheid. Probeer het via andere manieren. Wellicht kun je in zoekmachines scoren op een term, maar daar is wel veel (specialistische) kennis voor nodig.

 

Waar ik zelf gelijk aan denk is:

- Markplaats

Maak je hier al gebruik van? Plaats je advertenties regelmatig en gratis. Kom in contact met mensen en help hen persoonlijk.

 

- Twitter

Vaak overrated, maar een goed hulpmiddel om snel mensen te helpen. De vraag is even of je eigen doelgroep hier te vinden is.

 

- Fora

Zoek forums en communities in je doelgroep en zorg dat je naam daar een begrip wordt.

 

- Veilingen

Wellicht eens mee doen aan veilingen. Kan niet uit qua omzet, maar wel een goede manier om de doelgroep te bereiken. Mensen die mis grijpen kun je dan wellicht een voordelig arrangement aanbieden.

 

Verder puntjes aan de site:

Wanneer ik op reserveren klik, dan komt het invulformulier helemaal onderaan de huisinformatie. Zo dat het formulier gelijk bovenaan komt, scrollen is onduidelijk.


https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je zult er inderdaad voor moeten zorgen, dat je site gevonden wordt, met name door Google.

Het feit dat je in ieder geval je eigen website kunt aanpassen (je hebt de titel al snel aangepast) geeft je gelukkig de mogelijkheed om er zelf voor te zorgen, dat je beter gevonden gaat worden.

Ik heb onze website "geoptimaliseerd" aan de hand van de (gratis) gegevens die je kunt vinden op deze site. Zonder technische achtergrond op het gebied van IT of websites is het mij gelukt om aan de hand van de tips van deze site onze eigen site heel goed gevonden te krijgen.

Het kost wel (veel) tijd, maar als je het goed doet, dan zul je daar ook voor beloond worden.

 

Suicces,

 

Louis


www.visservaneck.nl.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou even wat verder uitzoomen... Die titel en description komt straks wel :)

 

Ik lees wat over je propositie. Wie past daar dan bij? Wie is je doelgroep? (Overigens is dat mijns inziens de oude marketing gedachte "een doelgroep"...) Denk eerder aan wat het gezamenlijke probleem van jouw klant-to-be is of wat is nou "the desire" van jouw klant-to-be. is

 

Als je dat kunt omschrijven en als je dat weet, kun je daar alles omheen gaan bouwen. Je weet dan hoe je hem/haar moet vinden, overhalen, etc. Dan kun je je site gaan aanpakken en de andere marketing activiteiten op orde krijgen.

 

Zullen we daar even over sparren? :)

 

Over die brancheverenigingen: kun je niet via een concullega die zelfde "labeltjes" aanbieden? Dat jij, als je anvr reizen wilt verkopen, dat onder zijn/haar vlag doet?


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik de accomodaties bekijk dan staan ze allemaal in rust cq winter stand zonder warme aankleding.

 

Tevens zie ik een mooi veldje waar je diverse speel toestellen op kunt plaatsen.

Schommels, Glijbanen etc..het echte spul...geen ToysXL materiaal.

Mits je ook op deze doel "groep" mikt..

 

Op de hoofdpagina klik ik op de rechterbutton en die komt nergens op uit..

 

Qua eetgelegenheden zou je kleine foto's op je site kunnen plaatsen zonder dat je onderaan de pagina een linkje plaats etc.

 

Het kan allemaal veel attractiever in mijn ogen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Waar ik zelf gelijk aan denk is:

- Markplaats

Maak je hier al gebruik van? Plaats je advertenties regelmatig en gratis. Kom in contact met mensen en help hen persoonlijk.

 

- Twitter

Vaak overrated, maar een goed hulpmiddel om snel mensen te helpen. De vraag is even of je eigen doelgroep hier te vinden is.

 

- Fora

Zoek forums en communities in je doelgroep en zorg dat je naam daar een begrip wordt.

 

- Veilingen

Wellicht eens mee doen aan veilingen. Kan niet uit qua omzet, maar wel een goede manier om de doelgroep te bereiken. Mensen die mis grijpen kun je dan wellicht een voordelig arrangement aanbieden.

 

Verder puntjes aan de site:

Wanneer ik op reserveren klik, dan komt het invulformulier helemaal onderaan de huisinformatie. Zo dat het formulier gelijk bovenaan komt, scrollen is onduidelijk.

 

Ja via Marktplaats adverteer ik wel. Gratis en ook betaald via de Admarkt.

Dit levert wel veel bezoekers op, maar geen reserveringen. Twitter heb ik geen tijd voor, maar zou ik kunnen gaan doen. Linkedin heb ik, maar doe ik niets mee omdat ik het ingewikkeld vind en ook tijdrovend.

Die veilingen zijn voor mij niet geschikt. Ik ben geen eigenaar van de accommodaties, alleen bemiddelaar en beheerder. Ik werk dus wel op deze locatie en ben geen zuiver boekingsbureau. Wie bij mij reserveert zal ook van mij persoonlijk de sleutel krijgen en alles over de omgeving kunnen vragen. Dat is ook mijn (onze) grote kracht. Op vakantieveiling.nl gaan de accommodaties voor 60 euro per week weg. Hier kunnen stookkosten in de winter nog niet eens van betaald worden, laat staan mijn vergoeding. Ik krijg een percentage van de verhuur en de schoonmaakkosten, want wij maken zelf schoon. Dit is dus niet te doen.

 

Dat van het reserveringsformulier had ik vanmorgen ook gesignaleerd. Dit is een hele goede, want ik houd zelf ook niet van scrollen.

Dit heb ik doorgegeven aan de webdesigner, want dit soort dingen kan ik dan weer niet zelf aanpassen. Ik kan wel teksten en foto's aanpassen, accommodaties toevoegen, reserveringsopties en faciliteiten. Maar de indeling van de pagina's dus niet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik de accomodaties bekijk dan staan ze allemaal in rust cq winter stand zonder warme aankleding.

 

Tevens zie ik een mooi veldje waar je diverse speel toestellen op kunt plaatsen.

Schommels, Glijbanen etc..het echte spul...geen ToysXL materiaal.

Mits je ook op deze doel "groep" mikt..

 

Op de hoofdpagina klik ik op de rechterbutton en die komt nergens op uit..

 

Qua eetgelegenheden zou je kleine foto's op je site kunnen plaatsen zonder dat je onderaan de pagina een linkje plaats etc.

 

Het kan allemaal veel attractiever in mijn ogen.

 

Wat bedoel je precies met winterstand?

 

Op het veldje zou ik niets liever willen dan speeltoestellen, maar helaas wil de VVE hier niet aan vanwege de aansprakelijkheid. Ik kan hier helaas niets aan veranderen.

 

De rechterbutton is een overschotje. Deze zou weg gehaald moeten worden. Goeie tip!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi Yannick,

 

Bedankt voor je aanbod.

Als eerste even de website, iedereen heeft deze toch al gevonden: www.zonnemairevakanties.nl

Ik wil mijn webdesigner niet voor het hoofd stoten, hij doet het prima, maar zelf loop ik vast in het niet verder kunnen en niet precies weten wat ik fout doe.

 

Mijn doelgroep is heel duidelijk. Jonge gezinnen en 50 plussers. Voor mensen tussen de 16 en 50 (uitzonderingen daargelaten) hebben wij niet veel te bieden. Wij hebben geen zwemparadijs, restaurant of winkelprommenade. Bij ons draait alles om rust en de schone accommodaties. Ik hoopte dat dit al een beetje duidelijk zou zijn op mijn site.

 

Wij hebben ook een aantal mooie en betaalbare arrangementen op het gebied van wandelen, fietsen en duiken. Maar deze worden niet geboekt omdat ze eenvoudigweg niet gevonden en dus niet gelezen worden.

 

Onze huizen (die overigens niet van mij zijn, maar van verschillende eigenaren) zijn nieuw, mooi en luxe. Maar toch worden ze (behalve in het hoogseizoen) niet geboekt. Ik wordt daar helemaal gek van. Wat doe ik nu fout denk ik steeds. OK, de meta keywords, title en meta discription waren niet of niet goed ingevuld. Daar ben ik nu heel druk mee bezig.

Ik adverteer op Marktplaats en alle mogelijk gratis, maar ook betaalde sites. Niets helpt.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Qua winterstand bedoel ik dat het meer sfeer kan uitstralen.

Misschien moet het er wat gelikter uitzien allemaal.

 

Heb je al goed geeinformeerd omtrend het gebruik van speeltoestellen?

Is er echt geen ingang mogelijk? Dat lijkt mij echt een hele goede optie voor op dat veldje en bij diverse accomodaties.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik bekijk de site bewust nog niet, dus schiet me maar af als je het al op je site hebt :) Maar dat verhaal over die logo's/brancheverenigingen counter je door mensen de mogelijkheid te geven om de huizen te "raten". Wat denk je dat beter verkoopt: een ANVR logo of 10 mensen die zeggen dat het een top huis is? Sterker nog: uberhaupt mensen die "raten" zal al meer doen dan dat logo voeren.

 

Zal zometeen op de rest van je verhaal (wat je mailde en hier gaat posten) reageren.


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zie gewoon een fraaie website en activiteiten (faciliteiten) om trots op te zijn en enthousiast over te doen. Twee opmerkingen: ik zie een Nederlandse header boven Engelse en Duitse content. Dit moet anders. Ik heb problemen om jouw/jullie locatie en directe omgeving te 'plaatsen'. Dit moet eveneens beter. Gebruiken jullie al GoogleMaps? Pin alle locaties op een kaart.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. misschien kun je iets met mede-ondernemers via HL organiseren voor wederzijdse promotie. Idem voor een garantieregeling voor kleinschalige recreatieverblijven.


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik 'zoom' weer in:

 

Je verkoopt goed verzorgde vakanties in een aantrekkelijke streek via een goed verzorgde site voor een (zeg je zelf) aantrekkelijke prijs. Maar de bezoekers blijven weg, terwijl de concurrenten volgeboekt zijn.

 

Ik zou me in de eerste instantie concentreren op de vindbaarheid.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

OK: doelgroep...

 

(wie schrijft met me mee :) want ik weet ze niet allemaal)

 

Jonge gezinnen

 

behoeftes:

- willen niet te lang in de auto zitten om op hun plek van bestemming aan te komen

- betaalbaarheid

- kinderbedje/stoel voor aan tafel

- kinderen moeten kunnen spelen terwijl papa en mama vanuit huis toe kunnen kijken

- leuke kinderaccomodaties

- ...

 

angsten:

- onveilige huizen (poortje voor de trap, dat soort zaken)

- verkeer in de buurt van de huizen

- ...

 

Ouderen:

 

behoeftes:

 

- 0,0 overlast/lawaai

- makkelijk te bereiken locatie (evt. met rolstoel)

- luxe (maaltijdservice?)

- ...

 

angsten:

 

- onverlichte wandelpaden

- trappen?

- koude huizen

- ...

 

Ik roep ook maar wat hoor... Maar als we/je daar even op doorgaa(n/t) dan heb je straks 30 dingen die je expliciteit kunt benoemen op je site en in je marketing uitingen.

 


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zie gewoon een fraaie website en activiteiten (faciliteiten) om trots op te zijn en enthousiast over te doen. Twee opmerkingen: ik zie een Nederlandse header boven Engelse en Duitse content. Dit moet anders. Ik heb problemen om jouw/jullie locatie en directe omgeving te 'plaatsen'. Dit moet eveneens beter. Gebruiken jullie al GoogleMaps? Pin alle locaties op een kaart.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. misschien kun je iets met mede-ondernemers via HL organiseren voor wederzijdse promotie. Idem voor een garantieregeling voor kleinschalige recreatieverblijven.

 

Dank je.

De kaartjes heb ik zelf gemaakt, maar zijn natuurlijk heel knullig. Google Maps is een goed idee.

 

Een regeling zou mooi zijn. Ik sta overal voor open.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

OK: doelgroep...

 

(wie schrijft met me mee :) want ik weet ze niet allemaal)

 

Jonge gezinnen

 

behoeftes:

- willen niet te lang in de auto zitten om op hun plek van bestemming aan te komen

- betaalbaarheid

- kinderbedje/stoel voor aan tafel

- kinderen moeten kunnen spelen terwijl papa en mama vanuit huis toe kunnen kijken

- leuke kinderaccomodaties

- ...

 

angsten:

- onveilige huizen (poortje voor de trap, dat soort zaken)

- verkeer in de buurt van de huizen

- ...

 

Ouderen:

 

behoeftes:

 

- 0,0 overlast/lawaai

- makkelijk te bereiken locatie (evt. met rolstoel)

- luxe (maaltijdservice?)

- ...

 

angsten:

 

- onverlichte wandelpaden

- trappen?

- koude huizen

- ...

 

Ik roep ook maar wat hoor... Maar als we/je daar even op doorgaa(n/t) dan heb je straks 30 dingen die je expliciteit kunt benoemen op je site en in je marketing uitingen.

 

 

tja allemaal zaken die aanwezig zijn als het nodig is en er niet zijn zodat er geen angst voor hoeft te zijn. Deze opsomming is dus in orde. Over het lange rijden, dat is natuurlijk afhankelijk vanwaar iemand komt. Groningen is nu niet bepaald naast de deur. Overigens komen veel gasten uit Duitsland.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dit heb je allemaal benoemd (evt met foto's?) op je website en op marktplaats, etc.?


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als je meer laat zien van de wandel- en fietsmogelijkheden (routes), raken eventuele gasten ook eerder overtuigd. Op welke manier promoot je de locaties?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dit heb je allemaal benoemd (evt met foto's?) op je website en op marktplaats, etc.?

 

Nee alleen bij de faciliteiten van de huizen staat dat er kinderbedjes, kinderstoelen, traphekjes enz. aanwezig zijn.

Ik heb geen idee op welke manier ik op de website aan zou kunnen geven dat er verlichting is op het park en dat soort zaken.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 95 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept