• 0

Als kleine ondernemer kom je niet verder

Beste mensen,

 

Als kleine zelfstandige in de recreatiebranche loop ik tegen 2 problemen aan. Ik zou hier graag met u van gedachten over wisselen.

 

1. Deelnemerschap overkoepelende organisaties.

Vanwege mijn kleine omzet wordt ik niet toegelaten tot organisaties als de SGR en de ANVR. Doordat ik hier geen lid van ben loop ik klanten mis die liever een vakantieaccommodatie boeken bij een bedrijf dat wel is aangesloten bij een dergelijke organisatie. Ik zit in een cirkel waar ik niet uit kom. Ik ben te klein om lid te worden en kan niet groeien omdat ik geen lid ben. Dit klinkt even heel plat, want ik kan natuurlijk wel groeien zonder de SGR en de ANVR, maar het helpt wel. Over het wel kunnen groeien gaat mijn 2e probleem.

 

2. Marketing en reclame

Ik ben zelf boekhoudkundig opgeleid en goed in het organiseren. Van marketing en reclame heb ik weinig verstand. Het gevolg is dat ik maar wat doe. Ik ben redelijk veel geld kwijt aan reclame op internet en offline, maar ik heb nauwelijks genoeg boekingen. Met name in de laagseizoenen en het middenseizoen is het nagenoeg leeg. Andere, grotere aanbieders, zijn wel vaak volgeboekt. Ik bied zeer mooie, schone, nette en luxe vakantie accommodaties aan tegen prijzen die vele malen lager liggen dan de grote parken met namen als center parcs en roompot. Ook bied ik mooie arrangementen en activiteiten aan. Deze worden, gezien de statistieken, niet eens gelezen op mijn website. De website is door een designer ontworpen en gemaakt.

Ergens doe ik iets helemaal fout, maar ik weet niet wat. Ik heb geen geld om een marketing mannager in te huren en dus zit ik wederom in een cirkel. Te klein om het goed te doen en groter te worden en hulp is onmogelijk.

De tijd ontbreekt me om alles zelf uit te zoeken en seminars te volgen. Ik werk heel hard, maar komt geen stap verder.

Wie kan mij adviseren en wil mijn website en bedrijfje kosteloos onder de loep nemen, waarbij ik uiteraard bereid ben tot vergoeding bij een positieve verandering.

 

Ik heb weinig geïnvesteerd in dit bedrijf, dus failliet gaan kan ik niet. Ik kan er net van rond komen, maar daar is alles mee gezegd en dat kan de bedoeling niet zijn van het ondernemerschap.

 

Uit privacy overwegingen en schaamte houd ik liever verborgen om welk bedrijf het gaat.

Wie mij kan en wil helpen wil ik verzoeken een privébericht te sturen, zodat ik daarop kan reageren.

 

Hartelijk bedankt.

G.A.D.M.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je meer laat zien van de wandel- en fietsmogelijkheden (routes), raken eventuele gasten ook eerder overtuigd. Op welke manier promoot je de locaties?

 

Groet,

 

Highio

 

Alleen via het menu Actief en Sportief op de site. Verder (nog) niet.

Link naar reactie
  • 0

Goed... Toch maar even je site bekeken.... :)

 

Wat mij opvalt aan de huizenpagina is dat je begint met een uber saaie opsomming v/d indeling. Ik wil eerst weten hoe fantastisch dat huis is! Waar het ligt de omgeving etc.

 

Dan als je mn aandacht hebt wil ik weten of het wel past bij wat ik zoek... Dan ga je dus (een misschien iets minder) saaire opsomming geven van de accomodatie.

 

Doe je aan last minute kortingen ?

 

Misschien een idee om de eigenaren wat spelletjes aan te laten schaffen? monopoly, kolonisten, etc. Toch leuk als dat er al staat! Dan kunnen er andere dingen in de auto... Plus mensen zien zichzelf het daar al spelen met hun kinderen... :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Wellicht assortiment uitbreiden door samen te werken met grotere sites waar je alles kan implementeren op je eigen site?

 

 

 

Deze meneer zit naar mijn mening met de marketing - Ik geloof dat dat het moeilijkste punt is van een business.

 

Als ik op marktplaats een villa in spanje wil huren kom ik op allemaal (lelijke) websites gemaakt door particulieren, zonder SEO, zonder gelikte site , kijk ik in de kalender dan is die volgeboekt.

 

 

Zorg dat je klanten je vinden, en ik zou in eerste instantie denken dat dat niet via "wat SEO" gaat lukken.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens. Dat is precies waar het ook volgens mij om gaat:

Alle vakanties tegenwoordig worden geboekt via internet (bijna alle, dan).

Probeer er voor te zorgen dat diegene “vakantie zeeland huisje” of “vakantiehuisje zeeland betaalbaar” en dergelijke intikt jouw site tegenkomt. Niet bovenaan, natuurlijk (dat lukt je niet), maar ook niet op plaats 30.091 (want daar kijkt niemand).

 

Vindbaarheid, dus.

 

Link naar reactie
  • 0

Weer over de vindbaarheid via Google:

 

De title: ‘Betaalbaar op vakantie in Zeeland’ vind ik zelf een UITSTEKENDE title. Mensen zullen namelijk “vakantie zeeland betaalbaar” (of goedkoop of whatever) wel vaker intikken, neem ik aan. Het duurt overigens een tijd voor dat Google dit in hun indexen vermeldt, dus geduld is een schone zaak in deze.

 

Description moet (vooral) op de indexpagina ( dus op www.xxxxxx.nl) staan (zo’n beetje 150 letters lang, de rest wordt overgeslagen).

 

 

Ik denk dat deze titel wel wat beter kan, Google Adwords heeft hier een handig hulpmiddel voor, als je geen account hebt kan je deze link volgen. Een zoekwoord als 'vakantiehuizen zeeland' wordt bijvoorbeeld 8.100 / maand gebruikt en dat is veel meer als 'betaalbaar vakantie zeeland' welke 0 x scoort...

 

Dit moet je dan ook zo aanpakken voor je Duitse en Engelse versie. En je meta name 'description' en 'keywords' zijn nog leeg, misschien van minder belang tegenwoordig met Google maar het kan zeker geen kwaad om hier enkele relevante zoektermen in te plaatsen.

 

Verder zou een live chat functie iets kunnen toevoegen denk ik, alleen al om te laten zien dat de site actief beheert wordt en het vertrouwen te wekken dat alle info up-to-date is.

 

Ook zie ik de bekende sterretjes bij de diverse huisjes staan waarbij ik eerst dacht dat dit recensies zouden zijn van eerdere klanten. Klaarblijkelijk betreft het hier een eigen rating, ik denk dat je klanten de mogelijkheid moet aanbieden om zelf een recensie op de website bij het 'product' te plaatsen. Beloon klanten die een recensie schrijven om het een beetje op gang te krijgen en mail je 'oude' klanten om dit alsnog te doen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je site bekeken en er vallen een paar dingen op.

Je gebruikt google-analytics dus je weet welke pagina wel en niet bekenen worden en hoe ze er komen.

Ook gaf je het volgende aan.

 

Ook bied ik mooie arrangementen en activiteiten aan. Deze worden, gezien de statistieken, niet eens gelezen op mijn website.

 

Als ik start op de index en dan bovenaan op Arrangementen klik dan word mijn aandacht als eerste naar de tekst links (Arrangementen en specials) boven de foto's getrokken.(dit zou ik weg halen want ik verwachte al dat ik daar uitkom)

Daarna de foto's en dan pas de tekst.

En nu zoek ik dus een arrangement je heb er blijkbaar maar 2. Maar ik kan nergens op klikken voor meer info, foto's, te zien laat staan te boeken.

Dat staat blijkbaar helemaal onderaan de pagina en het kan alleen per email.

Dat doe ik al niet omdat mijn intresse al weg is.

 

Dan nog een voorbeeld als ik start op de index pagina en ik ben geintresseerd in actief en sportief dus ik klik op de link bovenaan in je menu.

Dan kom ik op de pagina en het eerste wat mijn aandacht trekt is het menu links dan het menu onderaan en dan pas de tekst.

Dat is teveel menu's nu is mijn aandacht weg om op bv. de link fietsen te klikken.

En om in google goed gevonden te worden moet je de tile en de description en je keywords invullen dat is nu nog leeg.

Wat je daar invult moet ook te vinden zijn op de pagina zelf.

En dit moet voor elke pagina anders zijn.

 

Ik zou 1 menu maken dan hou je meer ruimte over voor je product en ik zou de foto's klikbaar maken en dat je gelijk via een formulier kan bestellen.

 

PS dit is wat aan de lange kant 15 dagen maar als je site wat staties is maakt het niet veel uit.

 

Link naar reactie
  • 0

 

En om in google goed gevonden te worden moet je de tile en de description en je keywords invullen dat is nu nog leeg.

Wat je daar invult moet ook te vinden zijn op de pagina zelf.

En dit moet voor elke pagina anders zijn.

 

 

Ik had eerder begrepen dat de titel en de meta discrition hetzelfde kunnen zijn op alle pagina's en dat de zoekwoorden gerelateerd moeten zijn aan de pagina. Dit zie ik dus niet goed begrijp ik nu?

Link naar reactie
  • 0

Als ik start op de index en dan bovenaan op Arrangementen klik dan word mijn aandacht als eerste naar de tekst links (Arrangementen en specials) boven de foto's getrokken.(dit zou ik weg halen want ik verwachte al dat ik daar uitkom)

Daarna de foto's en dan pas de tekst.

En nu zoek ik dus een arrangement je heb er blijkbaar maar 2. Maar ik kan nergens op klikken voor meer info, foto's, te zien laat staan te boeken.

Dat staat blijkbaar helemaal onderaan de pagina en het kan alleen per email.

Dat doe ik al niet omdat mijn intresse al weg is.

 

Ik ga zeker aan de slag met alle tips. Deze arrangementenpagina staat nog in de kinderschoenen. Ik moet nog meer arrangementen uitwerken. Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga er zeker mee aan de slag, ook met de pagina actief & sportief.

Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat er ook arrangementen van ons worden aangeboden op de site waarnaartoe.nl en deze worden wel opgesomd met doorklick mogelijkheden, maar ook hier komt geen reactie op.

Ik zoek het dan ook vooral in teksten die niet goed zijn en arrangementen die gewoon niet goed genoeg of niet aantrekkelijk zijn. Kan iemand hier nog iets over zeggen?

Link naar reactie
  • 0

[ik denk dat deze titel wel wat beter kan,.... Een zoekwoord als 'vakantiehuizen zeeland' wordt bijvoorbeeld 8.100 / maand gebruikt en dat is veel meer als 'betaalbaar vakantie zeeland' welke 0 x scoort...

 

Op zich mee eens. Maar eerder heb ik de tip gekregen om vooral in Google Adwords deze dure zoekwoorden niet te gebruiken. Ze kosten heel veel geld en in 99% van de gevallen wordt er op geklickt door mensen die niet echt geïnteresseerd zijn omdat ze niets te maken hebben met gericht zoeken. Ik kon me beter concentreren op relevante zoekwoorden zoals betaalbaar en rustig.

Als het gaat om de titel van de site, zou ik dus wel vakantiehuizen zeeland kunnen gebruiken begrijp ik hieruit. Maar is dat ook handig en trek ik dan wel de goede doelgroep aan zonder heel veel onnodige klicks te krijgen?

 

Het is inderdaad erg complex allemaal.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat deze titel wel wat beter kan, Een zoekwoord als 'vakantiehuizen zeeland' wordt bijvoorbeeld 8.100 / maand gebruikt en dat is veel meer als 'betaalbaar vakantie zeeland' welke 0 x scoort...

 

Even voor de duidelijkheid: "huisje huren" heeft meer dan 27.000 zoekopdrachten per maand en "zeeland" meer dan 550.000. Als ik dus in mijn titel alleen huisje huren of Zeeland zet, dan wordt ik dus veel vaker gevonden. Maar heeft dit dan ook nut? En als ik een titel heb waarin het woord Zeeland of vakantiehuis wel voorkomt, maar in combinatie met andere woorden, dan gelden deze cijfers dus niet. Zie ik dat goed?

Kortom: mijn titel moet vanaf nu alleen het woord "Zeeland" bevatten om gevonden te worden, alleen krijg ik dan heel veel bezoekers die iets heel anders zoeken?

Link naar reactie
  • 0

Wat mij opvalt aan de huizenpagina is dat je begint met een uber saaie opsomming v/d indeling. Ik wil eerst weten hoe fantastisch dat huis is! Waar het ligt de omgeving etc.

 

 

Ik ben meteen alle teksten aan het veranderen. Kun je me vertellen of het zo beter is?

Link naar reactie
  • 0

Even voor de duidelijkheid: "huisje huren" heeft meer dan 27.000 zoekopdrachten per maand en "zeeland" meer dan 550.000. Als ik dus in mijn titel alleen huisje huren of Zeeland zet, dan wordt ik dus veel vaker gevonden. Maar heeft dit dan ook nut? En als ik een titel heb waarin het woord Zeeland of vakantiehuis wel voorkomt, maar in combinatie met andere woorden, dan gelden deze cijfers dus niet. Zie ik dat goed?

Kortom: mijn titel moet vanaf nu alleen het woord "Zeeland" bevatten om gevonden te worden, alleen krijg ik dan heel veel bezoekers die iets heel anders zoeken?

 

Het is inderdaad van belang om je te richten op je doelgroep om zoveel mogelijk waste te voorkomen. 'Vakantiehuizen zeeland' lijkt mij persoonlijk de lading goed dekken, of iets als 'vakantiehuizen te huur zeeland'. Ik zou zelf niet op 'betaalbaar' zoeken en zoals de keywordtool van Google al aangeeft doet niemand dit...

 

Je haalt overigens twee dingen door elkaar, de betaalde zoekwoorden 'adwords' staan los van je website titel etc.. Ik heb het over zogenaamde organische (onbetaalde) zoekresultaten, die wil je neem ik aan verbeteren.

Link naar reactie
  • 0

Even voor de duidelijkheid: "huisje huren" heeft meer dan 27.000 zoekopdrachten per maand en "zeeland" meer dan 550.000. Als ik dus in mijn titel alleen huisje huren of Zeeland zet, dan wordt ik dus veel vaker gevonden. Maar heeft dit dan ook nut? En als ik een titel heb waarin het woord Zeeland of vakantiehuis wel voorkomt, maar in combinatie met andere woorden, dan gelden deze cijfers dus niet. Zie ik dat goed?

Kortom: mijn titel moet vanaf nu alleen het woord "Zeeland" bevatten om gevonden te worden, alleen krijg ik dan heel veel bezoekers die iets heel anders zoeken?

 

Het is inderdaad van belang om je te richten op je doelgroep om zoveel mogelijk waste te voorkomen. 'Vakantiehuizen zeeland' lijkt mij persoonlijk de lading goed dekken, of iets als 'vakantiehuizen te huur zeeland'. Ik zou zelf niet op 'betaalbaar' zoeken en zoals de keywordtool van Google al aangeeft doet niemand dit...

 

Je haalt overigens twee dingen door elkaar, de betaalde zoekwoorden 'adwords' staan los van je website titel etc.. Ik heb het over zogenaamde organische (onbetaalde) zoekresultaten, die wil je neem ik aan verbeteren.

 

OK dit begrijp ik, maar ik zie nog even het verschil niet van titel en keywords. In de keywords staat nu wel vakantiehuis, vakantiehuizen, enz. Maar is het zo dat alles wat in de titel staat als 1 wordt gezien, of worden daar ook losse woorden uit gefilterd? Kan betaalbaar blijven staan en dan erbij vakantiehuizen of vakantiehuis?

Link naar reactie
  • 0

Het is nogal een actief topic!! ;D

 

Ik kende je site nog niet, maar hij staat wel in mijn favorieten nu! Aangezien we in januari nog 'een weekje' hebben, ben ik meteen de klant gaan uithangen:

1) na een selectie te hebben ingesteld (maand, aankomst, aantal personen), klik ik door en hee, de selectie is niet meegenomen naar de pagina van het huisje! (wat blijkt later, als ik op de foto klik van het huizen aanbod, kom ik op de 'kale' pagina van het huisje terecht, klik ik op 'Bekijk huis' zijn de filterinstellingen wel meegenomen).

2) Ondanks dat ik niet op een 'park' kom (dat weet ik), zou ik wel graag een paar foto's van de directe omgeving zien. Met wat meer 'lucht' eromheen. De foto's die er nu staan zijn netjes, maar ik krijg het gevoel dat door de grote mate van inzoomen er dingen bewust weggelaten zijn uit de omgeving.

3) Ik mis een plattegrondje van de huisjes! Ik kijk graag hoe een huisje is ingedeeld. Bij de grotere parken klopt hier vaak niet veel van, maar je hebt wel een idee.

4) Ik snap dat je de prijs van de eindschoonmaak niet opneemt, maar ik voel me toch wat 'bekocht'. Huisje van E 275,- voor een midweek, komt er nog even E 60,- bij! Tenminste, ik neem aan dat dit een verplicht nummer is? En nog E 12,50 reserveringskosten.

5) Uberhaupt is het bepalen van de eindprijs wat gokken, er zijn zo veel opties waar de prijzen niet van genoemd worden dat ik ze niet aan durf te vinken. Ik wil ergens met vette letters de 'all in' prijs zien en als ik met die opties speel, kunnen zien wat dat voor invloed heeft op die prijs (real time). Opties die niet met prijs genoemd worden: Annuleringsverzekering, Schadeverzekering, Opgemaakte bedden. Vip Arrangement, Fietshuur, Fiets Arrangement, Fietskaart FIKS, Introductieduik, Begeleidingsduik.

6) Al deze opties worden verder niet uitgelegd. Ik zou met een muisklik of mouse-over een popupje willen krijgen waarin de betreffende optie wordt toegelicht.

 

Conclusie: er zijn nog flink wat details uit te werken. Ikzelf zou niet reserveren omdat er nog te veel onduidelijkheden zijn over onder andere (en voornamelijk) de kosten (totaalprijs) en de opties.

 

Succes!!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Het is nogal een actief topic!! ;D

 

Ik kende je site nog niet, maar hij staat wel in mijn favorieten nu! Aangezien we in januari nog 'een weekje' hebben, ben ik meteen de klant gaan uithangen:

1) na een selectie te hebben ingesteld (maand, aankomst, aantal personen), klik ik door en hee, de selectie is niet meegenomen naar de pagina van het huisje! (wat blijkt later, als ik op de foto klik van het huizen aanbod, kom ik op de 'kale' pagina van het huisje terecht, klik ik op 'Bekijk huis' zijn de filterinstellingen wel meegenomen).

2) Ondanks dat ik niet op een 'park' kom (dat weet ik), zou ik wel graag een paar foto's van de directe omgeving zien. Met wat meer 'lucht' eromheen. De foto's die er nu staan zijn netjes, maar ik krijg het gevoel dat door de grote mate van inzoomen er dingen bewust weggelaten zijn uit de omgeving.

3) Ik mis een plattegrondje van de huisjes! Ik kijk graag hoe een huisje is ingedeeld. Bij de grotere parken klopt hier vaak niet veel van, maar je hebt wel een idee.

4) Ik snap dat je de prijs van de eindschoonmaak niet opneemt, maar ik voel me toch wat 'bekocht'. Huisje van E 275,- voor een midweek, komt er nog even E 60,- bij! Tenminste, ik neem aan dat dit een verplicht nummer is? En nog E 12,50 reserveringskosten.

5) Uberhaupt is het bepalen van de eindprijs wat gokken, er zijn zo veel opties waar de prijzen niet van genoemd worden dat ik ze niet aan durf te vinken. Ik wil ergens met vette letters de 'all in' prijs zien en als ik met die opties speel, kunnen zien wat dat voor invloed heeft op die prijs (real time). Opties die niet met prijs genoemd worden: Annuleringsverzekering, Schadeverzekering, Opgemaakte bedden. Vip Arrangement, Fietshuur, Fiets Arrangement, Fietskaart FIKS, Introductieduik, Begeleidingsduik.

6) Al deze opties worden verder niet uitgelegd. Ik zou met een muisklik of mouse-over een popupje willen krijgen waarin de betreffende optie wordt toegelicht.

 

Conclusie: er zijn nog flink wat details uit te werken. Ikzelf zou niet reserveren omdat er nog te veel onduidelijkheden zijn over onder andere (en voornamelijk) de kosten (totaalprijs) en de opties.

 

Succes!!

 

Kijk eens, een echte potentiële klant, dat is waardevolle input voor je.

Link naar reactie
  • 0

Overigens is het niet zo verstandig om in het wilde weg zoekwoorden te gaan toevoegen en aanpassen. Beter is het om een plan te schrijven hoe je de zoekwoorden gaat opzetten voor je site. Bijvoorbeeld zie ik vaak het woord 'accomodatie', maar geen hond die daar op zoekt.

Beter kun je met iemand met kennis van zaken een plan opstellen met daarin welke zoekwoorden je waar gaat toepassen op de site. Hierin kun je een onderzoek meenemen naar welke zoekwoorden van belang zijn voor je site. (accomodatie, vakantiehuis, huisje, bungalow, ...?? Etc, etc.)

 

Daarna komt het verdelen van deze zoekwoorden over de pagina's van je site. Als je dit een beetje planmatig aanpakt, krijg je uiteindelijk een veel beter resultaat en houdt je inzicht in de structuren die je uitgedacht hebt.

 

Qua techniek is nog winst te behalen op SEO gebied, maar dat is van ondergeschikt belang nu.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Het is nogal een actief topic!! ;D

 

Ik kende je site nog niet, maar hij staat wel in mijn favorieten nu! Aangezien we in januari nog 'een weekje' hebben, ben ik meteen de klant gaan uithangen:

1) na een selectie te hebben ingesteld (maand, aankomst, aantal personen), klik ik door en hee, de selectie is niet meegenomen naar de pagina van het huisje! (wat blijkt later, als ik op de foto klik van het huizen aanbod, kom ik op de 'kale' pagina van het huisje terecht, klik ik op 'Bekijk huis' zijn de filterinstellingen wel meegenomen).

2) Ondanks dat ik niet op een 'park' kom (dat weet ik), zou ik wel graag een paar foto's van de directe omgeving zien. Met wat meer 'lucht' eromheen. De foto's die er nu staan zijn netjes, maar ik krijg het gevoel dat door de grote mate van inzoomen er dingen bewust weggelaten zijn uit de omgeving.

3) Ik mis een plattegrondje van de huisjes! Ik kijk graag hoe een huisje is ingedeeld. Bij de grotere parken klopt hier vaak niet veel van, maar je hebt wel een idee.

4) Ik snap dat je de prijs van de eindschoonmaak niet opneemt, maar ik voel me toch wat 'bekocht'. Huisje van E 275,- voor een midweek, komt er nog even E 60,- bij! Tenminste, ik neem aan dat dit een verplicht nummer is? En nog E 12,50 reserveringskosten.

5) Uberhaupt is het bepalen van de eindprijs wat gokken, er zijn zo veel opties waar de prijzen niet van genoemd worden dat ik ze niet aan durf te vinken. Ik wil ergens met vette letters de 'all in' prijs zien en als ik met die opties speel, kunnen zien wat dat voor invloed heeft op die prijs (real time). Opties die niet met prijs genoemd worden: Annuleringsverzekering, Schadeverzekering, Opgemaakte bedden. Vip Arrangement, Fietshuur, Fiets Arrangement, Fietskaart FIKS, Introductieduik, Begeleidingsduik.

6) Al deze opties worden verder niet uitgelegd. Ik zou met een muisklik of mouse-over een popupje willen krijgen waarin de betreffende optie wordt toegelicht.

 

Conclusie: er zijn nog flink wat details uit te werken. Ikzelf zou niet reserveren omdat er nog te veel onduidelijkheden zijn over onder andere (en voornamelijk) de kosten (totaalprijs) en de opties.

 

Succes!!

 

Hallo Henri,

 

bedankt voor je uitgebreide uitleg.

1. heb ik 3 keer moeten lezen en nog heb ik 'm niet. Dit ga ik even doorgeven aan de webmaster, want dat is een technisch detail.

 

2. De huizen staan wel op een park, 2 kleine parken. Deze uitleg staat als je klikt op accommodaties en dan kiest voor het ene of andere park, alleen liggen deze pagina's er momenteel even uit. Dit is al gemeld en wordt hopelijk snel opgelost.

Er is in ieder geval niet bewust iets weggelaten op de foto's. De tip neem ik natuurlijk aan en daar ga ik in het voorjaar wat mee doen. Het is nu een beetje kil om nieuwe foto's te maken.

3. Wordt al aan gewerkt, maar dat klopt. Dat was mij ook al opgevallen.

4. De prijs van de eindschoonmaak wordt bij geen enkel vakantiepark of verhuurbedrijf meegenomen. Ik heb al eerder de tip gehad om dit wel te doen, maar ik vind dat dan de huurprijzen hoger lijken omdat bijna niemand dit inclusief doet, ook al is het verplicht. Dit is een moeilijke kwestie en een kwestie van gevoel. Ook worden er overal reserveringskosten gerekend en meestal is dat rond de 30 euro. Sterker nog, wij hebben dit tot voor kort nooit gedaan en dat overal vermeld, maar ook dat hielp niet om meer boekingen te krijgen. Helaas moet ik wel een klein bedrag aan boekingskosten rekenen om uit de kosten te komen.

5 en 6. Klopt ook. Bij de reserveringsopties komt een informatie icoontje met een pop up waar de optie wordt uitgelegd. Hier wordt aan gewerkt. Ik heb ook gevraagd om een rekenformule, maar dit is erg kostbaar. De opties zijn een extra'tje en niet verplicht. De kosten staan wel bij de kenmerken van het huis. De kosten voor de verzekeringen kunnen eenvoudig niet worden weergegeven omdat dit afhankelijk is van het huurbedrag en het aantal personen. Hier zou een heel ingewikkelde rekenformule aan te pas moeten komen en dat kan ik niet laten maken vanwege de kosten. De suggestie die je maakt over de all inn prijs en spelen met de opties zou geweldig zijn, maar ook dat is een dure grap.

 

Overigens is het wel zo dat bij de reserveringsbevestiging wel alles netjes opgesomd staat.

 

Er wordt aan gewerkt en alle tips die ik hier krijg gaan mee naar de maker van de site.

Heel erg bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap dat je de prijs van de eindschoonmaak niet opneemt, maar ik voel me toch wat 'bekocht'. Huisje van E 275,- voor een midweek, komt er nog even E 60,- bij! Tenminste, ik neem aan dat dit een verplicht nummer is? En nog E 12,50 reserveringskosten.

 

Overigens begrijp ik je punt heel goed, maar is dit niet zo met alles in het leven? Overal staat een vanaf prijs of een prijs waar dan nog van alles bij komt. Ik heb dit al zo vaak meegemaakt en telkens denk ik, zo wil ik het niet. Maar je moet ook de prijs aantrekkelijk maken. Als je kijkt bij vakantieveiling.nl kun je voor 21 euro een weekend boeken, maar dan komt er wel 150 euro servicekosten bij. Daar wil ik dus niet aan meedoen.

Het is wel een hekel punt voor mij. Vooral die boekingskosten. Het is zo tegen mijn principes en ik heb er zo lang over nagedacht, maar ik kan gewoon niet anders. Bovendien kom ik bijna ongeloofwaardig over als ik het niet doe, want alle verhuurders rekenen deze kosten en dat geldt ook voor de eindschoonmaak.

Hier zou ik nog wel graag een discussie over willen voeren. Inclusief of exclusief?

Link naar reactie
  • 0

1) in stappen:

op de hoofdpagina kies ik maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen.

De pagina wordt bijgewerkt en de huisjes die aan de selectie voldoen, worden getoond.

Ik klik op een foto van een beschikbaar huisje -> pagina van het huisje wordt getoond, maar ZONDER mijn keuze voor maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen!

Klik ik op de hoofdpagina, na de selectie van maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen, op de button 'bekijk huis', dan wordt de pagina van het huisje getoond MET mijn keuze voor maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen.

 

Aangezien ik eerst een paar keer op de foto's van de huisjes klikte, ergerde ik mij eraan totdat ik op de 'bekijk huis' knop ging klikken.

 

2) ik kom er nu pas achter dat de huisjes op twee parken staan: ik dacht dat ze willekeurig ergens stonden!

 

4) Dat snap ik. Maar toch wil ik wel graag een TOTAAL bedrag zien voordat ik op 'reserveer' klik.

 

5 en 6 zijn inderdaad een kwestie van lekker uitprogrammeren :-)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

1) in stappen:

op de hoofdpagina kies ik maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen.

De pagina wordt bijgewerkt en de huisjes die aan de selectie voldoen, worden getoond.

Ik klik op een foto van een beschikbaar huisje -> pagina van het huisje wordt getoond, maar ZONDER mijn keuze voor maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen!

Klik ik op de hoofdpagina, na de selectie van maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen, op de button 'bekijk huis', dan wordt de pagina van het huisje getoond MET mijn keuze voor maand, aankomst, verblijfsduur en aantal personen.

 

Aangezien ik eerst een paar keer op de foto's van de huisjes klikte, ergerde ik mij eraan totdat ik op de 'bekijk huis' knop ging klikken.

 

2) ik kom er nu pas achter dat de huisjes op twee parken staan: ik dacht dat ze willekeurig ergens stonden!

 

4) Dat snap ik. Maar toch wil ik wel graag een TOTAAL bedrag zien voordat ik op 'reserveer' klik.

 

5 en 6 zijn inderdaad een kwestie van lekker uitprogrammeren :-)

 

Ik had het inderdaad net ook al ontdekt. Het kostte even tijd voordat ik het door had, maar vreemd is het zeker. Dit gaat naar de webmaster.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf zou niet reserveren omdat er nog te veel onduidelijkheden zijn over onder andere (en voornamelijk) de kosten (totaalprijs) en de opties.

 

Succes!!

 

Mag ik een gewetensvraag stellen? www.aanzee.com is een verhuurbedrijf dat wel enorm veel boekingen genereert. Dat weet ik omdat ik met ze samenwerk voor enkele huizen. Ook hier zijn alle extra's niet inbegrepen in de huurprijs en ook de schoonmaakkosten zijn exclusief. De boekingskosten zijn 30 euro. Zou je hier wel een reservering maken als je zo op de site kijkt en zoekt?

Link naar reactie
  • 0

Dat is geen algemene gewetensvraag, hoor. Ik zie daar een ANVR, VVV en Holland logo, voorzover ze allemaal wat betekenen. Verder valt het me op dat aangeboden accommodaties in bekende badplaatsen liggen. Jij hebt eerst een eiland te promoten en daarna een exacte locatie uit te leggen met één nabij restaurant anno...

 

Ik zou dit verder niet willen vergelijken en 30 EURO reservering plus 60 EURO schoonmaak bij een kort verblijf zouden mij voor iets anders doen kiezen (dan wordt het misschien wel B&B op goede locatie). Senioren hebben tijd om iets uit te zoeken, maar zij zijn kritisch en jonge gezinnen zoeken vooral sociale omgevingen en gemak, lijken me twee redelijke aannames. Probeer daar in het kader van de doelgroep eens op in te spelen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wel eens gedacht aan real-time online reserveren? Ik preek een beetje voor eigen parochie omdat ik ooit de marketing heb gedaan voor een prima boekingssysteem maar tegenwoordig is online boeken heel normaal.

 

Mocht je hier meer over willen weten dan mag je me een PM sturen, zal het merk niet noemen omdat ik hier zelf ook klant van ben en dus niet objectief.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.